Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3613
Som tittelen fint forklarer lurer jeg på hvordan det er med lovlighetene på å kjøpe seg en mobil fra DarkNet? Har lekt med tanken om å bestille noe fra http://etrrdbuorwng2hkw.onion/, men er noe usikker på hvordan det er kontra lovlighet og bruk? Er det noe forskjell kontra kjøp fra butikk/nett? Spør mest ut av nysgjerrighet da jeg ikke har tenkt på noe slikt før.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Har vert inne på tanken selv og vært igjennom gud vet hvor mange onions for å finne en legit side som faktisk leverer.

Har ennå ikke funnet en side som leverer, det er scam alt sammen.

Har ikke prøvd å gjøre et kjøp selv, men rask google-fu sier at ingen av sidene leverer, folk har gitt fra seg coins uten å motta noe som helst.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skal du ha anonym mobiltelefon?

Stikk på elkjøp. Kjøp telefon kontant, utan binding, og ikkje oppgi navn. Det er heilt lovleg, koster ingenting ekstra, og er i praksis usporbart med mindre politiet har fem mann på 24/7-spaning av deg.

Deretter tar du ein tur til f.eks. Storbritania (eller bruker ebay.co.uk) og kjøper kontantkort. Når du skal fylle på bruker du pay as you go-visa som du får kjøpt på ymse matbutikker og shit.
Du kan kjøpe telefon nøyaktig hvor du vil og ta den med hjem. Hvis den er dyr, er Tollvesenet interessert i å gi deg en "liten" regning. Bare pass på at den følger vår GSM-standard, og at den har installert et språk du forstår. Og pass på at den ikke er operatør-låst.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du kan kjøpe telefon nøyaktig hvor du vil og ta den med hjem. Hvis den er dyr, er Tollvesenet interessert i å gi deg en "liten" regning. Bare pass på at den følger vår GSM-standard, og at den har installert et språk du forstår. Og pass på at den ikke er operatør-låst.
Vis hele sitatet...
Han er ute etter et anonymt SIM/nummer. Tenk burner.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Han er ute etter et anonymt SIM/nummer. Tenk burner.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at det fremkommer tydelig i innlegget hans.
Skulle vel heller tro at folk kjøper stjålne telefoner til en billig penge på darkweb, anonymt sim kan du få kjøpt på bunnpris...
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Jeg kan ikke se at det fremkommer tydelig i innlegget hans.
Skulle vel heller tro at folk kjøper stjålne telefoner til en billig penge på darkweb, anonymt sim kan du få kjøpt på bunnpris...
Vis hele sitatet...
Man får vel ikke kjøpt anonymt sim i Norge lenger?
Jeg har ikke kjøpt selv, men vet om flere som har gjort det.
Senest var for noen måneder siden i Oslo, en venn var innom bunnpris(der han har kjøpt det før), men fikk beskjed om at det ikke var mer igjen. Kiosker solgte også men mulig det er slutt nå.
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Jeg har ikke kjøpt selv, men vet om flere som har gjort det.
Senest var for noen måneder siden i Oslo, en venn var innom bunnpris(der han har kjøpt det før), men fikk beskjed om at det ikke var mer igjen. Kiosker solgte også men mulig det er slutt nå.
Vis hele sitatet...
De virker ikke før de er registrert. Det er mange år siden det ble krav om registrering av SIM i Norge.

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Som tittelen fint forklarer lurer jeg på hvordan det er med lovlighetene på å kjøpe seg en mobil fra DarkNet? Har lekt med tanken om å bestille noe fra http://etrrdbuorwng2hkw.onion/, men er noe usikker på hvordan det er kontra lovlighet og bruk? Er det noe forskjell kontra kjøp fra butikk/nett? Spør mest ut av nysgjerrighet da jeg ikke har tenkt på noe slikt før.
Vis hele sitatet...
Hvorfor vil du kjøpe en mobil på darknet? Eneste grunnen jeg kan tenke meg er at de er stjålet og derfor billige. Å kjøpe tyvegods kalles heleri, og er helt klart forbudt.
Sist endret av mentalmelt; 22. mai 2018 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser det muligens kom dårlig frem i innlegget mitt, men det er ikke for å være anonym nei, men som #mentalmelt sier for å spare noen tusen. Det jeg lurte mest på var hvilke erfaringer folk hadde med denne typen kjøp både mtp. det ivar_oslo nevner om GSM og hvor ofte mobilene kommer frem. Er det noen tilfeller hvor noen har blitt "tatt" for noe slikt, måtte det være telefon, playstation, iPad o.l.? Spør mest ut av nysgjerrighet da jeg så prisene er veldig lave ift. norske leverandører.

Er det åpenbart at kjøper burde vite at disse mobilene/elektriske dingsene er stjålet i en ev. sak der man blir tatt?
Sist endret av SoppVandreren; 22. mai 2018 kl. 21:29.
Uaktsomt heleri er også straffbart. Telefoner kan jo både spores og sperres i mange tilfeller, men slike saker etterforskes vel sjelden.
Du får swissOne telefoner på elkjøp til 2-300 kroner.
Telefon på elkjøp eller clas ohlson.

Billig sim kort - vet ikke om lebara fortsatt holder koken, da kunne en sende "reg <fødselsnr> <navn>" til et nr for å aktivere et abbonement. Nettet kryr av navn og fødselsnr.