Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4869
BRAND ∞ STRONG
Av forskjellige grunner.
Noe spesielt skjedde unikt band, rart sted, damer (gutter) du møtte, , ,

Kan begynne.
Så Jan Teigen på Danskebåten. Var så få mennesker der så han ga faen i å mime og satte seg heller ned på scenekanten, tok en sigg og pratet med folk.

Holdt på å dø på en The Cure konsert.
Første 5-10 min av konserten hadde jeg ikke bena i gulvet, men hang mellom mennesker fordi det var så fult/trangt, kunne fort ha blitt tråkket i hjel.
Satyricon konsert, Lillehammer 2005.
Vi var alle innkvartert på ett bittelite lokale med 2m til taket. Vi var kanskje 100 grisesvette mennesker, på ett sted som klarte 25 med hensyn til forskrifter.
Scenen var forhøyet, så bandet sto krokryggen. Og noe skjedde i oss alle.
Om du ikke liker black metall så sjekk det ut live en gang. Vi transcended alle inn i noe dyrisk, brutalt og grisete. Vi beveget oss alle som en levende masse av kjøtt. Ingen føtter ble tråkket på, men alle danset som en epleptikker i anfall men med bakkekontakt. Var hardcore !
Verste: Seigmen i Haugesund på 90-tallet. Altfor mye folk, altfor fulle folk som skulle mosh pitte foran scenen. Folk ble skvist og det var tilløp til panikk. Segmen fikk nok av dritings haugesundere og avbrøt konserten. Jeg har fortsatt arr i håndflaten etter å ha blitt presset ned i et knust ølglass.

Beste: Apoptygma Berzerk og Mesh i Gøteborg. De to beste bandene på samme kveld, fantastisk stemning og godt selskap.

Størst påvirkning: Som et gudsord fra landet skulle jeg få være med mitt kule søskenbarn på en av de første Quart-festivalene. Der spilte Motorpsycho og da de fyrte opp Sheer Profoundity fikk jeg en åpenbaring. Kom hjem med mer livserfaring enn da jeg dro xD
Min beste: Da jeg så skitsystem på enga pub i Oslo 2022. Faen så fett D elsker de og endelig så spilte de i Oslo etter 10 år siden sist!

Musikken var helt topp og god stemmning.
Jææævlig god moshpit og!!! Svett og glad.


Verste: Ble for full så ikke banda som skulle spille som jeg gledet meg til. Gikk rundt sa masse piss og spøy overalt. Våkna opp på verdens tynneste madrass som stinka dritt og jeg var rullet sammen i stor søppeldunk og flagg.
Har ikke mange dårlige men selv om jeg ikke er spesielt rock-fan var det beste da Ozzy spilte på Lerkendal i Trondheim får mange år siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Min heftigste konsertopplevelse må ha vært the cure på roskilde i '95.
Jeg har aldri vært noe fan av the cure men det var noe med stemningen, formen, settingen og alt livet som gjorde dette til en magisk opplevelse. Vi lå på bakken et lite stykke bak klynga foran scenen og hadde festet hardt en haug av dager og fant bare den perfekte form til akkurat den konserten.

Ellers har det vært ekstremt mye bra raves o.l jeg har vært på, det er hovedsaklig de teknologiske sjangrene som er 'min greie'
Får fortsatt frysninger og gåsehud av noen av de gamle goatrance slagerne
Museo dello stoccafisso, Bjugn kulturhus, 2007.

Noe jazzgreier. Tørrfiskjazz tror jeg de kalte det selv.

Finner ingen info om bandet på nett, men det var jævlig spesielt ass.
Lett Pink Floyd i 94.Billett kostet hele 300 kr.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av above Vis innlegg
Lett Pink Floyd i 94.Billett kostet hele 300 kr.
Vis hele sitatet...
Var der.
Syns egentlig Pink Floyd er litt kjedelig, men heftig konsert.
Jeg har enda til gode å vært på en skikkelig dårlig konsert, men da jeg så Mortiis varme opp for Mayhem en gang i fjor så var lyden så ræva miksa at man knapt hørte noe av vokalen, og det ødela en del. Den beste konserten jeg har vært på i nyere tid (2017 - i dag) var Cannibal Corpse i Budapest tidligere i år. Dette var en fantastisk bra opplevelse, med en akkurat passe kaotisk moshpit, perfekt lyd og god stemning. Prisen for "mest spesielle" går til støyprosjektet fra en alkholisert fyr som jeg så på landsbygda i Slovakia for noen år siden. Tipper han var i ganske god form der han sto og dro'n helt ut med gitarrunkinga.
Beste konsertopplevelsen min er The Kills i Paris høsten 2011
Jeg var tilfeldigvis i sentrum når jeg så det var 15(?) års jubileum av Apollon i Bergen og tok turen innom. Plutselig dukket Sushi x Kobe opp, og holdt intimkonsert fra toppen av bardisken for de rundt 40-50 stykkene som var der.

Er noe spesielt med den energien de hadde den kvelden der de stod i baris, drakk rett fra tappen og stagedivet fra bardisken på de stakkarene som var altfor få til mottaket.
Den mest spesielle konsertopplevelsen min må vel ha vært i Stavanger fengsel da Ingenting spilte edrue for første gang, med blant annet de mest fremtredende medlemmene i NOKAS-gjengen som publikum.

Det var en bra konsert med god lyd og det var ikke noe å si på innsatsen til bandet, men det var virkelig en meget spesiell opplevelse etter å ha sett de flere ganger tidligere - selvfølgelig så fulle at vokalisten måtte bruke mikrofonstativet for å i det hele tatt være i stand til å holde seg på beina.
Intimkonsert med Canned Heat, der jeg og knippsfjern dame var de eneste publikummet.
Beste må være bring me the horizon I Oslo.. Ikke spektrum, men et mindre lokale med masse masse folk
Sempiternal albumet ble blasted for fullt og oli sykes kunne faktisk synge.. Magisk

Værste må være dead by april på folken i Stavanger. Makan til dritt lyd og dårlig opplegg skal du leite lenge etter
Så mye å ta av...

The Pogues på "Oxegen" i Irland 2008, samme festivalen som de mest sansynlig var sterkt delaktig i Amy Winehouse sin alkohorelaterte død selv om den kom 3 år senere

Rage Against the Machine, også på "Oxegen" i Irland 2008. det var vel en del av det første comebacket deres, helt jævla magisk.

HeadHunterz i 2018 (ellerno) på AirBeat One i Tyskland,han var hyra inn for å stenge på Main Stage med ett bigroom-house set. etter en låt dreit han en lang faen i det å kjørte 2 timer knallhard hardstyle med en hel del av innholdet fra den kommende comeback til hardstyle plata si.

Fred Falke på Håve i 2012 (?) på "flekken" scena, fy faen for en fyr!

Format B - 4 timers set på Kojan @ Emmaboda 2014 (?) - spinnvilt set, med magisk vær og 3-400 magiske mennesker som bevegde seg i takt med musikken som om de var i en transe <3

Pleasurekraft på Kojan @ Emmaboda 2014 - De må ha holdt på i 5-6 timer når forsterkerne begynte å brenne og alt gikk til helvete. folk rusla tilbake til campen, klokka var trossalt 0830 ellerno.. en halvtime senere har de vist fått bytta ut forsterkerne og begynner å spille igjen foran ett tomt dansegulv.. iløpet av 5 minutter var alle som dro når forsterkerne streika tilbake, nylada av energi, bumpa og rusa opp igjen og klar for 2-3 timer til før de "endelig" ga seg.. episk!
Knipsfjern under Armin Van Buuren sitt sett på rave i Australia… Blir ikke bedre.
Metallica i Oslo Spektrum i 1999. Verste noen gang. Trangt og varmt. Hadde en rocker i baris og langt hår foran meg, som headbanga med det svette håret sitt. Pisket meg i ansiktet med jevn takt, og jeg hadde ingen mulighet for å komme unna. Forferdelig.
Infected mushroom i Bergen i 2010.

Hadde aldri før rørt rusmidler annet enn alkohol, så var det masse folk som hadde gedigne pupiller, på psykedeliske stoffer. Jeg visste ingenting om det annet enn at de var veldig glade og ga meg gratis sigaretter.
Alle danset og det var alt i alt en veldig bra konsert med heftige gitar soloer og nydelige visuals.
Beste konsert var når Honningbarna spilte på Akkerhaugen Rockesamfunn. ARS har tilhold på en nedlagt togstasjon der venterommet er konsertlokalet. Plass til ca. 50 stk, alle moshet og stagedivet gjennom hele konserten.
Var på Eminem i Oslo Spektrum i 2001, da var jeg 12. D12 hang med, passende nok, og oppvarminga bestod av OutKast og Xzibit. Både jeg og vennen min var to korte 12-åringer, så en vakt løfta oss ut av crowden og satte oss i den fremste sirkelen foran scenen. Kul kveld det.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Museo dello stoccafisso, Bjugn kulturhus, 2007.

Noe jazzgreier. Tørrfiskjazz tror jeg de kalte det selv.

Finner ingen info om bandet på nett, men det var jævlig spesielt ass.
Vis hele sitatet...
Er det noen som kan huske/har noe info om dette bandet? Hadde vært kult med et gjenhør.
▼ ... over en måned senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Public Enemy på Chateau Neuf (i Oslo).
Marky Mark (Mark Wahlberg) entra scenene å ble bua ut.
Føler jeg har noe å bidra med her.
Mest spesielle er nok da 666 spilte i Kongeparken på slutten av 90-tallet. Første opplegget jeg var på uten voksne. Hvem varmet opp? TOY BOX!!!

Beste må være de to gangene jeg så Mötörhead på Norway Rock i Kvinesdal.

Og så må jeg nevne drøyeste lyden. Dimmu i Hulen i Bergen i 2001 eller 2002. Så mye lyd inne i et så lite lokale er nok noe av årsaken til tinnitusen min...

Verste er nok Helloween på Norway rock. Den konserten hadde jeg gledet meg ihjel til helt siden jeg kjøpte billetten. Så ender jeg opp med å drikke meg så dritings at det eneste jeg husker fra konserten er at jeg ikke husket teksten til en eneste sang og kunne ikke synge med. Har ikke drukket særlig på konsert etter det.
Sist endret av Jallamedalla; 4. august 2023 kl. 17:41. Grunn: Kom på en ting.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Noe av det mest spesielle må vel være den gangen nso dro meg med på Rank 1 i Bergen. Fullt trancekjør i kjelleren, og da jeg gikk opp i første etasje var det en dj som spilte drum'n'bass, med en fyr som spilte trommer i tillegg!

Vanskelig å plukke ut en beste konsert, men Wikinson på Brixton Academy, The Prodigy på Storsjöyran, Raga Rockers på Garage og Pendulum på Let it Roll troner høyt.
Ja faen, bør vel nevne Knife Party på Amnesia, Ibiza. Pendulum på Oxegen 2008, og hvem faen enn det var som rulla drum and bass i 6 timer i en bunkers på kickoffen til mongol-rally i rave-cave 2019 <3
Hoffmaestro på Rockefeller, Iron Maiden på Valle, Ghost på Valle er på topp.

Men, på topp må det være ScandalNavia i 2000(?). Vi sneik oss inn til hovedstaden, under 18 alle sammen, sikkert 15 stk av oss, som fikk noen til å kjøpe øl før og under konserten.

Dårligste? Et par konserter på Hausmania i 99-00 som alltid endte i kaos. Null sjanse for at jeg husker hvem som spilte.
Big bang på hovefestivalen 2012. Var andre navn som Snoop dog og Skrillex med 10x mer publikum men ingen av de kom nær å skape det big bang fikk til.
Mitt er den fantastiske Faithless konsertene i Spektrum i 99/00 eller noe. Rytmen av fingre som pirka meg på skulderen og spurte om jeg kunne flytte meg var magisk.

Nei jeg ekke noe stor konsertmenneske siden det er høydediskriminering. Ta med stige da midget ass mothafakkaz
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Death Grips på pcp i Portugal. Vi gikk for å slå ihjel tid. Mest intense opplevelsen jeg har hatt som ikke inkl k-hole/dmt.
Det må ha vært sånn Kids på 50 tallet opplevde jerry lee lewis eller link wray.

Pcp dosen var ikke høy nok til å farge opplevelsen.

Noided 4 øife
Radiohead, Roskilde '08. Hele settingen for en som nylig var blitt 18 og en heftig uke med 10 venner på camp.
Var på Infected mushroom på Ozora i sommer. Røyka ett ørlite Changatrekk for å få litt godfølese. Sto nesten helt forran scenen. Etter trekket var jeg minst 10m lenger bak i crowden. Så på kompisen min og sa: sto ikke vi helt der framme iste? Han bare: ja vi teleporterte
Architek på Ultimafestivalen i 2019. Perkusjonsgruppe som brukte blant annet oppblåste papirposer, bøker og nøtteknekkere som instrumenter. Det var veldig intenst å høre valnøtter bli rytmisk knekt rett foran en mikrofon, den lyden er nesten ubehagelig om du tenker på det. Noe av det beste jeg har hørt innen samtidsmusikk.
Tame Impala på Hove 2012. Var før de var store. Typ 50 stk på konserten. Nice intimkonsert.

Odd Future Wolf Gang på samme festival. Tyler som kommer ut i rullestol.
Sitat av Amøbe88 Vis innlegg
Radiohead, Roskilde '08. Hele settingen for en som nylig var blitt 18 og en heftig uke med 10 venner på camp.
Vis hele sitatet...
Var også på den! Deilig stemning. De hadde nettopp sluppet In Rainbows, som er ei nydelig skive.
Pink Floyd 1994. Det var som å være i et annet univers.
Avicii i Oslo. Jævlig mange som røyket inne, var en av de få som ble kastet ut. Men to min etterpå gikk jeg rett forbi vaktene og fikk med meg resten av konserten
Metallica Download Festival 2006 20-årsjubileet for ei av favorittskivene mine
Roger Waters Earl's Court 12 May 2007 fantastisk
Helloween historisk kavalkade på festningen i Østfold et sted på Tons of Cock. Som et av bandene jeg hørte mest på på 80/90-tallet var superinteressant å se alle besetningene i kronologisk rekkefølge for så å ende opp med alle mot slutten.
Metallica Changi August 24, 2013
David Guetta i Fort Canning Park 2014 var også en opplevelse

Uansett hva jeg har sett i blekkboksen på fornebu har det vært rævva: Metallica, Rolling Stones, husker ikke hva den siste var, men har slutta å se på ting på Tullenor Arena.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Syns egentlig Pink Floyd er litt kjedelig, men heftig konsert.
Vis hele sitatet...
Pink Floyd er ofte kjedelig uten de 2 Rogerne. Stand-in som stjal bandet og mye rart. Men det Roger Waters og Roger Keith Barrett ser jeg på som episk.
Sist endret av ketoDaddy; 10. november 2023 kl. 09:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Chemical brothers i spektrum. Spiste syre en time før konserten, det var magisk.
Andre høydepunkter er mest innen psytrance, med simon postford på roskilde 99.

Nesten ingen erfaring med psykedeliske stoffer eller psytrance før det, men etter en heftig dose cubensis ble jeg omvendt.
Fuck Mr. Plod!
Ble sjekket opp av en homofil på ozora 2022

Fora meg med masse sopp også forlot jeg gruppa dems diskret og gikk til hengekøya mi
Sitat av Solsikkefrø Vis innlegg
Pink Floyd 1994. Det var som å være i et annet univers.
Vis hele sitatet...
Enig. Det er enda ikke noe som slår den hva angår den helhetlige opplevelsen og det trur jeg ikke jeg kommer til å få oppleve.

Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Pink Floyd er ofte kjedelig uten de 2 Rogerne. Stand-in som stjal bandet og mye rart. Men det Roger Waters og Roger Keith Barrett ser jeg på som episk.
Vis hele sitatet...
PF klarer seg helt fint uten RWs demente politikkvas.

Nick Masons saucerful of secrets på Sentrum Scene i fjor var bare heftig bra. Noen dårlige RW jokes gjorde den bare enda bedre. Jeg visste ikke hva jeg gikk til og ble ganske satt ut av hvor bra det var så sykt fett å få oppleve gammel PF så autentisk og med helt sykt bra lyd lys og visuelt show. Selvom det bare var Nick Mason som gjenlevende så er alle medlemmene nært relatert til PF.
Både Pink Floyd og Metallica har stort sett kokt suppe på en knapp etter Roger Keith Barretts bortgang, Roger Waters "furting," og Clifford Lee Burtons bortgang.

Det er forskjell på å være en bra musiker og det å være et opphav / komponist.
Sist endret av ketoDaddy; 12. november 2023 kl. 20:59.