Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9310
Hei.
Holder på med å lage et 2d like mincraft spill.
Det er nå en speed challenge , og du får score ut fra hvor raskt du klarer å utføre.
Hadde vært kult å sett noen freakere på highscore listen.
Alt av spørsmål/forslag/tilbakemeldinger mottas med takk.

Kaizen

Last ned fra itch.io.

Skal prøve når jeg er hjemme fra ferie
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei.
Se MartinGS spiller på youtube og tar ny rekord.
Klarer du å slå MartinGS ?
Som alltid, alle tilbakemeldinger, forslag til forbedring settes stor pris på.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 18. oktober 2020 kl. 20:03.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei.
Har lagt ut ny versjon. V042
Stage 2 update.
Lagt til mange nye achievements, og en til high score liste.

Til dere som er redde for at det skal være virus. Jeg er gamemaker og ikke hacker.

Last ned her.
Hadde jeg hatt tilgang på PCen skulle jeg tatt en kveld med det her. Legger igjen denne så jeg forhåpentligvis husker å teste det når jeg får anledning.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei igjen.
Dette er det andre spillet jeg har laget og synes selv det er ganske gøy å spille. Men det er så demotiverende når ingen gidder å teste. Vet ikke hvor jeg kan finne noen som synes det er gøy å teste Indie. Føler jeg har noe på gang som kan bli bra. Har f.eks lagt til ting som hoppere,pistons,redstone,power med powerlines osv. Trenger input for å forbedre spillet nå og å få opp motivasjon til å fortsette.

Hadde satt pris på om noen har lyst til å teste, og kanskje komme med noen tilbakemeldinger, eventuelt et screenshot av hva du har bygget.

Kaien
Har du forsøkt å engasjere deg i indie-miljøet på itch.io? Der er det mange som deler spill og for hverandre feedback.
Hei og takk for svar Etse.
Jo, spillet ligger jo på itch.io og har en forum tråd der om spillet, og også devblog. Samme der. Selv om det blir noen views på tråden, og noen views på spillet, er det ingen som laster ned å tester, og heller ikke noe tilbakemeldinger. Litt av problemet med Itch er at det blir for mange spill der. Også forsøkt på div Indie forum.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 2. april 2021 kl. 21:38. Grunn: Kommaleif.
Hei!
Litt skeptisk på å åpne ei tilfeldig .exe-fil.
Hei.
Skjønner du er litt skeptisk. Har du ikke noe antivirus du kan skanne filen med?
Vil jo tru at selv Windows defender ville reagert om det var noe muffens her.
Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å fjerne en slik fornuftig skepsis. Hadde spillet ligget på steam, noe som er målet, ville folk ikke nølt.

Kaixen
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei. Bumper denne tråden nå. Har snart part 3 klart, men fåreløpig er det ingen som har klart part 2. Hadde i allefall vert gøy å sett om noen av bruker navnene fra Freak inne på high score lista til første challengen.
Kaizen
Fuck Mr. Plod!
Fiks muligheten til å dra items rundt i craftingen istedet for å klikke. Legg til muligheten å shift clicke ting ut og inn i kister osv osvv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Hei. Takk så mye for tilbakemelding.
Da har jeg lagt til mulighet for å dra items. Fungerer litt annerledes en i Minecraft, men tror det skal fungere fint om man blir vant til det.
Har også lagt til shiftclick ut og inn av kister og crafting table. (Andre inventory har jeg ikke lagt til enda.. Om noen flere er ønskelig så si i fra.
Som alltid, en liten tilbakemelding om noen gidder å teste setter jeg stor pris på.

Last ned fra Itch.io

Kaizen
Shooting expert
BrageP's Avatar
Har du vurdert open kjeldekode og publisere det på Github? Litt meir respons eller hjelp å få til utvikling...?
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke tenkt å gjøre koden tilgjengelig for andre. Men om noen vet om riktig stedet på github for å få litt tilbakemeldinger skal jeg legge det der.
Kaizen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei igjen.
Forsøkte å lage en post om spillet på Redit nå.
https://www.reddit.com/r/IndieGaming...t_skyblock_2d/
Lastet jo opp blider fra spillet, la inn link til spillet osv, men dette kom ikke med i posten.
Føler posten på redit ble borte omtrent før jeg fikk lagt den inn. Går ikke å søke den opp der heller.
Noen som har noe erfraring ?
Kaizen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Reddit er lagt opp slik, man får bare forhåndsvisning på det første bildet/urlen/videoen i en post. Er ikke noe du kan gjøre med det, men du kan f.eks lenke til et galleri til bilder av spillet.

Som med mange søkemotorer så er de dritt sammenlignet med f.eks google, duckduckgo etc, så det kan hende søkeordene dine ikke tolkes helt bra. Bruk heller google og begrens søket innenfor reddit.
Sist endret av Dodecha; 12. februar 2022 kl. 16:21.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei. Bumper denne tråden nå, da jeg trenger et prosjekt å jobbe med nå i disse inne tider. Hadde håpet på litt inspirasjon til å jobbe videre på dette, da jeg allerede har brukt mye tid på det.
Alternativt om noen har forslag til annen type 2d spill jeg kan lage. Blockdue er laget i Gamemaker, men vurderer neste prosjekt som 2d i unity

Så altså er jeg ute etter inspirasjon, slik at jeg kan være kreativ, i stedet for å bruke all tid på å game.

Kaizen
Hva med en 2D variant av Wolfenstein 3D?

Hadde vært nydelig for telefonen.
Sist endret av Majao Gibensis; 10. desember 2022 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så nesten det samme som terraria?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Hei. Det er lenge siden jeg har gjort noe med dette spillet, men forsøkte å publisere en web wersjon av det.
Ser det er mye problemer, men det er ting som lagre high score osv. Usikker på om det lar seg fikse enkelt.
Tror også det fungerer best i opera, men fungerte også i chrome.

BlockDue

Har ikke hatt tid til å teste noe serlig i kveld.

Glad for alt av tilbakemeldinger.
Sist endret av Kaizen; 28. juli 2023 kl. 01:12. Grunn: Feil
Kaizen's Avatar
Trådstarter
Fant ut at den versjonen som jeg la på web i posten over her var gammel.
Fikk endel problemer med å gjøre den siste versjon om til å virke på web, som kan sees på intro blant annet. Trykk Skip knappen på introen. Den er litt shame.
Fungerer best i opera, og high score lister fungerer ikke i web versjonen.
Du må late ned zip fil som er linket til over her om du ønsker å komme på high score liste.

Er det noen i det heletatt som klarer å skaffe lys før det blir mørkt ?

Ny link til WebVersjon. Regn med å finne bugs.