Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2922
Heisann! Har et ønske om å oppgradere min pc og lurer på hva jeg burde begynne med. jeg har tenkt å kjøpe ZOTAC GeForce RTX 3070 Twin Edge når den kommer ut.
Dette er specs'ene mine pr dags dato:

Hovedkort: Gigabyte H310M S2V, Socket-1151
Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 8GB
CPU: Intel Core i5-8400 Prosessor
CPU kjøler: ARCTIC Freezer 64 PRO CPU Kjøler
Strømforsyning: Corsair TX 650W PSU
GPU: ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB Expedition

Strømforsyningen er fra 2012, GPU fra 2017 og resten fra 2019
Du kan se etter en 8700 / 8700K på bruktmarkedet (sjekk kompitabilitet med hovedkort), sammen med en ekstra 8GB pinne med RAM. Det er den enkleste oppgraderingen du kan da.

Eventuelt, B550 hovedkort og Ryzen 3600 prosessor er bra budsjettvalg.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du kan se etter en 8700 / 8700K på bruktmarkedet (sjekk kompitabilitet med hovedkort), sammen med en ekstra 8GB pinne med RAM. Det er den enkleste oppgraderingen du kan da.

Eventuelt, B550 hovedkort og Ryzen 3600 prosessor er bra budsjettvalg.
Vis hele sitatet...

Tusen takk for svar!
Har aldri kjøpt komponenter brukt før, er det noe jeg bør se etter? Og hvordan vet jeg at hovedkortet støtter CPU'en?
Er dette Komplett-ferdigbygget? Ser ut som et veldig enkelt hovedkort. Den kan ta siste generasjon Intel prosessor med en BIOS-oppdatering. Her er liste over støttede prosessorer: https://www.gigabyte.com/Motherboard...rt#support-cpu

Siden hovedkortet har basic strømleveranse så trenger du ikke kjøpe en overklokkbar prosessor, ikke gå for 127W modellen heller, men alt annen burde gå helt fint, men du burde muligens vurdere en bedre prosessorkjøler.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Er dette Komplett-ferdigbygget? Ser ut som et veldig enkelt hovedkort. Den kan ta siste generasjon Intel prosessor med en BIOS-oppdatering. Her er liste over støttede prosessorer: https://www.gigabyte.com/Motherboard...rt#support-cpu

Siden hovedkortet har basic strømleveranse så trenger du ikke kjøpe en overklokkbar prosessor, ikke gå for 127W modellen heller, men alt annen burde gå helt fint, men du burde muligens vurdere en bedre prosessorkjøler.
Vis hele sitatet...
Dette er komponenter jeg har kjøpt med lite viten om det er bra eller ikke