Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5086
Hei, siden slutten av 2016 har jeg vært arbeidsledig, siden jeg er student har jeg ikke noe rett på dagpenger. jeg har søkt jobb i over 2 år nå og har ofte blitt valgt ut av flere hundre kandidater til å gå videre til jobbintervju, men jeg opplever at alle ganger så er det norske som får jobben i stedet for meg.
Jeg og en venn søkte stilling som kundeservicemedarbeider i bank. Begge har vi ganske lik erfaring innen kundeservice, itillegg til det driver jeg å ta en utdanning i økonomi , noe som burde gi meg et fordel over han. Vennen min ble invitert på jobb intervju men fikk ikke jobben fordi han ikke hadde fullført vgs. Jeg ble ikke invitert til jobb intervju og fikk bare avslag på søknaden. Siden jeg har lik erfaring som vennen min + tar en relevant utdanning, har jeg en teori at eneste grunnen til at jeg ikke ble vurdert som kandidat var fordi jeg har et utenlandsk navn.

Jeg er vest europeisk og det skal ganske mye til for at man skal høre at jeg er utenlandsk. Er det noe lurt å bytte navn til for eksempel Anders Fremstad for å øke sjansene mine til å få jobb og bygge en framtid?
Trist å høre att det er slik i 2018 i Norge
Det dukker i hvert fall fra tid til annen opp saker i media av typen: "Har søkt over 200 jobber, uten å komme på intervju, så byttet han navn fra Hassan til Odvar"
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Trist å høre att det er slik i 2018 i Norge
Det dukker i hvert fall fra tid til annen opp saker i media av typen: "Har søkt over 200 jobber, uten å komme på intervju, så byttet han navn fra Hassan til Odvar"
Vis hele sitatet...