Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3389
Hei!

Jeg har en nevø som etterhvert begynner å bli veldig interessert i PC og gaming. Jeg har skrudd sammen en maskin til ham av gamle deler jeg har liggende, type Intel Core2Duo E6500 og et Radeon HD5850.

Nå tenker jeg å oppgradere denne med brukte deler. Etter hva jeg ser så er et Asus P8Z68 hovedkort og en Intel 3770K en bra kombo til en grei penge....fins det er AMD alternativ i ca samme prisklasse?

Hvilket brukt skjermkort får man mest bang for bucken med for tida?

Nå er det lenge siden jeg fulgte med på specs på pc deler så setter pris på alle inspill

Gutten spiller for det meste bilspill og farming simulator.
Høres ut som du trenger å bytte ut hovedkort, cpu, muligens ram, og skjermkort. Hvordan ligger det an med kabinett, strømforsyning og lagringsmedium? Mulig noe av dette også må byttes ut. Og da snakker vi jo fort bytte av hele maskinen. Mulig en tur på finn for kjøp av hel maskin ikke er så dumt. Bare husk å prut
cryo's Avatar
Trådstarter
Har en Enermax 620W PSU og et greit kabinett samt en flunk ny SSD disk.

Det er som sagt et Asus P8Z68 hovedkort og en Intel 3770K CPU jeg tenkte på, lurer på om det finnes alternativer som er jevngode hos AMD da disse ofte er billigere?

Har sett på GeForce GTX 980, virker som om det er det man får mest for pengene i forhold til ytelse
en 3770K bør funke bra fortsatt. Men så er ikke en Ryzen 3200G så veldig dyr heller, men kommer med flere goder som bla. mye mindre power consumption (or derfor mindre viftestøy), M2 ssd og DDR4. Når det kommer til skjermkort tror jeg at en RX 580 skal gjøre susen også.