Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5169
Er vel ikke sjangs i havet for dette, eller???
Da skal du være sabla god
Sendte du meldekortet på fredag, får du pengene på onsdag.
Sendte du det på torsdag, får du dem på tirsdag(hvis ikke NAV underkjenner den pga for tidlig innlevering).
Tidene er basert på Oslo, hvor jeg bor.
Går da vel ikke sende inn på fredag? Eller i andre ukedager for den del?

Får kun sendt inn meldekort lørdag til søndag. Utbetaling 15:45 mandagen etter. Sikker på at det er AAP du prater på?
Jeg poster meldekortet på fredag. Ingenting som hindrer meg i å legge brevet i postkassa på en fredag.
Saksbehandleren min sa pengene skal være på konto mandag. Men jeg tviler litt
ArbeidsledigProletar
Nei. Pengene kommer tirsdag. Det er jo også knytta til bankoverføringer.
Skjønner ikke at denne tråden eksisterer engang.
Du får ikke penger på konto på røde dager.
Stiller seg en trille annerledes sender man meldekort pr. post. Var ikke klar over at det var en mulighet fortsatt.

Likeste må jo være sende det via NAV på deres nettsider. Saksbehandleren din har nok glemt at det er helligdag på mandag, yomomma
Sitat av yomomma Vis innlegg
Saksbehandleren min sa pengene skal være på konto mandag. Men jeg tviler litt
Vis hele sitatet...
Hvis pengene skulle være på konto på mandag hadde du de på konto på fredag.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Hvis pengene skulle være på konto på mandag hadde du de på konto på fredag.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke når det gjelder NAV.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det stemmer ikke når det gjelder NAV.
Vis hele sitatet...
Så da kan han få penger på lørdag, søndag eller mandag (1 mai)? Har sendt meldekort i årevis men det har aldri hendt meg...

Nei, han får ikke penger på fredag fra NAV, men det er da han måtte ha fått de på konto hvis han skulle hatt de til mandag.
Sist endret av Jens1; 29. april 2017 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det jeg prøvde å si er at man normalt ikke vil motta penger på en rød dag. I alle fall ikke hvis det er det NAV som overfører til deg.
Enkelte banker tilbyr hurtigoverføring, også ved overførsel til konto i annen bank. Da overføres pengene umiddelbart og du har de inne på din konto sekunder senere. Offentlige etater tilbyr såvidt jeg vet ikke å hurtigoverføre. Pengene fra NAV vil derfor først være på konto på tirsdag hvis du sender meldekort i helgen.
Sist endret av caperno; 29. april 2017 kl. 16:22.
Sitat av KoloKolo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
NAV lover ingen utbetaling førstkommende mandagen etter en har sendt meldekort (uten rød dager) heller. Har fått dette på både tirsdager og onsdager også. At det er mest vanlig å få det inn på mandager rundt kl1600 er noe helt annet.