Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 5231
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10035523

Kan lese i VG idag at 2 personer har fått en flue i sjokoladen. Artiklen er vinklet sånn at de to personene nesten virker som ofre. Tragiskt!

Uansett. Hadde dere gått til avisa hvis dere hadde fått en flue i sjokoladen? Jeg vet ikke hvor mange sjokolader freia produserer per dag. Men jeg vil tro at det er en god del tusen. Så sjansen for at noe skal havne i sjokoladen vil vel alltid være der. Uansett hvor gode rutiner man har.

Har bare en ting å si til disse to. Get over it og gå i butikken å kjøp en ny sjokolade.

Jeg hadde sendt en formel e-post om problemstillingen. Som vedlegg har man fotobevis. Freia hadde nok beklaget det hele da, å mest sansynlig sendt et par plater til deg som plaster på såret.=profitt.
Sist endret av mo3; 14. august 2010 kl. 15:31.
Man kan jo ikke la muligheten for å få masse gratis sjokolade slippe unna!

Neida, jeg hadde ikke brydd meg. Jeg hadde sikkert spist sjokoladebiten sammen med fluen.

Fikk en gang et hår i skinnet på en av wienerpølsene jeg kjøpte fra Nordfjord. Spiste pølsen jeg, men uten håret selvsagt


Ellers er det bare tilpass for Linn som ikke klarte å vente til lørdagen med å spise sjokolade.
Sist endret av Naturgrønn; 14. august 2010 kl. 15:33.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Eg fant ein veps i eit syltetøyglass ein gong. Kan ikkje sei at telefon til VG var det første eg gjorde. Sendte mail til produsenten og fekk ein kasse med ymse matvarer. Var heilt greit.
Syns de heller burde tatt det hele med litt humor. Hvor ofte er det man får en flue i sjokoladen? Tviler på at det er særlig ofte. :P
Tydeligvis er det litt insekter i det meste av sjokolade.

http://wiki.answers.com/Q/How_many_i..._is_this_known
Husker jeg fant en glassbit i leverposteien min en gang. Men det er da ingen grunn til å ringe VG e.l. på grunn av det det. Jeg sendte heller et kort til produsenten med glassbiten inni, og forklarte situasjonen. De skal slippe å lide fordi det har vært en liten brist ett eller annet sted iløpet av produksjonstiden. Det skjer alle.
Sist endret av VinumSabbathi; 14. august 2010 kl. 16:29.
Sikkert et grettent par som kjefter på småbarn som gråter når di har skrapa opp hele kneet.

Her hjemme engang, så sendte jeg bare et brev til Sørlandschips og spurte om di kunne starte å selge en type chips i nærheten av der jeg bor igjen.. Fikk 5 sørlandschips i posten, samtidig som salget startet 1 måned senere i butikken det var før

Hvorfor ikke spise den sjokoladen istedenfor å melde fra til VG? Hadde fått flere gratisplater i posten disse folkene.. Og hvorfor ikke spise resten av sjokoladen? Om du fikk det på den ene delen, kan du jo trøste deg med at sjansen for at det er enda mer er veldig liten. I og med at sjansen for at det er en hel flue der er så liten at det skjer jo minimalt av ganger..
Jeg hadde spist den.
Sikker på at slikt skjer hver dag uansett... Hadde reagert selv, men ikke nok til å gå til avisa med det... Som sagt ovenfor, så hadde jeg og sendt brev inn til produsenten.
Det kan jo hende produsenter som uheldigvis produserer en "feilvare"(i dette tilfellet en sjokoladeplate med flue) blir glad om det blir sagt ifra for å kunne rette på feilen. Men det er selvsagt lite å få gjort med en flue i sjokoladeplaten da..
er det større feil kan det være greit å gjøre produsenten bevisst på det slik at de kan sette tiltak for å unngå det.
Em... grinunger... noen andre en meg som tenker at de kan ha plantet den fluen.

Men at folk synes det er ekkelt?
Hvis hun ikke hadde snudd den hadde hun aldri vist om det, å hun hadde heller ikke merket noe av det heller.

Idiotisk att sånt blir blåst opp...
En kompis av meg fikk en grændis uten skinke på og sa ifra til stabburet, han forventet seg gratis pizza i et år men fikk en svett pappeske med alle mulig stabburet produkter. Hehe, han ble passe skuffet, makrell i tomat og sprøløk istedenfor grandis!
Hehe har mange gode minner fra når jeg har sendt tilbake diverse varer

En gang fikk jeg en Laban seigmann som hadde føttene sveiset sammen. Jeg sendte inn et bilde av den og fikk 5 poser seigmenn i posten
Har igrunn aldri skjønt hvorfor folk på død og liv skal smøre slikt ut i avisene.

For meg kommer det helt an på hvor ille det er. Om jeg for eksempel fant en finger eller en tann i brødet mitt, ville jeg nok ikke gått til avisen med det første. Hadde heller tatt kontakt med produsenten av varen og forhørt meg om nøyaktig hvor mye de var villige til å betale, eller godtgjøre meg nøyaktig for at jeg IKKE skulle gå til avisene med funnet mitt. (selvfølgelig i en høfflig, ikke-trudende eller utpressende tone)
Folk som skriker til avisen som sitt første trekk lar en god sjanse for å skaffe seg litt gratis stæsj gå fra seg, pluss at produsenten får unødvendig dårlig PR.

Om det hadde vært noe mindre ekkelt som for eksempel et insekt, ville jeg nok bare fisket etter litt gratis småsaker fra produsenten, samt informert dem om det i samme slengen og sendt fremmedlegemet inn for analyse slik at de kan tette eventuelle hull i sikkerhetsrutinene.
Jeg ville nok ikke gått til media i noen av tilfellene... (Med mindre produsenten av frekk og uhøflig uten noen særskilt grunn, da)

Opportunistisk? Kanskje, men glipper kan oppstå her og der, og det må vi som forbrukere ha respekt for. Ingen er perfekt. Det som teller inn her er hvor stor den glippen faktisk er. Selv mener jeg at en liten flue ikke er førstesidestoff for og si det slik.
Å herregud! Jeg har ikke fått et 100% prefabrikkert industrielt matvareprodukt som forventet, det hadde et grusomt innslag av natur! For en grusom påminnelse av hva som finnes der ute!
Som andre allerede har sagt ville jeg bare ha send en mail eller tilsvarende til produsenten, unødvendig å blande inn media, men det finnes ting som er verre enn flue i sjokoladen.....
Folk er rett å slett altfor fisefine i dag...
Lurer på om paret er klar over at de har svelget en god del insekter i søvne iløpet av livet.
enig at de tok dette altfor alvorlig osv.
men de har betalt for ett ''ødelagt'' produkt og det har rett til ett nytt ett, eller pengene tilbake.
Ei jeg vet om fikk en gang_ET_grønt potegullflak i potetgullposen sin.Hun er fisefin på alt,og ringte inn til Maarud med en gang. Noen dager senere fikk hun ei kasse full av potetgullposer, i bytte mot å nettopp holde kjeft ti avisene.Selv har jeg fått mange grønne potetgull, og aldri brydd meg.

Men det jeg har gjort, var å ringe til Brynhild når sjokolade-kjærlighet-på-pinnen var møgla på innsiden. Fikk da ei kasse med kjærligheter
Sist endret av Eplegutten; 14. august 2010 kl. 23:49.
Jeg fikk en gang en pose der noe av potetgullet smakte som kafe, ringte nummeret på baksiden, der fikk ejg besked om at jeg måtte sende hele potetgull posen i posten, da ville jeg få maarud produkter for 30kr som var det hun mente var det som posen kostet å sende til oslo -.-, altså allt i allt så hadde jeg tapt på det.
Men hadde ikke noen bilder som kunne vise at det var noe galt med det, pga man ikke kunne se det
Ekstra proteiner! kjør på : )
Latterlig å gå til avisen med sånt, hva skal det være godt for? Jeg fant en gang en liten trebit i en pose med frossenpasta fra findus. Sendte mail til findus for å informere, og fikk tilsendt et gavekort på findus-produkter etter at de ba om adressen min. Spurte aldri om å få noe, intensjonen min var egentlig bare å gjøre dem oppmerksom på det så de kunne forbedre et eller annet så jeg slapp å få flere trebiter i maten :P
Sitat av maxphone Vis innlegg

En gang fikk jeg en Laban seigmann som hadde føttene sveiset sammen. Jeg sendte inn et bilde av den og fikk 5 poser seigmenn i posten
Vis hele sitatet...
Du kødder nå?
Jeg fant masse spindelvev inni sånne "Gifler" kanelsnurrer en gang. True story.
Sist endret av Grix; 16. august 2010 kl. 00:48.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Herregud, jeg blir så FORBANNA når idioter blir så sinnsykt hysterisk over små filleting! Istedetfor å kaste 3 ruter sjokolade pga. en liten møll kunne hun vel (Ord som jeg ikke skal si) meg knekt bort 2 ruter, å kastet den 'sinnsyktfarligeinfiserterutensjokolademedenlitenmøll', etter det kunne hun sagt ifra til Freia og motatt 20 gratis melkesjokolade plater og levd lykkelig alle sine hysteriske dager.
Kom en rar slimklump ut av eplejuicen for noen år tilbake. Så ut som en klump manettråder. Jeg bare pælma alt sammen og skrinla saken.
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Fikk en kvikk lunsj uten kjeks i for litt over ett år siden.
Ringte Freia, og etter en kort samtale fikk jeg beskjed om at det var sendt ei pakke med ymse godsaker til meg i posten
Sitat av johante Vis innlegg
Fikk en kvikk lunsj uten kjeks i for litt over ett år siden.
Ringte Freia, og etter en kort samtale fikk jeg beskjed om at det var sendt ei pakke med ymse godsaker til meg i posten
Vis hele sitatet...
Fikk akkurat det samme Men sukkersyk som jeg er klarte jeg ikke spare på sjokoladen, spiste den bare opp. Den smakte egentlig bedre uten kjeks
Som ansatt på bakeri vil jeg si at om en melmøll havner i en deig så gjør vi ikke noe med den. Siden den "fordamper" under steking. Samme gjelder vel sjokolade, men at forskjellen er at fluen hadde kommet seg frem til formen som sjokoladen helles i, og ikke massen.
Mange sånne historier her på bruket.

De fleste store matvare-produsenter er ganske kule når det gjelder slike ting. Bare å sende brev / mail der du forklarer problemet, så får du plutselig masse varer i posten. Noen ganger får man et brett av hva det nå enn var som ikke tilfredsstilte, andre ganger får man relativt snodige ting.

En jeg kjenner til påstår hardnakket at han sendte et brev til Maarud om en potetgull pose som stort sett bestod av ukrydrede flak. 1 uke senere fikk han vissnok 10 poser KIMS potetgull. Hvorfor i alle dager fikk han KIMS når det var Maarud han sendte brevet til? (Jeg garanterer ikke på noen måte sannheten i denne episoden, den er fortalt slik han fremstiller den!)


Kan også legge til at min far og jeg en gang kjøpte et kneipp-brød som inneholdt en svært fin gullring. Vi ringte produsenten, og en stakkars mann kunne puste svært lettet ut med vissheten om at gifteringen hans var funnet.
Sist endret av Lille Nikotin; 16. august 2010 kl. 02:46.
Sitat av erik154690 Vis innlegg
En kompis av meg fikk en grændis uten skinke på og sa ifra til stabburet, han forventet seg gratis pizza i et år men fikk en svett pappeske med alle mulig stabburet produkter. Hehe, han ble passe skuffet, makrell i tomat og sprøløk istedenfor grandis!
Vis hele sitatet...
Pizzaen blir vel ganske dårlig over et døgn om den ikke er i fryst tilstand, så det blir jo litt vanskelig å sende grandiosa(er) over posten.

Virker som det kan være lett å lure diverse produsenter av historiene jeg har hørt her inne. Har folk fått til å få tilsendt gratisvarer uten noen form for bilde? Altså bare av en liten "historie" om hva som var feil med produktet dem kjøpte? Isåfall så kan jo dette skrives inn som et tips i denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=160840
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Pizzaen blir vel ganske dårlig over et døgn om den ikke er i fryst tilstand, så det blir jo litt vanskelig å sende grandiosa(er) over posten.

Virker som det kan være lett å lure diverse produsenter av historiene jeg har hørt her inne. Har folk fått til å få tilsendt gratisvarer uten noen form for bilde? Altså bare av en liten "historie" om hva som var feil med produktet dem kjøpte? Isåfall så kan jo dette skrives inn som et tips i denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=160840
Vis hele sitatet...
Jo da, stemmer det. Men de vil NATURLIGVIS bli langt strengere på det dersom et tilstrekkelig antall grådige drittunger lyver for å dra nytte av det. Noe som igjen resulterer at vi som har en legitim klage virker mindre troverdige.

In short; Ved å misbruke dette ødelegger du for alle andre. Dra til helvete. (Ikke rettet mot noen spesifike personer.)
Har de aldri sett på mann mot natur ? Alt kan spises !
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Pizzaen blir vel ganske dårlig over et døgn om den ikke er i fryst tilstand, så det blir jo litt vanskelig å sende grandiosa(er) over posten.
Vis hele sitatet...
Gavekort
Sitat av Grix Vis innlegg
Jeg fant masse spindelvev inni sånne "Gifler" kanelsnurrer en gang. True story.
Vis hele sitatet...
Oooog der ble den aldri skolemat igjen.

Araknofobi + Stor kjærlighet for Gifler. Ikke bra..
Folk må slutte å klage på defekte godsak-produkter. Det er jo rene skatten når man finner noe lumsk blant maten sin. "Finn den skjulte larven og motta en sekk med digg!"
Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Du kødder nå?
Vis hele sitatet...
Nei, du kan sende inn "klage" på nesten alt mulig og hele tiden få noe tilbake.

Hvem vil vell ikke ha litt gratis godteri
Hva er det som stopper folk fra å f.eks smelte sjokoladen, legge en flue oppi, og fryse den tilbake, ringe produsenten, og så få masse gratis sjokolade i posten?

Eller bare ringe produsenten med en gang, mange i denne tråden som tydeligvis ikke trengte å vise bevis.
Sist endret av Grix; 16. august 2010 kl. 13:19.
Sitat av Grix Vis innlegg
Hva er det som stopper folk fra å f.eks smelte sjokoladen, legge en flue oppi, og fryse den tilbake, ringe produsenten, og så få masse gratis sjokolade i posten?

Eller bare ringe produsenten med en gang, mange i denne tråden som tydeligvis ikke trengte å vise bevis.
Vis hele sitatet...
moral og folkeskikk overfor di som faktisk får en flue i sjokoladen.
Og di som ikke ønsker å ødelegge for resten av samfunnet.

Det er vår egen feil at vi har politi som må passe på oss.
Sitat av Reitaner Vis innlegg
Folk må slutte å klage på defekte godsak-produkter. Det er jo rene skatten når man finner noe lumsk blant maten sin. "Finn den skjulte larven og motta en sekk med digg!"
Vis hele sitatet...
Hvorfor slutte å klage? Blir som å tippe i lotto
Gjett om at jeg skal ringe inn neste gang jeg ser en feil på maten jeg har kjøpt, etter alle de historiene jeg har lest her

Men det ender vell opp med at jeg ikke gidder å ringe inn sjøl om det er en flue i sjokoladen eller en grønn potet i potetgullet mitt, for jeg er på ingen måte fisefin og jeg er for lat. (trodde faktisk det var normalt med noen grønne potet chips i en potetchips pose)
Sitat av Digern Vis innlegg
Hvorfor slutte å klage? Blir som å tippe i lotto
Vis hele sitatet...
My point exactly. Formulerte meg feil
mente klage til media.
Sitat av Grix Vis innlegg
Hva er det som stopper folk fra å f.eks smelte sjokoladen, legge en flue oppi, og fryse den tilbake, ringe produsenten, og så få masse gratis sjokolade i posten?

Eller bare ringe produsenten med en gang, mange i denne tråden som tydeligvis ikke trengte å vise bevis.
Vis hele sitatet...
Ingen verdens ting
Jeg fant en liten plastpose med noe greier i i en Tab-flaske. Sendte mail til Coca-Cola Company, fikk svar i løpet av tre timer. De sendte meg så en konvolutt hvor jeg la flasken med resterende innhold i. Etter tre uker (idag faktisk) fikk jeg et brev hvor de beklaget det hele, og at innholdet var ufarlig. Fikk også et gavekort på 50,- som jeg sannsynligvis roter bort eller glemmer å bruke :P

Hva som får folk til å kontakte VG for noe sånt piss aner jeg ikke.. ALLE kan gjøre feil, også de store produsentene.
Kjøpte en pakke egg engang, fant ei fjær som hang fast i det ene egget God omelett!

http://sv.tinypic.com/r/1zf7p1s/4
Sist endret av zapi; 18. august 2010 kl. 02:21.
Sitat av zapi Vis innlegg
Kjøpte en pakke egg engang, fant ei fjær som hang fast i det ene egget God omelett!
Vis hele sitatet...
Seriøst?! Bare hang det fast der? På et egg?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av zapi Vis innlegg
Kjøpte en pakke egg engang, fant ei fjær som hang fast i det ene egget God omelett!

http://sv.tinypic.com/r/1zf7p1s/4
Vis hele sitatet...
Det er da ikke uvanlig med fjær i eggpakningen?

Det rareste jeg har opplevd var euroshopperegg som virket velig lette, og da jeg knuste et av de var det knusktørr, brunlignende plomme, uten eggehvite. Det var det samme med alle eggene i pakningen + 2 hele pakker til.
Ånei! En av Maltesers-kulene mine mangler sjokolade! Hva skal jeg gjøre???
1.Ringe VG
2.Kontakte Mars(produsenten)
3.Drite i hele greia


http://bildr.no/thumb/706721.jpeg