Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 844
Hei der!
Oppdaterte brukersystemet og la til noen felter - noe som gir en feil ved INSERT.
Sitat av MySQL
Column count doesn't match value count at row 1
Vis hele sitatet...
Koden: http://pastebin.uflax.net/index.php?id=112
Sitat av Table
CREATE TABLE `brukere` (
`id` int(10) NOT NULL auto_increment,
`brukernavn` varchar(200) NOT NULL default '',
`passord` varchar(100) NOT NULL default '',
`navn` varchar(200) NOT NULL default '',
`epost` varchar(200) NOT NULL default '',
`rettigheter` int(1) NOT NULL default '0',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM;
Vis hele sitatet...
Har stusset over dette en stund nå, men finner ikke feilen
Noen der ute so kan hjelpe?

Takk!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du har antakelig ikke lagt til verdier (i de eksisterende entriene) for de nye feltene ennå. Prøv det.
Sitat av robhol
Du har antakelig ikke lagt til verdier (i de eksisterende entriene) for de nye feltene ennå. Prøv det.
Vis hele sitatet...
Joda, alle de nye feltene er fylt inn.
Snapshot av phpmyadmin: http://bildeopplasting.net/view/11893730922
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Da er ikke JEG sikker.
Hvis ikke Table'n er full av viktig info som MÅ tas vare på og ikke kan skrives manuelt på nytt, hadde jeg TRUNCATEt den og lagt inn info på nytt.
Jeg har også prøvd å slette hele tabellen og legge den inn på nytt. "Problemet" er at jeg må være logget inn som admin for å legge til brukere, så den første brukeren MÅ jeg legge inn via phpmyadmin.

Takk for at du forsøkte, hvertfall
Se på linje 52, der mangler du et komma;
$SQL = "INSERT INTO brukere (brukernavn, passord, navn, epost, rettigheter) VALUES ('%s', '%s', '%s', '%s', '%d')";
Sitat av RipZ
Se på linje 52, der mangler du et komma;
$SQL = "INSERT INTO brukere (brukernavn, passord, navn, epost, rettigheter) VALUES ('%s', '%s', '%s', '%s', '%d')";
Vis hele sitatet...
HERLIG!
Der kan du se, er som regel slike slurvefeil.
Feilmeldingene inneholder som regel den informasjonen man trenger til å finne feilen. Sliter du med en MySQL-feilmelding, bør du alltid skrive spørringen ut slik at du faktisk ser hva den prøver å spørre databasen om.