Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5603
Ønsker å installere flere eldre spill(CD) jeg har kjøpt gjennom årene på en harddisk. Min nye PC har ikke plass til noen cd-rom så jeg har åpnet kabinettet og koblet til en midlertidig. Dette er ingen permanent løsning, og etter at jeg er ferdig med å installere alt ønsker jeg å kunne starte spillene uten CD.

Jeg kunne selvsagt laget en iso-fil av samtlige CD-er og mountet denne, men dette er tidkrevende og tar opp ekstra plass hvis jeg skal ha alle disse lagt inn på hdd i tillegg til de installerte spillene/applikasjonene.

Finnes det noen løsningen der jeg kan få startet opp uten CD uten å ha behov for hele ISO-installasjonsfilen? Jeg har noen program som fungerer uten CD etter installasjon, men man møter ofte "sett inn cd" når man prøver å starte opp.
På gamecopyworld dot com finnes det et lass med no-cd cracks som gjør akkurat det du etterspør.
Har brukt dette flere ganger for å slippe å være avhengig av cd for å spille.
Blir ikke akkurat kvitt cd'ene.
Men det finnes jo usb cd rom. Kanskje litt bedre når du skal spille istedet for å ha ting hengende fra kabinettet.
Husker back in the days når det ikke var noe spes DRM på spill annet enn å ha plata i cdrom, da kopierte jeg plata med og emulerte jeg image. regner med det funker på dine gamle spill uten at jeg vet hvilken spill du snakker om.

er vel bare å bruke DAEMON Tools eller annet lignede prog