Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 386
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
hei, jeg har en Røde Nt2A mikrofon og SSL2+ audio interface

jeg har også en stasjonær gaming pc (windows 11)

og lurer på hvordan koblingene blir med dette.
fordi jeg prøvde å koble inn xlr kabelen til mic-en og det funka, putta headset også i, hørte mic men ikke ting på pc-en
og når jeg prøvde å recorde så registrerte den ikke mic-en
jeg leste noe om RCA jacks og ssl2+ har jo 4 av dem 2 av dem kalles 3 og 4 de to andre kalles 1/L 2/R har dissse noe med koblingen å gjøre og i så fall hva?
hvis jeg skal bruke et program (jeg bruker FL Studios 20 producer edition) hvordan får jeg det til å funke da, har prøvd å søke på google og youtube men finner ikke svar på det jeg leter etter

takk for svar på forhånd
Hei

Du hører mic i headphones med monitorfunksjonen.

Jeg kan ikke FL men tror nok du bare må velge input device og input i programmet ditt så blir det bra.

Kansje driver? den som kommer øverst her når du velger SSL2+ https://solidstatelogic.com/support-page/downloads

RCA er utganger.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
det der hjalp faktisk enormt, takk

men hva er utganger (er ganske noob, hehe)

og må jeg laste ned et program fra ssl?
Utganger er for å koble til f.eks høyttalere eller annet eksternt utstyr.

Ikke program men driver fra SSL.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Ikke program men driver fra SSL.
Vis hele sitatet...
Er det noe som må lastes ned på PC-en?
Ja her:

Sitat av Dough Vis innlegg
Kansje driver? den som kommer øverst her når du velger SSL2+ https://solidstatelogic.com/support-page/downloads
Vis hele sitatet...
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
OK, takk for hjelpa