Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1295
Hei og hå!

som sagt er det det at jeg ønsker meg en server men har null niks erfaring om dette omådet bare og sette opp server(altså spill server ikke bygge) men da starter jeg med at budsjettet ligger på en rundt 2-4K om det er billigest og bygge eller kjøpe hvet jeg ikke.

sett litt på finn men ble ganske usikker.
men det denne serveren skal klare er vel og kjøre servere til spill, som Minecraft og litt rundt det, kanskje et LAN på Bf2 eller noe lignende.

men Minecraft er den hovedsakelig til kjøre spill server til en 20-30stk hadde vert tøft, har nett sånn 4.5M/bs ut i rommet trur jeg og nedlastningshastighet på rundt 500kbs, har hatt 6-800 på origin men hvet ikke om dette har noe og si. men skulle 4.5MB/s holde til ca mange spillere

vil gjerne ha noe som er sånn passe stillegående fordi jeg lever i samme rom. om dette ble umulig kom gjerne med anbefalinger

På forhånd mange takk!
er det da ikke bedre og leie en server? har selv 25/25 opp/ned i huset, men leier dedicated server, ettersom det er stiller bedre krav fra meg.

viss du heller går for og leie, vil jeg rekommandere hetzner.de der har jeg en eq10 og er strålende fornøyd med den. den selges ikke mere dessverre..
viss jeg ikke tar helt feil, leier freak.no også av hetzner :P
Sist endret av First-Price; 23. april 2012 kl. 01:55.
http://canihostaminecraftserver.com/

Sjekk den. Hvis du har 4.5MB/s opp og 0.5MB/s ned, pluss 8GB RAM. Da kan du hoste en server for TRE spillere. Plis, gjør deg selv en tjeneste og lei en server.

EDIT: Tre spillere + deg selv, that is.
Sist endret av krJo; 23. april 2012 kl. 07:43.
Stoler du virkelig på den? Hostet lagg og delay fri server på 3mbps server for 10 personer på en laptop. Dessuten varierer det fra hvor mye båndbredde ts bruker samtidig.
Sitat av krJo Vis innlegg
http://canihostaminecraftserver.com/

Sjekk den. Hvis du har 4.5MB/s opp og 0.5MB/s ned, pluss 8GB RAM. Da kan du hoste en server for TRE spillere. Plis, gjør deg selv en tjeneste og lei en server.

EDIT: Tre spillere + deg selv, that is.
Vis hele sitatet...

vell det er disse infoene du har fått fra meg kan nok feil. som sagt har jeg ikke my erfaring..

men jeg har en server som jeg kjører på min Pc vi var noe sånn rundt 8-10 spillere og det gikk fint fikk ingen klager, bukkit 1Gb ram.
min computer er 4gbram nedlastningen min er på 4.36 men OP speed er 0.4 ifølge speedtest.net

men jeg synes det hadde vert litt ''tøft'' og hatt engen server og fikse sjølv uten og betale en fast pris bare strøm. men noen anbefalinger på forskjellige servere?

noen anbefalinger? sett rundt på elkjop, komplett, og HW men finner ikke ''den'' serveren :/

noen som hveit hva jeg må skøe på eventuelt har sett no?

ingen kritikk?
Sist endret av 1nameless; 23. april 2012 kl. 15:34.