Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 810
Hey!
Satt meg ned med et lite chiptune-prosjekt!
Som endte slik:
http://soundcloud.com/bloody-snort/c...-pt-2-original

Hadde vært ålreit med no feedback!
Lydene og trommene var kule. MEN den gikk alt for fort, og melodien var desverre ikke veldig fengende. Men lydene var jævlig kule altså
Jobb masse med melodien og sett ned BPM'en så blir det knallfett. Terningkast: 4
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Lydene og trommene var kule. MEN den gikk alt for fort, og melodien var desverre ikke veldig fengende. Men lydene var jævlig kule altså
Jobb masse med melodien og sett ned BPM'en så blir det knallfett. Terningkast: 4
Vis hele sitatet...
At den går for fort er vel en relativ sak. Chiptunes kan gå i alt fra 140-170 bpm. Chiptune kjennetegnes ofte ved at de går ganske fort og har en "happy" melodi.

Personlig syntes eg melodien og synthene var knallbra, men eg savner en sub bass for å få fylt ut lydbildet litt! Ble litt tomt og uinteressant i lengden å høre på. Du kan også sikkert eksprimentere litt med forskjellige hastigheter i låta for å finne "the sweet spot", det er ofte det som gir en chiptune det lille ekstra.

Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Lydene og trommene var kule. MEN den gikk alt for fort, og melodien var desverre ikke veldig fengende. Men lydene var jævlig kule altså
Jobb masse med melodien og sett ned BPM'en så blir det knallfett. Terningkast: 4
Vis hele sitatet...
Ja, den går nok litt fort, men er forsåvidt det som er meninga Men kult at du likte lydene! Har nok ikke laget noen av de, men har layeret

Sitat av Eplebit Vis innlegg
At den går for fort er vel en relativ sak. Chiptunes kan gå i alt fra 140-170 bpm. Chiptune kjennetegnes ofte ved at de går ganske fort og har en "happy" melodi.

Personlig syntes eg melodien og synthene var knallbra, men eg savner en sub bass for å få fylt ut lydbildet litt! Ble litt tomt og uinteressant i lengden å høre på. Du kan også sikkert eksprimentere litt med forskjellige hastigheter i låta for å finne "the sweet spot", det er ofte det som gir en chiptune det lille ekstra.

Vis hele sitatet...
Ja, chiptunes går som regel fra 140-170. Her kjørte jeg 200
Tenkte egentlig på å legge en sub, men tenkte da at låta ikke blir "real" chiptune? haha Men jeg kan vel adde det forde!
Kult at du likte!
Hvilke VST's har du brukt? Og sist men ikke minst, hvilken DAW?
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Her har jeg sitti med VSTi'ene tb_peach og magical8bitplugin! Begge er gratis om jeg ikke husker helt feil! Og jeg bruker FL Studio! Har også lastet ned Milkytracker, så skal prøve å lære meg det! Så blir det mer real haha

Prøvde meg på en ny en:
http://soundcloud.com/bloody-snort/d...louds-original