Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1781
JustAnotherGinger
12 0
Hei! Kjøpte meg en 1000 watt Boss Phanton forsterker og en 2000 watts Boss Phantom sub til bil i dag, og montert alt som (jeg tror) det skal. Problemet er at forsterken ikke vil starte, eller når jeg kobler til remoten, så bare lyser forsterkeren i ett halvt sekund før den slår seg av igjen. Dette skjer altså hver eneste gang jeg tar av og på remote ledningen. Lurte kanskje på om jeg har for tynn jordingskabel eller er det noe galt med forsterkeren? Strømtilførselen er som den skal, ligger så vidt over 12 volt på både ledning fra batteri, og remote ledningen som jeg har koblet til baklys. Noen som har noen ideer om hva feile kan være?
Homemade Retard
zeicko's Avatar
remote skal være koblet til spilleren
Ta en liten ledningsbit og lask sammen remote og tilførsel på forsterkeren.
JustAnotherGinger
Trådstarter
12 0
Sitat av zeicko Vis innlegg
remote skal være koblet til spilleren
Vis hele sitatet...
Åja, men er det alene nok til at ampen ikke vil starte?
Uansett takk, skal prøve det i morgen!
Sitat av lilesam Vis innlegg
Åja, men er det alene nok til at ampen ikke vil starte?
Uansett takk, skal prøve det i morgen!
Vis hele sitatet...
Ja, remote er styrestrøm til forsterkeren. Uten remote vet ikke forsterkeren når den skal slå seg på og av.
JustAnotherGinger
Trådstarter
12 0
Forresten, bare så jeg har avklart det; en amp på 1000 watt skal ikke ha noe problem med å dra suben på 2000 watt?
JustAnotherGinger
Trådstarter
12 0
Fant ut hva ptoblemet var: Var ikke noe jording. Men fikk bytta den første forsterkeren i en 2400 watt, men nok ett problem har oppstått. Den nye forsterkeren ble varm og begynte å ryke, og nå starter den som vanlig, men kommer likevel ikke noe lyd fra bassen. Best å bare levere den tilbake, eller går det an å fikse den?
hahaha, unnskyld at jeg ler, gøy at problemer videreutvikler seg uten bedring, og nye spørsmål oppstår.

Best å levere den tilbake, remote ledning -må- kobles til spiller for å fungere ordentlig, skaff deg ordentlig
sikring som ligger nært bilens batteri, jordingsledning og strømledning skal være like store om ikke omtrent like store.

fordelaktig er det også å ha ledninger med stor nok diameter når ampen begynner å komme seg opp på 1000 watt + da fungerer nok ikke 5mm ledninger uten fare for å brenne dem. har selv 1200 Watt, har 35mm ledning, fungerer fint.

er det din bil apropo? med så mye strøm som går til amp burde du undersøke hva dynamoen har av strøm til overs å gi, å muligens vurdere å skaffe deg en kondensator også.

også dette: Jeg har en boss amp på "3000 watt" den er på i virkeligheten rundtomkring 1100w RMS, ikke 3000.