Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 922
Halla! Jeg har vært med i å lage en musikkvideo for et band noen kompiser av meg spiller i. Vi har vel prøvd å få til maks for minst mulig Si gjerne fra hva dere synes!

http://www.youtube.com/watch?v=U_kGx...&feature=share
Meget bra. Synes kanskje bevegelsene som går til siden ble litt forstyrrende til tider.
Hater sånn musikk/videoer.

Sikkert bra for de som liker det
Så at Chris posta den litt tidligere idag, kriminelt feit sang! Synes effektene på begynnelsen kunne vært mer troverdig, tho. Ellers er det lite å utsette på det!
Kan vel også sette fingeren litt på rød-skjæret. Vet ikke om det var meningen, men det var litt forstyrrende. Et mer nøytralt lys-bilde med color correction kunne sannsynligvis sett rimelig bra ut.
Sist endret av McLovin; 5. februar 2013 kl. 00:19. Grunn: skriveleif
Bra produksjon

Personlig så har eg et behov for litt kontraster i forhold til bare bandet (nå snakker eg generelt sett ettersom eg begynner å kjede meg fort), så noen takes i ulike settinger ville kanskje vert en ide, men for all del. Bra musikkvideo!
God prod. Men dette er jo 100% Turboneger plagiat (musikk messig)... Men fortsatt god prod
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
God prod. Men dette er jo 100% Turboneger plagiat (musikk messig)... Men fortsatt god prod
Vis hele sitatet...
Lol. Det var jo en litt mindre gjennomtenkt kommentar!
Det finnes ikke nok distinkte likhetstrekk for at man kan dra plagiat-kortet. Kanskje visse karakter-trekk sjangermessig i oppbygging, men da grenser det over i hva angår skandirock og ikke turbo i seg selv.
Dessuten var jo heller ikke Turboneger først ute med skandirocken, selv om de kanskje avsluttet den store epoken. Den må du lenger ut på landet med. Det er vel sagt at Hellacopters var først ute med Payin' the Dues, som "grunnla" skandirocken, før Gluecifer og resten av gjengen kom på banen.

Sånn jeg tolker kommentaren din kan man altså si at turbo drev plagiat av Hellacopters, noe som absolutt ikke stemmer. Det er karakteristiske trekk i sjangeren, enkelt og greit.
Sist endret av McLovin; 5. februar 2013 kl. 20:04. Grunn: skrivefeil
Takk for alle svar! Setter pris på all respons så lenge den er seriøs

Hehe, og angående Turboneger: jeg kan anskaffe to A4-sider med låter Turboneger har plagiatrert. Nei, Suicide Bombers er langt fra de verste i game't men ikke de mest uskyldige heller

Peace
Sitat av Bandit88 Vis innlegg
Takk for alle svar! Setter pris på all respons så lenge den er seriøs

Hehe, og angående Turboneger: jeg kan anskaffe to A4-sider med låter Turboneger har plagiatrert. Nei, Suicide Bombers er langt fra de verste i game't men ikke de mest uskyldige heller

Peace
Vis hele sitatet...
Når man ser hvor integrert Chris og Trashcan var på den norske rockescene gjennom skandirockens største epoke blir det helt feil å beskylde Suicide for plagiat i alle tilfeller, synes jeg. Kanskje ikke helt uskyldige, som du sier, men det går litt opp-i-opp.
Sist endret av McLovin; 6. februar 2013 kl. 00:09.