Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2693
Hei.
Har bestilt en Dreambox 5620s, men nå lurer jeg på om noen kan kort forklare meg hva jeg skal gjøre for å ta inn Canal+.

Hvordan en overfører filene og hvilke filer? Bruk av FTP, men i hvilke mapper skal de ligge?

Og et annet spørsmål.
Viasat har gått over til det nye systemet, og da fungerte ikke gullkortet mitt mer siden tuneren ble oppdatert, men jeg skjønner at mange fortsatt ser Viasat med det gamle systemet, er dette noe jeg oxo kan benytte med hjelp av min Dreambox?
1: For det første, AVBESTILL 5620s så fort så overhode mulig (hvis det ikke er for sent) skal du ha Dreambox, må det være 7000versjon. (bruk angrefrist-loven om nødvendig. 2uker)
det lages allerede minimalt med programmer til 5620, og mindre blir det utover høsten.

2: ja, en overfører filer med ftp prog (eller andre lignende programmer)

3: Har du abb. hos viasat, kan du bruke kortet i dreamboxen, men du må si at du skal bruke en godkjent tuner får å få kortet aktivert.
Har du abb. hos viasat, kan du bruke kortet i dreamboxen, men du må si at du skal bruke en godkjent tuner får å få kortet aktivert.
Vis hele sitatet...
Og får å få aktivert kortet, krever viasat serienummeret på den godkjente tuneren.
Kjipt, kan ikke avbestille...

Betyr dette at det ikke går an å se på gratis TV med en 5620s?

Trodde det ikke var noe særlig forskjell på de to annet enn USB og mulighet for HDD...
Fjøslukt, hvis du kjøpte den over internett, har du 2 ukers angrefrist. Ikke åpne den, og send den tilbake.
Dere med Dreambox:
Får man Conax lett nå for tiden? eller hva skjer der?'
Mulighet noen gang for å få V*asat?
Lurer på å kjøpe meg en.
En ting til.
En på jobben fikk seg ny tuner som følger av NDS tingen til V*asat for 3 mnd siden.
Han tok ut sitt kort for å teste et piratkort, fant da ut at han fikk inn alle kanaler uten noe kort i mottakeren. Dette har fungert ca 2 mnd. Alle kanaler utenom Ticket. (Han får også Tv1000 kanalene som kun sendes på det nye systemet)
Noen andre som får til dette?
Kjøpte den brukt på QXL....
Du kan prøve å selge den igjen (kanskje med fortjeneste)
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Eller han kan som sagt følge norges lov å bruke angreretten...
Aciid_boot3r: Leser i i det hele? Kan du det? *mumler forbanna idiot* HAN HAR KJØPT DEN BRUKT
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
RoMer: Det står ingenting i angreretten på den siden om at det ikke gjelder hvis varen er brukt. Det står at hvis du kjøper varen fra et fast utsalgssted, og at hvis varen koster over 300 kr, så gjelder angreretten.
Aciid_boot3r: Det må være et forbrukerkjøp for at angreretten skal gjelde, og ifølge forbrukerkjøpsloven er dette ikke et forbrukerkjøp. Man må kjøpe en vare av en næringsdrivende virksomhet for at forbrukerkjøpsloven gjelder.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Okei da. Unnskyld...
Er det interesse for å lage en Dreambox FAQ her, som besvarer alle de vanligste spørsmålene?

Conax er sporadisk, med mindre du har ett M2kort, og ViaSat sender fortsatt grunnpakken i Viaccess, men alt annet kun i Videoguard NDS nå... Det kom for ikke lenge siden en ny versjon av newcamd (fra og med 5.18), som støtter Videoguard NDS, men kun originalkort enn så lenge... Og du må som sagt ha serienummeret på en godkjent receiver for å bruke originalkortet. MEN, det har også støtte for cardsharing, slik at om ikke GRATIS, så er det ihvertfall mulighet for å få det en del billigere, om du går sammen med noen venner.

Men uansett, the bottom line: Skal du kjøpe deg en tuner, og har råd til en Dreambox, så er det uansett kodetilgjengelighet den feiteste tunerboksen du får for penger... Jeg har aldri angret på mitt kjøp ihvertfall.
CD funker for tiden...Alle Vi*sat kanalen (untatt TV1000 og Vi*sat Sport) fungerer og. Spør heller på digsat.net, mange med bra peiling der.
Ja, vi er FULLSTENDIG talentløse heromkring.. :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
trigger har ikke peiling!