Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1318
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, trenger sårt svar raskt før jeg går på veggen. Fikk 21 dager fengsel for en tid tilbake som passer nøyaktig med det jeg har fri i turnusen.

Fikk i dag innkallelsen 3 uker før, rett før jul at jeg skal til Sandeid. Det er mitt i en jobbperiode, søkte med en gang fotlenke. Hvor greie er de med utsettelse evt tilrettelegge for at folk får beholde jobben? Forøvrig ikke psykisk skikket til å sitte inne i et fengsel og min forlovede er høygravid.

Altså tilrette slik at jeg kan få sone i frien min. Nå er jeg faen ikke god. Ja jeg fortjener fengsel for å ha brutt loven men ikke miste jobben for 19 dager synes jeg. Det er litt over 3 uker til datoen jeg skal inn. Skal ringe i morgen tidlig men hva er kjangsen faen altså.

Setter pris på alle svar!!!!
Ikke noe å stresse med. Om du kunne sagt hva du ble tatt for øker det sannsynligheten for at vi klarer å gjette om du får fot lenke eller ikke. Men antakelig gjør du det. Kunne du ikke søkt før?

Du får vel uansett ikke sparken fra jobben? Bare ta permisjon uten lønn. Snakk med sjefen og fortell hva som er greia, eventuelt jug om hva du ble tatt for si det var noe trafikkgreier eller noe.
Du får kun svar på dette imorgen.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svarene hittil og ja du har nok helt rett i det mozzie. Takk for litt beroligende ord unclesam. Tar gjerne imot flere innspill fra folk som har vert borti det samme. Jeg trodde jeg skulle søke om lenka når jeg fikk vite hvor og når jeg skulle inn, og ikke at du bare fikk 3 uker på deg. Krysser fingrene!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svarene hittil og ja du har nok helt rett i det mozzie. Takk for litt beroligende ord unclesam. Tar gjerne imot flere innspill fra folk som har vert borti det samme. Jeg trodde jeg skulle søke om lenka når jeg fikk vite hvor og når jeg skulle inn, og ikke at du bare fikk 3 uker på deg. Krysser fingrene!
Vis hele sitatet...
Hva skal du inn for da? Er ganske essensielt for at folk skal kunne svare deg og gi en spådom..
dette ordner seg helt sikkert, folka på kriminalomsorgen er skikkelig okei folk som faktisk er ute etter å sammarbeide med deg
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er vel heller den at kriminal omsorgen gir blaffen i om du er enten psykisk skikket eller om dama di er på randen til fødsel. Men det jeg også har som erfaring, er at de liker dårlig masse papir, så søk til det renner blod fra fingrene dine. Argumenter for deg selv, til ikke bare en instans, men til kriminalomsorgskontoret i ditt distrikt, fengselsjef og regionssjef. Det innebærer selvfølgelig en viss gambling. Men tror virkelig ikke at plattformen din ikke kan rotere litt på rotasjonen din. For om de ikke kan det, kan de hvertfall ikke sparke deg.
Jeg fikk fotlenke pga ptsd, 0 stress det! Satt bare hjemme, hadde «jobb» som var å gå tur 2 timer pr dag. En på formiddag og en på kveld.
Har du jobb så er det også null stress med fotlenke, du må bare være inne i sona innen den og den tiden. Ordner seg nok, de var super hyggelige til meg ihvertfall
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå har jeg kun hatt betinget dom og gjennomført program mot ruspåvirket kjøring, men jeg møtte bare velvilje fra alle i kriminalomsorgen. Nå vet ikke jeg hvor i landet du er da…
Men det meste jeg spurte om ble tillempet av dem under min gjennomføring, være seg flytting av møter, samtaler, datoer osv.

Så ta en telefon for å høre, kriminalomsorgen er der for å hjelpe deg, ikke dømme. Det har noen andre gjort før dem. De har interesse av at dette får best mulig for deg, så du ikke havner på kant med lovverket igjen.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Positivt overrasket over behandlingen jeg fikk over telefon var veldig fleksibel og hyggelig. Det ordnet seg. Så til andre som havner i samme situasjon, de er der for å hjelpe som sakt over her peace out!
Dette klarer du (Y)
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Positivt overrasket over behandlingen jeg fikk over telefon var veldig fleksibel og hyggelig. Det ordnet seg. Så til andre som havner i samme situasjon, de er der for å hjelpe som sakt over her peace out!
Vis hele sitatet...
Hva endte det med? Fikk du fotlenke så fort? Hva slags dom (lovbrudd) hadde du?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bare fikk endret dato til jeg er i en friperiode, det som var det viktigeste så får vi se med lenka. Er ikke krise å sone inne så lenge jeg har fri. Nei satt der med makkapikken og runka i dagesvis når jeg ble avhengig av amf. Clean nå btw. Lasta opp ett nakenbilde av ei jente jeg vet hvem er. Tragisk men sant.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare fikk endret dato til jeg er i en friperiode, det som var det viktigeste så får vi se med lenka. Er ikke krise å sone inne så lenge jeg har fri. Nei satt der med makkapikken og runka i dagesvis når jeg ble avhengig av amf. Clean nå btw. Lasta opp ett nakenbilde av ei jente jeg vet hvem er. Tragisk men sant.
Vis hele sitatet...
Ah okei bra du skal i fengsel da men greit av dem å flytte det så du ikke mister jobben
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og bra du er clean nå! Ikkeno bedre enn det! Alt går nok bra
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
takk for det ! ja ingen sure miner her, jeg fortjener det uten tvil og har nok godt av det. Men som allerede sakt positivt overrasket over vennligheten ifra de på sandeid fengsel men de er vel greie stort sett i Norge.