Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1252
Unicorn ble godt mottatt.. men nå er det ny helg og "ny" låt. Fikk bistand av ei venninne til å synge litt på en låt jeg har fått gode tilbakemeldinger på:

https://soundcloud.com/pettersent/er...o-version-feat

Gi gjerne tilbakemeldinger!

Enjoy og god helg!
En god begynnelse men synes stemmene ble litt mekanisk om du forstår. Men du har en god start.
Er drita og i god stemning men denne fikk meg ned igjen. Makkverk!!
Nei, det hadde du ikke.
Syns det samme som Oddii om den mekaniske stemmen Blir litt "rotete" når de begynner i duet, det ødelegger litt for venninen din. Eller syns jeg det var bra. Ble litt rart med en litt uklar stemme rundt 02:04. Stå på så blir dette super man.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
En god begynnelse men synes stemmene ble litt mekanisk om du forstår. Men du har en god start.
Vis hele sitatet...
Originalen er veldig elektronisk med bevisst elektronisk "computer" stemme, så godt mulig jeg har beholdt for mye av det gamle lydbildet på vokalen ja.. Jaja. Man lærer så lenge man riffer.
Sist endret av pettersent; 8. februar 2013 kl. 22:43.
Dessverre så tror jeg ikke det.
Om du skal vinne MGP så TRENGER du en heltone modulasjon mot slutten. Det brukes i så mange av MGP-låtene at det kalles en Grand Prix modulasjon :P
Da har jeg justert litt på miksen. Ble litt bedre nå syns jeg. Men nå er det natta.
Hadde kanskje vert en ide å jobbe litt mer med overgangene, ihvertfall ut i fra det eg hørte så hørtes det litt "tomt" ut.
Chill og god låt Om dere hadde fått til en ny take eller fikset litt opp i vokalene og ikke kjører den heeelt ut på pitchcorrection og heller lar en reverb balansere litt vil det nok høres litt bedre ut.

Utenom det så "hører*" eg noen phil collins vibber. Kjør på med no gated reverb fx på noen trommer litt uti låta sånn at den får en liten kontrast så vil den muligens komme seg betraktelig

Hørte Unicorn på vors btw, får den nok aldri helt utav hodet
Sist endret av BarBeats; 9. februar 2013 kl. 00:03.
Du hadde gått videre med 'Unicorn' iallefall, men ikke med denne :P
Jeg må nok dessverre si nei jeg også

Introduksjonen til låten din er for lang og uinteressant. Hvis du forkorter introen og fikser på piano akkompagnementet ditt så har du et fint potensiale i introduksjonen.

Selve låta oppleves som veldig anonym, det er ingenting som er spesielt interessant eller fengende ved den, dessverre. Vokalharmoniseringen er dessuten dørgende kjedelig.

Sangen har dessuten ingen melodiske høydepunkt eller tydelig oppbygging. Det bare suller og går, og dét burde du i alle fall fikset på
Dette var langtekkelig, jeg tenkte å høre ferdig sangen men det ble rett og slett for kjedelig. Monoton mekanisk vokal som andre nevner.