Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1760
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Hei!

Specs:

Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50GHz (8 CPUs), ~3.5GHz
Memory: 24576MB RAM Corsair vengance pro
Nvidia GTX 1070 FTW 8bg
MSI z87-g45 gaming
HyperX SSD 120 gb, kingston SSD 240gb, seagate 1tb HDD
Corsair CX 750w PSU
Corsair H45 CPU kjøling.
NZXT S340 Designed by Razer

--------------------------------------------------

Jeg plages med at pcn min bare stenger ned når jeg skal spille. Den restarter, og hver 3 gang (ish) er det svart skjerm når den skrur seg på igjen.
Spillet fryser i 1 sec, etterfulgt av restart og svart skjerm. (Dette da i lobby, og ikke ingame).

Jeg fikk ny GPU i går, oppgraderte fra gtx 680 2x SLI til gtx 1070 FTW. Formaterte SSD med windows 10 for å starte cleant. Lagt inn siste versjon av drivere. Har temp og usage monitoring på, der jeg ikke kan se at noe blir varmt. GPU ca 30 grader og CPU rundt 19-25
Har tatt alt fra hverandre og satt sammen på nytt. Prøvd med noen rambrikker ute for feilsøking av brikkene. tatt ut cmos batteriet for reset.

Legger bilde av temp og usage her.

https://imgur.com/a/5xHUGK6

Håper noen her har et svar på dette.
Jeg er ingen PC-ekspert, men lignende skjedde her i huset også i veldig mange måneder. Slo på et spill, og enten med en gang eller litt etterpå slo PC-en seg av. Når vi slo den på var det svart skjerm og noen ganger viftene på fullt. Vi sjekket nesten alt og ingenting hjalp, bare etter at vi byttet ut strømforsyningen. Lurer på om du skal starte der først?
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Trådstarter
Sitat av SajN Vis innlegg
Jeg er ingen PC-ekspert, men lignende skjedde her i huset også i veldig mange måneder. Slo på et spill, og enten med en gang eller litt etterpå slo PC-en seg av. Når vi slo den på var det svart skjerm og noen ganger viftene på fullt. Vi sjekket nesten alt og ingenting hjalp, bare etter at vi byttet ut strømforsyningen. Lurer på om du skal starte der først?
Vis hele sitatet...
Å bytte PSU er neste steg i feilsøkinga, ja. Henter en hjem fra jobb i dag.

Håper det er så enkelt. :-)
Dette forekommer i hvilket som helst spill?
Samme om det er pinball eller battlefield? (Lite spill vs stort spill)

Må det være fullscreen når maskinen restarter seg?
Hva sier event loggen din når pcen restarter seg?

Jeg vil muligens tro at det kan være PSU feil.
Prøv å bytte PSU kabel dersom det er mulig.

Eventuelt så kan det være grafikk busen på hovedkortet som ikke er helt god. Har du mulighet til å bytte plassering på skjermkortet?
Du skrev du hadde 2x skjermkort tidligere. Har du forsøkt i begge portene med det nye kortet?
Sjaman, en ny vei.
Martypewz's Avatar
Trådstarter
Sitat av MrMidget Vis innlegg
Dette forekommer i hvilket som helst spill?
Samme om det er pinball eller battlefield? (Lite spill vs stort spill)

Må det være fullscreen når maskinen restarter seg?
Hva sier event loggen din når pcen restarter seg?

Jeg vil muligens tro at det kan være PSU feil.
Prøv å bytte PSU kabel dersom det er mulig.

Eventuelt så kan det være grafikk busen på hovedkortet som ikke er helt god. Har du mulighet til å bytte plassering på skjermkortet?
Du skrev du hadde 2x skjermkort tidligere. Har du forsøkt i begge portene med det nye kortet?
Vis hele sitatet...

Satte GPUen i PCI-E port 2/3 da funka det fjell (Y)

Takk for hjelpen!