Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1119
Hei!

Har seg sånn at jeg for øyeblikket er ansatt i 2 forskjellige firmaer, noe jeg aldri har vært tidligere. Ønsker da å bruke tabelltrekk på min nye arbeidsgiver, da jeg vil tjene mer der enn den andre plassen innen året er omme.

Spørsmålet er da, hvordan gjøres dette? Jeg leste at jeg må informere begge arbeidsgivere om hvem som er hoved og hvem som er bi. Etter jeg sendte en mail ang dette, fikk jeg som svar at de ikke kan gjøre noe med dette, og at skatt er personlig, og da noe jeg må ordne selv inne på skatteetaten.

Ja, jeg vet jeg kan kontakte skatteetaten og få svar, men mulig noen her inne har vært oppi samme situasjon. Hvordan løses dette?
Tror ikke dette går ann å endre så seint på året, jeg hadde en lignende situasjon når jeg jobbet og kombinerte dette med AAP og da fikk jeg beskjed om at dette kun kunne endres på de første 1-2 mnd etter du fikk nytt skattekort.

Det eneste du kan gjøre så seint på året er å bytte til prosent trekk, det vil jevne det mer ut
Har seg sånn at jeg ikke kommer til å jobbe på den tidligere plassen jeg jobba heller, før neste år. (biarbeidsgiver) Teit å ikke kunne endre over, men kan se hvorfor man ikke kan endre så sent. Takk for raskt svar!
Du kan vell logge inn her og endre

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/min-skatt/

Ny arbeidsgiver må jo inn og hente skattekortet ditt så dette burde ikke være noe stress.

Har selv 2 jobbet og betaler tabell på denne ene jobben. Og 49 prosent på ekstra jobben
Arbeidsgiver hentet skattekort, men de ble automatisk satt på prosent trekk da min første arbeidsgiver allerede hadde tatt i bruk tabell.
Sikkert enklest og ringe Skatteetaten tlf 80080000

Jeg logga selv inn. Og der kunne jeg endre hovedarbeidsgiver til prosenttrekk. Men ser ikke ut som det var mulighet for meg selv og endre arbeidsgiver nr 2. så det enkleste er nok og ringe
Tenkte å få gjort det på mandag med mindre noen kom med en løsning her. Stussa bare veldig over at jeg måtte gi beskjed, for så å få i svar at de ikke kan gjøre noe med det.
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Tenkte å få gjort det på mandag med mindre noen kom med en løsning her. Stussa bare veldig over at jeg måtte gi beskjed, for så å få i svar at de ikke kan gjøre noe med det.
Vis hele sitatet...
Er det noen grunn til du absolutt skal ha tabell trekk og ikke prosent?
Har fortsatt ikke tatt meg god nok tid til å sette meg ordentlig inn i skatt. Etter å ha prøvd meg frem har tabelltrekk vært det beste for min del, har fortsatt aldri skyld noe så langt
Skriv inn på skattekortet hva du forventer å tjene (totalt) i løpet av 2023 så fikser skatteetaten resten. I desmeber gjør du det samme for 2024. Easy as