Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1008
Hei!

Har i 3 år vært frem og tilbake om jeg skal eller ikke skal søke meg inn i LAR. Har brukt heroin og andre opiater siden 2014, daglig avhengig i ett år, og dermed reiste hver 14 dag for å hente heroin i 3 år.
Flytta fra bygda for noen år siden, bor nå i by og har sprukket en del igjen, vært i behandling siden jeg har bodd her omtrent I to år, og sprukket sikkert 30 ganger på to år.

LAR sier de ikke har dokumentasjon på overdose. Jeg sa da at på den tiden så ringte ingen ambulansen, pga frykten for politi og bøter, dere skjønner....

Og de nevner alderen min, er i 30 årene da, er ikke så forbanna ungt heller. Jeg ønsker buividal, ingen piller. Thats it.
Får svar på fredag, de nevnte de ikke vil ha meg i en ny avhengighet, men da syns jeg det er rart at hverfall tre av mine bekjente hadde alkohol eller amfetamin avhavhengighet før de fikk LAR.

Hvorfor strenge med noen, og ikke andre? Virket helt skeptiske alle sammen, fordi jeg ser relativt normal ut. Og jeg har alltid tatt vare på meg selv tross misbruket, man ser det bare ikke på meg. Skikkelig frustrert!

Tips eller tanker om hva jeg kan si hvis avslag? Klem fra meg
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres veldig rart ut at du ble møtt på denne måten med det omfanget av misbruk du har hatt av opiater. Kan jeg spørre hvilken by du bor i?

Dersom du får avslag bør du kontakte brukerorganisasjonen Pro LAR nett, de kan hjelpe deg og klage.
Høres rart ut ja, mulig din dokumenterte historie mtp rus spiller en viktig rolle. Eller mere rett evt fraværende dokumentasjon. Viser legejournalen din ditt faktiske problem eller må LAR ta deg på ordet når det kommer til rushistorikk?

At di ikke vil sende deg i en avhengighet uten noen fast å relatere til tror jeg har mye å si, og medisinen er dyr, spesielt Buvidal. A-prep er veldig strengt regulert, behandlerne har nok veldig klare rettningslinjer
Sitat av yomomma Vis innlegg
Virket helt skeptiske alle sammen, fordi jeg ser relativt normal ut. Og jeg har alltid tatt vare på meg selv tross misbruket, man ser det bare ikke på meg. Skikkelig frustrert!
Vis hele sitatet...
Det at du ikke ser ut som en stereotypisk rusmisbruker er nok grunnen.

Ta det som et kompliment og finn ut hvordan du kan dokumentere avhengigheten din.
Jaja, jeg fikk innvilget LAR i dag, så er ikke noe stress mer! Kommer til å hjelpe veldig en periode, håper på buividal på sikt.


De var nok strenge og virket litt dømmende, men det var kun i mitt hode. Sliter litt med vrangforestillinger.
Og de må jo være strenge tenker jeg.

Ha en fantastisk fin dag!!!