Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 422
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg må omøblere på kjeften av andre grunner en rusbruk(mer genetisk) og ha noen inplantater. Når jeg leser på nett så hevdes det over skog og hei at cannabis nærmest er livsfarlig om man har implantater grunnet tørr munn. Og ta en linje med joggesko en sjelden gang i blant høres og skummelt ut. Er det flere freakere her inne med tanniplantat som ruser seg uten problemer?
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke noe om hvor ille det er for implantatene men det fins gelé og suget letter mot munntørrhet man kan kjøpe på apoteket.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Jeg har hatt to implantater i overkjeven siden 2017. Det eneste tannlegen min spurte om før vi gikk igang, var om jeg røkte. Røyking og implantater er visst en dårlig kombinasjon av diverse grunner. Kan ikke huske at noe ble sagt om bruk av andre rusmidler.

Implantatene mine føles som mine egne tenner, men de er vanskeligere å holde rene enn mine egne tenner. Og slurver man med rengjøringen, øker sjansen for infeksjoner og ettefølgende bentap, som i lengden kan føre til at implantatet løsner.

Jeg vil anta at det største problemet med rusbruk og implantater, er at man slurver med rengjøringen.
Sist endret av Barte-Sam; 17. februar 2024 kl. 21:13.
Det er nok mer selve røyken som er problemet. En god vape burde hjelpe
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Jeg har hatt to implantater i overkjeven siden 2017. Det eneste tannlegen min spurte om før vi gikk igang, var om jeg røkte. Røyking og implantater er visst en dårlig kombinasjon av diverse grunner. Kan ikke huske at noe ble sagt om bruk av andre rusmidler.

Implantatene mine føles som mine egne tenner, men de er vanskeligere å holde rene enn mine egne tenner. Og slurver man med rengjøringen, øker sjansen for infeksjoner og ettefølgende bentap, som i lengden kan føre til at implantatet løsner.

Jeg vil anta at det største problemet med rusbruk og implantater, er at man slurver med rengjøringen.
Vis hele sitatet...

Nyter du ellers rus?
Veldig sikker på at det iallefall ikke er livstruende med mindre man får sepsis.

Jeg er 30 og har de siste 10 årene jeg har brukt rus mistet mange tenner. Er kanskje snakk om så mye som 6-8 tenner. Men i de fleste tilfeller er det ikke direkte pga. Hull eller Rusmidler. Men fordi jeg automatisk presser tennene hardt sammen når jeg spesielt blir kvalm. Da føler jeg meg bedre og kaster ikke opp eller får brekninger. Jeg gnisser også tenner. De har rett og slett gått i stykker, sakte men sikkert. Så nå bruker jeg mye energi på å ikke gjøre det.

Nylig så mistet jeg halve tannen nede til venstre. Det er spesielt hjørnetennene som er blitt ødelagte.
Sist endret av einsteindragon; 17. februar 2024 kl. 21:31.