Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1467
Jeg plages med skuldersmerter og det hender seg at jeg tar sterkere smertestillende enn Paracet for å slippe unna smerten. I går beveget jeg meg ut på tynn is og tok smertestillende sammen med alkohol, nærmere bestemt fire halve pils pluss en PF og en Nobligan. Det tok ikke så lang tid før jeg kjente at dette var mer enn alkoholrus, og jeg lurer på om reaksjonen hadde vært den samme om jeg bare hadde tatt en av dem med alkohol, eller om de to forsterker hverandre?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja det er vanlig å bruke paracetamol for å forsterke effekter av opiater i medisinen, så de har en synergisk virkning.

Edit: Ikke uvanlig at rusen sitter lengre heller nei.
Sist endret av Dodecha; 4. oktober 2015 kl. 13:50.
Er det vanlig at rusen sitter i lenge? Våknet flere ganger i natt og kjente det fortsatt.
Sitat av Anon E. Moose Vis innlegg
Er det vanlig at rusen sitter i lenge? Våknet flere ganger i natt og kjente det fortsatt.
Vis hele sitatet...
Når jeg gikk på smertestillende etter en operasjon (Veldig store doser vell å merke) så kjente jeg det ofte dagen etter når jeg våknet. Om dette hang igjen utover dagen skal jeg ikke si for sikkert, ettersom jeg tok nye doser rett etter frokost. PF har jo en relativt lang halveringstid ( 3-4t(?) ) og sammen med alkohol vil jeg tro at denne effekten lar seg vente litt. I bunn og grunn kommer det litt an på når på dagen du tok denne 'dosen' og når på natten du våknet.