Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1899
Så saken er det at jeg har hatt samme hotmailen i sikkert godt over 15 år nå. Ifølge HaveIBeenPwned så har eposten min blitt fanget opp i 13 site breaches. Jeg får utrolig mye dritt, heldigvis så går det meste i junkmailen, men uansett.

Jeg har gått til anskaffelse av en protonmail. Mest fordi det var det eneste stedet jeg kunne få den adressen jeg ville ha. Så spørsmålet mitt er egentlig til dere som har flere eposter til ulike formål. Hvilken epost bruker dere og til hvilke formål? Hvor går grensa for hva du bruker de forskjellige til? Hvordan sikrer jeg at den ikke havner på avvei og jeg ender opp med i samme situasjon som hotmailen?

Tenker i hovedsak å forstatt bruke hotmailen til registreringer på forskjellige sider osv og så bruke Proton til personlig kommunikasjon. Men det finnes vel noen "grå områder" hvor det kan være usikkert om jeg skal bruke proton eller hotmailen.

Håper ikke spørsmålet ble for forvirrende. Får heller stille spørsmål hvis jeg skal forklare mer.
Kjører egen mailserver og når jeg registrerer meg på sketchy nettsteder så lager jeg f.eks ol. Funker knall. Aldri spam
Eget domene til alt personlig som igjen går inn i Gmail.
brukernavn+freak@gmail.com hvis jeg ved registrering mistenker at Freak kommer til å spamme meg ned (og da kan alt til den nulles ut ved å sette opp en enkel regel). Angrer den dag idag på at jeg ikke kjøpte BT+ med brukernavn+bt@gmail.com, for du og du så de spammer ned brukerene sine, selv etter oppsigelse og avmeldinger i fleng..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Angrer den dag idag på at jeg ikke kjøpte BT+ med brukernavn+bt@gmail.com, for du og du så de spammer ned brukerene sine, selv etter oppsigelse og avmeldinger i fleng..
Vis hele sitatet...
BT som i Bergens Tidende? I så fall, om Unsubscribe-lenken deres ikke funker, så er jeg helt sikker på at du blir tatt på alvor om du kontakter dem og ber dem fjerne deg manuelt fra listene. De er jo tross alt sånn halvveis seriøse