Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1184
Hei

Bestilte Noopept fra Nootropicsdepot.com. Hensikten var å bruke i sammenheng med studier og eksamenslesning. Bruker en del kosttilskudd for helse og fokus fra før av med resultater. Ønsket å prøve ut noe nytt og litt kraftigere enn f.eks. CDP-kolin. Noopept skal vist være ganske trygt riktig dosert og potensielt beskyttende for hjernen for en del negative prosesser i hjernen knyttet til aldring, stress og mer ved siden av økt læringevne, hukommelse og fokus(https://www.braintropic.com/nootropics/noopept/).

Bestilte med DHL for at den skulle komme kjapt frem, men den ble heller rimelig kjapt stoppet i tollen. Etter en uke fikk jeg e-post av DHL. Her står det at:

"Dersom du mener at legemidlet er lovlig å importere, at produktet ikke er et legemiddel, eller du vil søke om en importtillatelse, så har du en frist på 10 dager på å sende et svar med begrunnelse.."

Noopept kan vel defineres som et legemiddel, men er jo ikke noe så vidt jeg vet man får på resept i Norge. I USA går det under kosttilskudd, i opphavslandet Russland er det reseptfritt legemiddel. I UK er det lovlig å omsette til ikke menneskelig (intern) bruk. I Ungarn er det visst ulovlig ifølge Wikipedia.

Spørsmålet mitt er om jeg egentlig har noen sjans til å få dette inn: enten ved å argumentere på e-post til tollvesenet om at Noopept er i gråsonen av å være reseptpliktig, eller om jeg har mulighet til å få importtillatelse fra fastlegen eller annen norsk lege over nett, uten å ha noen konkret sykdom eller diagnose å stille med.

Noen som har noen råd eller andre erfaringer som kan hjelpe?
Du må finne ut hva det er klassifisert som her i Norge før du vet hva du kan gjøre. Legen kan kanskje gi deg resept, men ikke importtillatelse. Du må høre med legemiddelverket eller hva det nå heter i dag. Men ærlig talt tror jeg det er en tapt sak. Min personlige mening da.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noopept stoppet? Jøss. Trodde norsk toll vaffal slapp inn det og pheni
Sitat av jojadavel Vis innlegg
Noopept stoppet? Jøss. Trodde norsk toll vaffal slapp inn det og pheni
Vis hele sitatet...
En del år siden phenibut gikk lett gjennom for min del.