Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1744
Noen som kan fortelle meg hva budskapet i disse sangene av Slipknot er?

Wait and bleed?

Psychosocial?

Left behind?

(Sic)?

Eventuelt en nettside hvor jeg kann finne det?

Har litt problemer med foreldrene mine skjønner dere -.-
Det er foreldra dine som har problemer, ikke deg. Du har dine, de har sine.
Her finner du mye.

Ble nysgjerrig forresten, ka er problemet?
Liker ikkje foreldrene dine at du hører på metal?
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Her finner du mye.

Ble nysgjerrig forresten, ka er problemet?
Liker ikkje foreldrene dine at du hører på metal?
Vis hele sitatet...
Tusen takk Jepp, de nekter meg å høre på det her i huset :P
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Tusen takk Jepp, de nekter meg å høre på det her i huset :P
Vis hele sitatet...
Null stress
Hørtes litt vel gestapo ut, spør du meg. Hør på det du vil! Invester heller i et headset om det blir for mye pes
Sitat av Eplebit Vis innlegg
Null stress
Hørtes litt vel gestapo ut, spør du meg. Hør på det du vil! Invester heller i et headset om det blir for mye pes
Vis hele sitatet...
Jeg hører på headsett Men jeg vil helst høre på høytalerene
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Tusen takk Jepp, de nekter meg å høre på det her i huset :P
Vis hele sitatet...
Syntes synd på deg gutt. Foreldrenne mine forteller meg at jeg hører på kirkebrann musikk, piggtråmusikk osv, jeg bare ler av de og spiller høyt for å plage de

Men tja, Slipknot er ikke så ille sånn egentlig, kunne vært værre. Jeg hører blant annet på Amon Amarth, Lamb of God, DevilDriver og Dimmu Borgir for å nevne noen. Du kan jo fortelle de at de ikke kan bestemme hva du liker og ikke osv
Sist endret av iSatan; 9. februar 2013 kl. 00:24.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Syntes synd på deg gutt. Foreldrenne mine forteller meg at jeg hører på kirkebrann musikk, piggtråmusikk osv, jeg bare ler av de og spiller høyt for å plage de

Men tja, Slipknot er ikke så ille sånn egentlig, kunne vært værre. Jeg hører blant annet på Amon Amarth, Lamb of God, DevilDriver og Dimmu Borgir for å nevne noen. Du kan jo fortelle de at de ikke kan bestemme hva du liker og ikke osv
Vis hele sitatet...
Jeg heller syns ikke Slipknot er så veldig gale. Men mine veldig kristne foreldre tror at alle sangene deres bare handler om tilbedelse av satan.. -.-
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Jeg heller syns ikke Slipknot er så veldig gale. Men mine veldig kristne foreldre tror at alle sangene deres bare handler om tilbedelse av satan.. -.-
Vis hele sitatet...
Vis de tekstene, og forklar dem at Slipknot sine fantastiske tekster er ekstremt mye mer ekte enn latterlige bibelsalmer
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Jeg heller syns ikke Slipknot er så veldig gale. Men mine veldig kristne foreldre tror at alle sangene deres bare handler om tilbedelse av satan.. -.-
Vis hele sitatet...
DA, DA syntes jeg enda mer synd på deg. Jeg liker liksom å høre på sanger som er anti-religiøs... Hva du kan gjøre da vet jeg ikke, annet enn å forklare de at det ikke har noe med det å gjøre. Bra du ikke hører på Slayer da, hadde vel vært vansklig å forklare vekk tekstene og pentagrammene og all blasfemien

Moren min er litt sånn, redd for demon ting og sånt. Utrolig hun ikke har reagert på at jeg har plakater med pentagram osv
Sist endret av iSatan; 9. februar 2013 kl. 00:30.
Sitat av iSatan Vis innlegg
DA, DA syntes jeg enda mer synd på deg. Jeg liker liksom å høre på sanger som er anti-religiøs... Hva du kan gjøre da vet jeg ikke, annet enn å forklare de at det ikke har noe med det å gjøre. Bra du ikke hører på Slayer da, hadde vel vært vansklig å forklare vekk tekstene og pentagrammene og all blasfemien

Moren min er litt sånn, redd for demon ting og sånt. Utrolig hun ikke har reagert på at jeg har plakater med pentagram osv
Vis hele sitatet...
Men kan dere forklare litt nermere hva de sangene jeg nevnte over egentlig handler om?
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Noen som kan fortelle meg hva budskapet i disse sangene av Slipknot er?

Wait and bleed?

Psychosocial?

Left behind?
Vis hele sitatet...

Wait an bleed:

Denne handler om en jente som venter på å fullføre den første menstruasjonssyklusen sin slik at hun igjen kan føle seg komfortabel i sosiale settinger.
Hun er usikker, sårbar og frustrert.

Psychosocial:

Lille Sigvart uttrykker stor bekymring mtp. de psykososiale omgivelsene på skolen.
Dessuten er veggene nylig malt mintgrønne og det er såååå 1990!
Derfor gleder han seg til å slippe ut i det skoleklokka ringer slik at han kan ta pennen fatt og sende et særdeles krast klagebrev til fylkeskommunen og utdanningsavdelingen.


Left behind:

Sangen handler om et nøkkelknippe som ble gjenglemt og som nå bare ligger der og verker etter at eieren skal komme hjem igjen slik at det kan de to sammen kan mestre hverdagen ved å åpne garderobeskap, bildøren og muligens ta en tur opp til hytta slik at de kan sjekke om vannrørene er frosset.
Det skjedde nemlig i fjor til tross for at de hadde lånt morens varmeovn og satt den ned i kjelleren for å varme opp rørene.
Forsikringspengene er ennå uteblitt og de to har ganske enkelt ikke råd til at dette skjer igjen.


Alvorlig talt - hva er problemet til foreldrene dine?

Her finner du sangtekstene samt diskusjoner om hvordan folk har tolket dem:

http://www.songmeanings.net/songs/vi...2107858727585/

http://www.songmeanings.net/songs/view/1426/

http://www.songmeanings.net/songs/view/33917/
Tja, kan vell se på de litt fra foreldrene dine sin side? Dette er direkte vond støy for de, respekter og spar dem for det. Full guffe når huset er tomt, headsett når de er hjemme?
Du får spille noe Cannibal Corpse for dem i steden da, siden Slipknot ikke faller i smak.
Problem solved Jeg har nå hatt en laang samtale med foreldrene mine, og vist de tekstene og at de ikke er så galne som de først trodde Jeg får nå høre på Slipknot om jeg vil, så lenge jeg ikke hører så veldig høyt