Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2536
Jeg ble nylig tatt for bruk av hasj av sivil politet menst vi røyket. Vi ble deretter tatt med på kontoret der vi innrømte att vi hadde røyket hasj siden vi hadde Jointen i handen og mindre besittelse, var det ingen grunn til å lyve.

På politi kontoret fikk vi ett skriftlig forelegg der vi innrømte bruk og di legger saken død med bot på 3000/4000 ( siden ingen hadde noe på rullebladet fra før) Så spørsmålet er følgende. Har vi fått ett forenklede forelegg eller ett vanleg forlegg? er litt redd for dette har noen vesentlige konsekvenser annen en boten jeg vill få? og neste spørsmål er: hva konsekvenser risikerer jeg om jeg skulle blitt tatt for noe lignende igjen?
Setter pris på alle svar
Vanlig forelegg. Konsekvensen er at du får det på rullebladet ditt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vanleg forelegg.

Det har ingen konsekvenser, med mindre du har tenkt på karriere innen yrker som krever plettfritt rulleblad. Om politiet vil inndra førerkortet bør du protestere på det - det er rimeleg mange som har fått medhald i rettsvesen og hos sivilombodsmannen.