Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 13376
Hei!

Har fått en vikarjobb i barnehage, og har nå fått politiattesten i posten.

Her er følgende bemerket;
"Bergen sentrum pstd's forelegg av 26.02.2013:
Straffeloven §162 første ledd, legemiddelloven §31 annet ledd jf §24 første ledd"



Jeg lurer på hvorfor dette blir tatt med? Slik var det ikke før. Det er jo absolutt ikke relevant i mitt arbeid, sålenge jeg ikke kommer ruset på jobb.

Kan noen svare meg på hva jeg kan forvente? Mister jeg jobben? Finnes det en mulighet å prate med politiet å høre om dette virkelig er nødvendig? Jeg har allerede jobbet litt i barnehagen, og får kjempeskryt! Trives godt i arbeidet og sammen med kolleger. Håper bare ikke dette vil ødelegge...

Hjelp...
Dette ble innført i sommer. Forbrytelser av den typen er riktignok kun et ledd i vurderingen, og tilsier ikke nødvendigvis yrkesforbud. Således er det kun arbeidsgiver som kan fortelle deg om det vil ødelegge eller ikke.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Dette ble innført i sommer. Forbrytelser av den typen er riktignok kun et ledd i vurderingen, og tilsier ikke nødvendigvis yrkesforbud. Således er det kun arbeidsgiver som kan fortelle deg om det vil ødelegge eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for svar.

Dette kan jo være veldig ødeleggende, med tanke på det stereotypiske "narkoman" synet folk har gitt personer som røyker litt cannabis fremfor å ta seg en øl.

Jeg er absolutt kvalifisert til slik jobb, og synes dette burde gjelde grovere overtredelser. Latterlig! Uheldigvis svært lite jeg kan gjøre med den saken.
du viste jo hva du drev med da du ble tatt. så er dumt og komme og grine og hyle i ettertid..... gjort er gjort. alle vet at narkotika er forbudt, blir du tatt, så setter det en stopper for mye i framtida..
Sitat av DSlhm Vis innlegg
du viste jo hva du drev med da du ble tatt. så er dumt og komme og grine og hyle i ettertid..... gjort er gjort. alle vet at narkotika er forbudt, blir du tatt, så setter det en stopper for mye i framtida..
Vis hele sitatet...
Du vet ikke min historie, da jeg ble tatt drev jeg ikke med noe som helst. Det er også ulovlig å brenne hjemmebrent, men mener du det er relevant i arbeidet som barnehagevikar?

Vær så snill å vær litt saklig og utvid horisontene dine en smule. Du lever i en boble. Er IKKE interessert i noen moralpreken at all.
Sist endret av HappySmoothie; 18. desember 2013 kl. 22:43.
Skader ikke å slå av en prat med politiet tror jeg...
Jeg har en narko dom for oppbevaring å bruk av cannabis og en for bare oppbevaring, begge fra 2013...
dømt til forelegg og betinget fengsel med 2års prøvetid...
Jeg søkte om politiattest tidligere i desember, der sto det "Intet å bemerke"

Lykke til, godt mulig sjefen i barnehagen forstår at et lovbrudd på størrelse med å kjøre litt for fort i trafikken ikke gjør deg uskikket til å jobbe i barnehage
Sist endret av Novice; 18. desember 2013 kl. 23:14.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Du vet ikke min historie, da jeg ble tatt drev jeg ikke med noe som helst. Det er også ulovlig å brenne hjemmebrent, men mener du det er relevant i arbeidet som barnehagevikar?

Vær så snill å vær litt saklig og utvid horisontene dine en smule. Du lever i en boble. Er IKKE interessert i noen moralpreken at all.
Vis hele sitatet...
Det han prøver å få frem er vel at om du hadde overholdt lovene, ville du ikke hatt disse problemene. Man trenger ikke kjenne deg for å dra en slik konklusjon.

Ellers er det ingen på dette forumet som kan hjelpe deg. Det er opp til deg å overbevise arbeidsgiveren din om at å ta seg en hasj ikke er så mye verre enn å ta seg en øl. Til hell og lykke med det.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Du vet ikke min historie, da jeg ble tatt drev jeg ikke med noe som helst. Det er også ulovlig å brenne hjemmebrent, men mener du det er relevant i arbeidet som barnehagevikar?

Vær så snill å vær litt saklig og utvid horisontene dine en smule. Du lever i en boble. Er IKKE interessert i noen moralpreken at all.
Vis hele sitatet...
Å brenne hjemmebrent er ikke det samme som å røyke narkotika. Man er ikke tatt for å drikke hjemmebrent, man er tatt for å brygge det.

Dessuten har hjemmebrent opparbeidet seg en kultur i Norge ettersom folk har levd med det i mange år. Det har også vært veldig åpent om hjemmebrent i motsetning til narkotika. Lurer på hvorfor?

Snakk heller med arbeidsgiveren din hvis du blir kalt inn til et møte.
Sist endret av Jinsei no deshi; 18. desember 2013 kl. 23:40.
Sitat av Novice Vis innlegg
Skader ikke å slå av en prat med politiet tror jeg...
Jeg har en narko dom for oppbevaring å bruk av cannabis og en for bare oppbevaring, begge fra 2013...
dømt til forelegg og betinget fengsel med 2års prøvetid...
Jeg søkte om politiattest tidligere i desember, der sto det "Intet å bemerke"

Lykke til, godt mulig sjefen i barnehagen forstår at et lovbrudd på størrelse med å kjøre litt for fort i trafikken ikke gjør deg uskikket til å jobbe i barnehage
Vis hele sitatet...
Takk! Det skal jeg absolutt gjøre!

Sitat av Jinsei no deshi Vis innlegg
Å brenne hjemmebrent er ikke det samme som å røyke narkotika. Man er ikke tatt for å drikke hjemmebrent, man er tatt for å brygge det.

Dessuten har hjemmebrent opparbeidet seg en kultur i Norge ettersom folk har levd med det i mange år. Det har også vært veldig åpent om hjemmebrent i motsetning til narkotika. Lurer på hvorfor?

Snakk heller med arbeidsgiveren din hvis du blir kalt inn til et møte.
Vis hele sitatet...
"Røyke narkotika", hehe..Beklager så mye at jeg ler AV deg nå, men jeg har lett for å gjøre det av uinformerte, innestengte personers utsagn. Jeg ble heller ikke tatt for å røyke cannabis, men å kjøpe det. Så da er vi vel like langt. Cannabis som kultur har eksistert i lang tid før alkohol var et tema. Cannabis er det egentlig ganske stor åpenhet om, og at du fortsetter å kalle dette "narkotika" som om det skulle vært heroin bekymrer meg litt. Jeg tror du må ta deg en tur på google, leksikon, atlas og det som er å fiske ut litt informasjon om substansen.
Sitat av Hygge Vis innlegg
"Røyke narkotika", hehe..Beklager så mye at jeg ler AV deg nå, men jeg har lett for å gjøre det av uinformerte, innestengte personers utsagn. Jeg ble heller ikke tatt for å røyke cannabis, men å kjøpe det. Så da er vi vel like langt. Cannabis som kultur har eksistert i lang tid før alkohol var et tema. Cannabis er det egentlig ganske stor åpenhet om, og at du fortsetter å kalle dette "narkotika" som om det skulle vært heroin bekymrer meg litt. Jeg tror du må ta deg en tur på google, leksikon, atlas og det som er å fiske ut litt informasjon om substansen.
Vis hele sitatet...
Du kisen, jeg har vært innom et leksikon og fått informasjon rundt det narkotiske stoffet cannabis.

Juridisk viser narkotika til de stoffer, droger og preparater som er oppført på Narkotikalisten. Denne er utarbeidet i henhold til den norske legemiddelloven på grunnalg av en rekke internasjonale avtaler. Det er nå ca. 200 stoffer på denne listen, hvorav amfetaminer, kokain, heroin, khat og cannabis er blant de mest kjente. Spesielt for Norge er at narkotikalisten kan endres etter administrativt vedtak, listen i Norge er dermed ikke sammenfallende med listene i andre land. Hvilke stoffer som skal være forbudt, og dermed falle inn under betegnelsen narkotika, følger ikke nødvendigvis medisinsk effekt eller faremoment, selv om dette er bakgrunnen for forbudet.
Kilde: wikipedia.

Så joda, selv om kulturen til cannabis har eksistert i årtusener, og selv om cannabis er mindre skadelig enn alkohol så er det pr def narkotika.

Over til problemet ditt, så tror jeg ikke det er noe fasitsvar. Det er vell opp til lederen i barnehagen å bestemme.

Har en kompis som er førskolelærer som har sonet en stund pga smugling av hasj, som fikk fortsette sin jobb som førskolelærer.

Hold oss oppdatert på hvordan dette går.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Du kisen, jeg har vært innom et leksikon og fått informasjon rundt det narkotiske stoffet cannabis.

Juridisk viser narkotika til de stoffer, droger og preparater som er oppført på Narkotikalisten. Denne er utarbeidet i henhold til den norske legemiddelloven på grunnalg av en rekke internasjonale avtaler. Det er nå ca. 200 stoffer på denne listen, hvorav amfetaminer, kokain, heroin, khat og cannabis er blant de mest kjente. Spesielt for Norge er at narkotikalisten kan endres etter administrativt vedtak, listen i Norge er dermed ikke sammenfallende med listene i andre land. Hvilke stoffer som skal være forbudt, og dermed falle inn under betegnelsen narkotika, følger ikke nødvendigvis medisinsk effekt eller faremoment, selv om dette er bakgrunnen for forbudet.
Kilde: wikipedia.

Så joda, selv om kulturen til cannabis har eksistert i årtusener, og selv om cannabis er mindre skadelig enn alkohol så er det pr def narkotika.

Over til problemet ditt, så tror jeg ikke det er noe fasitsvar. Det er vell opp til lederen i barnehagen å bestemme.

Har en kompis som er førskolelærer som har sonet en stund pga smugling av hasj, som fikk fortsette sin jobb som førskolelærer.

Hold oss oppdatert på hvordan dette går.
Vis hele sitatet...

Joda, jeg er selvsagt klarover at det er narkotika per definisjon. Poenget var hvordan han bestemt henviste til cannabis gang på gang som det vide begrepet "narkotika", noe som kan være hva som helst. Det er jo faktisk veldig relevant og viktig at det faktisk er snakk om cannabis og ikke metadon for eksempel.

Kult at kompisen din fikk fortsette, var det samme situasjon som den jeg er i? Kan du fortelle kort om det?


Jeg skal holde dere oppdatert på hvordan det går, men jeg har nå juleferie. Derfor kan dere vente dere et svar i januar en gang mest sannsynlig.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Takk! Det skal jeg absolutt gjøre!



"Røyke narkotika", hehe..Beklager så mye at jeg ler AV deg nå, men jeg har lett for å gjøre det av uinformerte, innestengte personers utsagn. Jeg ble heller ikke tatt for å røyke cannabis, men å kjøpe det. Så da er vi vel like langt. Cannabis som kultur har eksistert i lang tid før alkohol var et tema. Cannabis er det egentlig ganske stor åpenhet om, og at du fortsetter å kalle dette "narkotika" som om det skulle vært heroin bekymrer meg litt. Jeg tror du må ta deg en tur på google, leksikon, atlas og det som er å fiske ut litt informasjon om substansen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hygge Vis innlegg
Joda, jeg er selvsagt klarover at det er narkotika per definisjon. Poenget var hvordan han bestemt henviste til cannabis gang på gang som det vide begrepet "narkotika", noe som kan være hva som helst. Det er jo faktisk veldig relevant og viktig at det faktisk er snakk om cannabis og ikke metadon for eksempel.

Kult at kompisen din fikk fortsette, var det samme situasjon som den jeg er i? Kan du fortelle kort om det?


Jeg skal holde dere oppdatert på hvordan det går, men jeg har nå juleferie. Derfor kan dere vente dere et svar i januar en gang mest sannsynlig.
Vis hele sitatet...
Nå må du ta deg en bolle og slappe av litt. Brukte ordet "narkotika" to ganger i innlegget mitt der jeg brukte ordet "narkotika" om cannabis en gang. Hvordan det er "gang på gang" er meg ukjent.

Når har det seg, som han over meg påpekte, at cannabis står på Narkotikalisten så trenger ikke å lese meg opp der føler jeg. Jeg kan fint si "du har røyket narkotika" akkurat som at jeg kan si "du drikker alkohol" selv om du kun drikker øl.

At du ble tatt for å kjøpe narkotika (cannabis) og arbeidsgiveren din får vite om det så tror jeg han/hun vet utmerket godt hva du skulle gjøre med det.
Sitat av Jinsei no deshi Vis innlegg
Nå må du ta deg en bolle og slappe av litt. Brukte ordet "narkotika" to ganger i innlegget mitt der jeg brukte ordet "narkotika" om cannabis en gang. Hvordan det er "gang på gang" er meg ukjent.

Når har det seg, som han over meg påpekte, at cannabis står på Narkotikalisten så trenger ikke å lese meg opp der føler jeg. Jeg kan fint si "du har røyket narkotika" akkurat som at jeg kan si "du drikker alkohol" selv om du kun drikker øl.

At du ble tatt for å kjøpe narkotika (cannabis) og arbeidsgiveren din får vite om det så tror jeg han/hun vet utmerket godt hva du skulle gjøre med det.
Vis hele sitatet...
Jeg slapper totalt av, og tar meg en kjempestor bolle. Likevel står jeg på mitt og mener du er av typen som er født med et blokkeringssystem som blokkerer all informasjon som motsier noe av det du gjennom din oppvekst har lært/trodd på.

Du motsier jo deg selv litt når du argumenterer med "Jeg kan fint si ""du har røyket narkotika"" akkurat som at jeg kan si ""du drikker alkohol"" selv om du kun drikker alkohol"
- For jeg regner jo med at dette er like gjeldende med hjemmebrenten som du på død og liv ikke ville sammenligne med cannabis, da du hadde visse vrangforestilte kulturforskjeller å henvise til.

Hvis man kan sette alt i bokser og kategorier, kan vi vel i det store løpet bare si:
"Du gjør noe ulovlig!" og sette voldtekt, mord, ran, trakassering, hjemmebrentbrygging (Og drikking ), hvitevasking av penger og cannabisrøyking under denne veldig passende overskriften.

Hvor vil du egentlig? Off->topic->invalid->argument->stupid->argument
Sist endret av HappySmoothie; 19. desember 2013 kl. 22:28.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Jeg slapper totalt av, og tar meg en kjempestor bolle. Likevel står jeg på mitt og mener du er av typen som er født med et blokkeringssystem som blokkerer all informasjon som motsier noe av det du gjennom din oppvekst har lært/trodd på.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at jeg er imot at noen tar seg en joint i ny og ne? Har jeg noen gang sagt det?

Sitat av Hygge Vis innlegg
Du motsier jo deg selv litt når du argumenterer med "Jeg kan fint si ""du har røyket narkotika"" akkurat som at jeg kan si ""du drikker alkohol"" selv om du kun drikker alkohol"
Vis hele sitatet...
Pussig. Når jeg ser over hva jeg har skrevet så står det klart og tydelig Jeg kan fint si "du har røyket narkotika" akkurat som at jeg kan si "du drikker alkohol" selv om du kun drikker øl.

Sitat av Hygge Vis innlegg
- For jeg regner jo med at dette er like gjeldende med hjemmebrenten som du på død og liv ikke ville sammenligne med cannabis, da du hadde visse vrangforestilte kulturforskjeller å henvise til.
Vis hele sitatet...
Nå står ikke hjemmebrent på Narkotikalisten (så vidt meg bekjent) så da er det vel ikke narkotika?

Og påstår du at, i Norge, så har det vart mye større åpenhet og aksept om narkotika enn hjemmebrent?

Sitat av Hygge Vis innlegg
Hvis man kan sette alt i bokser og kategorier, kan vi vel i det store løpet bare si:
"Du gjør noe ulovlig!" og sette voldtekt, mord, ran, trakassering, hjemmebrentbrygging (Og drikking ), hvitevasking av penger og cannabisrøyking under denne veldig passende overskriften.
Vis hele sitatet...
Det er laget en Narkotikaliste for en grunn. Akkurat som at voldtekt og hvitvasking av penger er to forskjellige forbrytelser.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Du vet ikke min historie, da jeg ble tatt drev jeg ikke med noe som helst. Det er også ulovlig å brenne hjemmebrent, men mener du det er relevant i arbeidet som barnehagevikar?

Vær så snill å vær litt saklig og utvid horisontene dine en smule. Du lever i en boble. Er IKKE interessert i noen moralpreken at all.
Vis hele sitatet...
"You know my name, not my story" Beklager, kunne ikke holde meg.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Kult at kompisen din fikk fortsette, var det samme situasjon som den jeg er i? Kan du fortelle kort om det?
Vis hele sitatet...
Han var på ferie i Nederland, så sendte han narkotika hjem til seg selv i posten, dette ble stoppet i tollen, og han dreit seg ut under avhøret med onkel blå.
Han var allerede lærer på førskolen da han gjorde dette stuntet.
Fikk permisjon uten lønn for å sone, og ble tatt tilbake som lærer da han var ferdig å sone.
Narkotikaen var av typen psykosefremkallende cannabis som etter "halloweendrapet" er kjent for å utløse killing sprees! (mohahahaha, jeg måtte bare)


Jeg har en ansatt som måtte sone pga vold, og iflg personalhåndboka for bedriften jeg jobber i hadde vedkommende krav på permisjon uten lønn i forbindelse med soning.
Sist endret av UngarEffect; 21. desember 2013 kl. 16:58.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Brudd på paragraf 162 skal alltid opplyses ved søking av jobb til barnehage, men brudd på legemiddel loven skal vell ikke være med
Beklager, Brudd på paragraf 162 , vill gå bort attesten etter en hvis tid
Er like ulovlig å bli tatt med heroin som cannabis.. Men er ikke noe som tilsier at du ikke er egnet til å jobbe å jobbe i barnehage pga brudd på legemiddelloven. Kjenner flere med litt snusk på rullebladet som jobber i barnehager.
Fint at du selv vet det du driver med er feil, siden det er så viktig å komme med håpløse forsøk på rettferdiggjøring (noe som gjelder for nærmest samtlige av ditt slag). Håper det får reaksjoner, ikke typen jeg vil ha rundt mine små barn på dagtid
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Jess, du virker som en type som burde jobbe i barnehage...

Forøvrig betyr narkotikum, ordet narkotika kommer fra "sløvende", dermed er hasj narkotika og amfetamin ikke. Foreslår du faktisk finner ut hva ord betyr før du forkaster den juridiske definisjonen de fleste bruker.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Er like ulovlig å bli tatt med heroin som cannabis.. Men er ikke noe som tilsier at du ikke er egnet til å jobbe å jobbe i barnehage pga brudd på legemiddelloven. Kjenner flere med litt snusk på rullebladet som jobber i barnehager.
Vis hele sitatet...
blir man tatt med heroin i små kvanta, over 2 brukerdoser eller noe sånt så går det vell på §162. barneomsorgsattesten går under politiregisterloven §39, der står ikke brudd på legemiddeloven oppført. heldighvis så går brudd på 162 bort fra attesten, men da etter en hvis tid. så bryter man legemiddeloven så kan man komme i jobb med engang uten at man får stygge blikk. rett meg om jeg tar feil, men har lest over lov verket et par ganger nå( delen som handler om dette såklart)
Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
Fint at du selv vet det du driver med er feil, siden det er så viktig å komme med håpløse forsøk på rettferdiggjøring (noe som gjelder for nærmest samtlige av ditt slag). Håper det får reaksjoner, ikke typen jeg vil ha rundt mine små barn på dagtid
Vis hele sitatet...
Av hans slag? Jeg kjenner mange som jobber i barnehage å de fleste er ordenlige folk uten "håpløse forsøk på rettferdigjøring" av noe som helst.

(Mulig du mente han er noe annet slag,som neger eller noe. Utdyp gjerne)


Har også rulleblad å er kun på en flyplass jeg ikke har fådt jobb pga dette,der må man ha sikkerhetsklarering fra luftfartstilsynet så er nåkk litt strengere
HappySmoothie's Avatar
Trådstarter
OPPDATERING:
Jeg fikk beholde jobben, og fikk beskjed at det kunne vært mye verre.

Det gikk helt smertefritt.
HappySmoothie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
Fint at du selv vet det du driver med er feil, siden det er så viktig å komme med håpløse forsøk på rettferdiggjøring (noe som gjelder for nærmest samtlige av ditt slag). Håper det får reaksjoner, ikke typen jeg vil ha rundt mine små barn på dagtid
Vis hele sitatet...
Du kjenner ikke meg. Du aner faktisk ikke hva du snakker om. Legg fra deg sure oppstøt andre steder.
HappySmoothie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Choobe Vis innlegg
Jess, du virker som en type som burde jobbe i barnehage...

Forøvrig betyr narkotikum, ordet narkotika kommer fra "sløvende", dermed er hasj narkotika og amfetamin ikke. Foreslår du faktisk finner ut hva ord betyr før du forkaster den juridiske definisjonen de fleste bruker.
Vis hele sitatet...
Narkotika er stoffer som står på narkotikalisten, og amfetamin er narkotika. Stjerne i boken uansett. Jeg ønsket forresten ikke noe leksjon i rettskriving eller juridiske definisjoner, men hjelp og spørsmål rundt en situasjon.

Om jeg er typen til å jobbe i barnehage eller ikke tror jeg ikke du kan uttale deg noe særlig om. Du tar deg en pils på lørdager, jeg vil ikke at du spiller stigespill med mitt barn.
Sist endret av HappySmoothie; 20. januar 2014 kl. 18:18.
Det kan være lurt å si ifra til arbeidsgiver at dersom det er noen spørsmål ang. alt fra søknad, CV osv til politiattest, så er det bare å fyre på med spørsmål. Deretter kommer han garantert til å spør om episoden på politiattesten din, og da er det bare å svare noe ala at det var en tabbe du gjorde men at du ikke har drevet med noe siden, og ikke har tenkt til det i fremtiden heller eller noe lignende.

Nå må jeg si at jeg ikke har personlig erfaring med dette, men bare slenger ut et forslag. Lykke til!
Sitat av Hygge Vis innlegg
Du kjenner ikke meg. Du aner faktisk ikke hva du snakker om. Legg fra deg sure oppstøt andre steder.
Vis hele sitatet...
Et nytt kriterium for nettfora er at man skal kunne livshistorien til alle man skriver om? Neppe, med god grunn; det er ubetydelig.
Dere som absolutt skal kommentere på at trådstarter har bryti loven og må ta konsekvensene av det; Ta dere en bolle. Det er off-topic og ikke det trådstarter lurte på, så moralprekene kan dere spare for dere selv.

Trådstarter; Jeg anbefaler at du først snakker med politiet og spør om det virkelig er relevant for ditt yrke. Om det ikke fungerer så får du bare levere den til sjefen. Det at du har fått skryt for jobben du gjør spiller jo i din favør. Om jeg hadde vært deg ville jeg stått på ekstra i den tiden nå før du evt. kanskje må levere den til sjefen.

Den siste tingen jeg vil nevne er at det er ikke sikkert det er så smart og argumentere for hvorfor cannabis burde være like akseptert når du snakker med sjefen, det er mye smartere og si at det var en liten periode da du prøvde det ut men fort fant ut at det ikke var noe du ville drive med i livet ditt og sluttet.

------

Jeg skulle til og si at jeg tror nok ikke det blir en big deal, men så ser jeg siste siden at du allerede har fått beholde jobben. Gratulerer!
Sitat av Choobe Vis innlegg
Jess, du virker som en type som burde jobbe i barnehage...

Forøvrig betyr narkotikum, ordet narkotika kommer fra "sløvende", dermed er hasj narkotika og amfetamin ikke. Foreslår du faktisk finner ut hva ord betyr før du forkaster den juridiske definisjonen de fleste bruker.
Vis hele sitatet...
Hva vil du frem til, bortsett fra å fortsette og kverulere?

Etter den definisjonen er også alkohol et narkotikum. Det er dessverre ikke slik at hvor ordet stammer fra til og begynne med reflekterer hva ordet brukes for i dag, og jeg skjønner ikke hva du håper og oppnå med å poste dette.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Narkotika er stoffer som står på narkotikalisten, og amfetamin er narkotika. Stjerne i boken uansett. Jeg ønsket forresten ikke noe leksjon i rettskriving eller juridiske definisjoner, men hjelp og spørsmål rundt en situasjon.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke ønsker leksjoner så heller du ikke bensin på bålet med å kalle folk trangsynte og hevde at de lever i sin egen boble fordi de kaller cannabis for narkotika. Noe som det faktisk er i Norge

Grattis med jobb i barnehage