Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1719
Anonym bruker
"Fiendtlig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei hvorfor er det sånn at når man søker på noe narkotika relatert så virker det som at det er bare bullshit man får i resultat? Ta feks "recommended heroin dose" eller "cocaine IV experiences" så kan man bla til side 5+ og det er bare masse .gov sider og anti drug bullshit. Før så kom gjerne resultater fra bluelight eller drugs forum, erowid etc opp.

Kommer ikke på flere eksempler akkurat nå men har opplevd veldig ofte at narkotika relaterte søketreff virker å være sensurert. Er det google som gjør dette med vilje? Bruker man duck duck go eller lignende så virker det ikke som resultatene er manipulert i like stor grad. Flere som har merket?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Google er en hai, de som betaler mest kommer øverst. Selv svindel kan dukke opp på toppen ved søk, før de fjerner dette. Så lenge google tjener peng er greit virker det som
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skrudd av "sikkert søk" ??
Anonym bruker
"Fiendtlig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Google er en hai, de som betaler mest kommer øverst. Selv svindel kan dukke opp på toppen ved søk, før de fjerner dette. Så lenge google tjener peng er greit virker det som
Vis hele sitatet...
Men er det ikke litt rart at alle bare aksepterer dette? Det er jo ikke akkurat bra med tanke på skadereduksjon osv at man ikke finner svar med verdens nummer en mest brukte søkemotor. Så gir en heller faen å prøver seg frem...
Anbefaler dersom Google er must og bruke dette feks:
Psylocin dosage site:reddit.com

Psylocin dosage site:erowid.com

Det er spesifikt "Site:navnpånettsted.no" som er relevant her, da peker du direkte mot en nettside og dens resultater,

Dette innebærer jo at du cirka vet vilke sider du ønsker svar fra, men da får man det mere spesifikt.

Det finnes masse søkefunksjoner i Google, søk de opp de kan være til hjelp.
Du er inne på et fenomen her pikkoras. En interessant artikkel om dette her:
https://dkb.io/post/google-search-is-dying

Tl;dr: Google har blitt fyllt opp med ads og spam. Reddit har økt i popularitet for folk legger til site: reddit for å få opp menneskelige resultater.

En av grunnene til dette er at internett er fylt opp av AI genererte sider med SEO algoritmer som fører dem frem på søkeresultater. Vil du lese mer om dette, sjekk ut "Dead Internet Theory"
Anonym bruker
"Fiendtlig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Du er inne på et fenomen her pikkoras. En interessant artikkel om dette her:
https://dkb.io/post/google-search-is-dying

Tl;dr: Google har blitt fyllt opp med ads og spam. Reddit har økt i popularitet for folk legger til site: reddit for å få opp menneskelige resultater.

En av grunnene til dette er at internett er fylt opp av AI genererte sider med SEO algoritmer som fører dem frem på søkeresultater. Vil du lese mer om dette, sjekk ut "Dead Internet Theory"
Vis hele sitatet...
Dette var veldig interessant å lese spesielt den google is dying linken. Det satt ord på veldig mye jeg har lagt merke til de siste årene og selv om jeg har brukt Reddit ganske mye så har jeg ikke innsett at det er såpass mye bedre kilde til interessant informasjon enn google. Egentlig rart at ikke Reddit har en egen søkefunksjon på tvers av subs. Kommer til å bruke site:reddit.com og lignende mye mer fremover. Takk for svar!
Søk opp google search tricks


https://www.lifehack.org/articles/te...ficiently.html

Kan være flere også som ikke er nevnt her, kan spisse søket ditt betraktelig. Ellers søkes det etter ord og masse ubrukelige resultater
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skrudd av "sikkert søk" ??
Vis hele sitatet...
Og hvordan får en slått av det? Jeg har prøvd å slå av mange ganger, men når jeg går til en ny side så er den på igjen!! Har begynt å bruke AltaVista og Yahoo igjen for å unngå dette.
Google skifta Mye på søkemotoren for 2 år siden om jeg tar korrekt.
Bruker heller: https://duckduckgo.com/

Fungerer som «gamle» google gjorde.