Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3420
Først vil jeg si at jeg er en 13 åring med veldig lite peiling på hva som er bra og ikke å ha i en pc.

jeg har tenkt meg på TG 2015 men alt jeg har er en laptop, men jeg vil heller ha en 'ordentlig' gaming pc som jeg kan spille på. (da blir denne bare brukt til gaming så trenger ikke tenke så mye på annet)

tror nok max prisen blir 10.000 (trenger ikke mus,tastatur,skjerm) men jeg vil gjerne ha en litt bedre vifte + skjermkort.

nå håper jeg noen gidder å hjelpe meg og bygge en ganske bra pc fra komplett.
Mener du at du bygger selv med komponenter fra Komplett eller at Komplett skal bygge for deg?

Hvis laptopen din fortsatt har kurant hardware så vil du få en bedre maskin hvis du bygger nærmere TG.
Bygge pc selv er nok det beste, er billigere (mesteparten av tiden) og det er ikke så vanskelig, er ihvertfall ikke umulig uten litt hjelp av noen venner / guides etc.
problemet er jo det at jeg vet ikke hvilke av de delene jeg 'burde' putte inni pcen når det gjelder gaming og sånt, så det blir jo et problem når jeg skal bygge den da?
Vil du ha en stor, middels, eller liten PC?

Med et stort kabinett får du plass til 6 eller flere harddisker, 3 eller flere grafikkort, og masse plass til masse vannkjølig og andre ting du måtte trenge

Midi da får du en god kombi med rundt 6 harddisk plasser og plass til 2 grafikkort.

Mini/micro Du får plass til mellom 1-5 harddisker 1-2 Grafikkort og av og til plass vannkjøling.

Jeg har Bitfenix Priodgy som er et mini/micro kabinett. Det passer ypperlig til gaming for min del.

Informasjonen over er ikke helt eksakt men burde gi deg en grei baseline på størrelse og hva du har plass til.

Her har du ihvertfall en PC til 10200kr som kjører alt av spill i full HD, vannkjølt og 1TB/1000GB lagring. Tok ikke med en SSD harddisk får å heller få et bedregrafikkort

https://www.komplett.no/k/shoplist.a...9-73244A008DB2
Sist endret av Sandybridge; 20. juni 2014 kl. 11:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk sander, dette ser veldig bra ut, bare et spørsmål igjen. de delene du viste meg, trenger jeg noe mer enn de, eller kan jeg bygge selve pcen ut av de delene?
Sitat av Hjelp med PC Vis innlegg
Takk sander, dette ser veldig bra ut, bare et spørsmål igjen. de delene du viste meg, trenger jeg noe mer enn de, eller kan jeg bygge selve pcen ut av de delene?
Vis hele sitatet...
Du trenger også operativsystem. Du kan enkelt installere pirat-Windows men da trenger du en minnepenn på minst 8gb som du legger ISOet på.

Du burde også legge inn komponentene på Prisjakt, du sparer sikkert endel hvis du handler fra andre aktører som Dustin. Det du sparer kan du f.eks. legge inn i en større harddisk eller lignende.
Takk Fekillix jeg skal gjøre dette. men ingenting haster, kommer ikke til å ha råd før cirka mars :P
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Hjelp med PC Vis innlegg
Takk Fekillix jeg skal gjøre dette. men ingenting haster, kommer ikke til å ha råd før cirka mars :P
Vis hele sitatet...
Da har du god tid. Bygge selv klarer du nok helt fint. Det er ikke spesielt komplisert, det "vanskeligste" er nok bare den delen hvor du monterer CPU, kjølern, og hovedkortet på PCen. Ellers er alt easy peasy.
vel tusen takk for hjelpen alle sammen, nå har jeg litt mer peiling, og kommer sikkert til å klare å bygge en selv
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Bygga en pc på 5 minutter til deg fordi jeg kjeda meg litt. Den kan kjøre det meste på high/ultra. Det er mer en budsjett pc, men om du vil kan du gå opp i pris og kjøpe litt dyrere hovedkort, ram, CPU(prosessor) og/eller grafikk kort.

Brukte Dustin.no, men Komplett.no er jo også et godt alternativ.

http://i.imgur.com/Sn2oqHF.png

Ikke inkludert: Skjerm, Mus, Tastatur.