Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1003
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hei.

Har et ekstremt irriterende problem med at det til tider kommer knitrelyd på venstre høytaler, lyden høres ut som når man drar ut jack uten å skru av lyden, bare ikke like høy, men varer lenger.
Har en stor mistanke om at feilen kansje ligger på 230V anlegget, da det smalt skikkelig i høytalerne når lyset i gangen blei skrudd av(ligger på samme kurs).
Forsterkeren er en NAD C356BEE og høytalerne er Dali icon 6 mk2, kjøres fra pc via en dacmagic100(USB).

har prøvd begge inngangene på høytaleren, begge utgangene på forsterkern og flere av ingangene på forsterkeren.

Ingen av elementene har synlige skader.

Er som sagt ikke konstant, men tidvis, noe som gjør feilsøking veldig vanskelig.

Om det er noe mer informasjon som er relevant er det bare å skrike ut.


-Frufsa
▼ ... noen uker senere ... ▼
du kan prøve å sette in en kondensator på strømledningen i til NADen det hvil hjelpe deg med strømen.
for den sammler opp litt strøm, funker litt som et jævli raskt batteri. og det hvil hjeøpe på lyden også
▼ ... over en uke senere ... ▼
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av SatsKongen Vis innlegg
du kan prøve å sette in en kondensator på strømledningen i til NADen det hvil hjelpe deg med strømen.
for den sammler opp litt strøm, funker litt som et jævli raskt batteri. og det hvil hjeøpe på lyden også
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at det er problem med at jeg får for lite strøm gitt.


Kan forresten se ut til at jeg muligens har identifisert problemet,
Etter at jeg skrudde av varmekablene på badet har alt virket helt fint etterpå :/
det er det en kondensator kunne ha hjulpet deg med. men hvis du fant problemet så bra glad for at du fant det
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av SatsKongen Vis innlegg
det er det en kondensator kunne ha hjulpet deg med. men hvis du fant problemet så bra glad for at du fant det
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg hvorfor dette ville hjulpet?
utifra det jeg har lært på skole vil en kondensator hjelpe når forsterkeren ikke får nokk strøm, ofte i sammenheng med bass.

Har en strek mistanke om hva som er galt med varmekablene også.
siden det er snakk om periodisk knitrelyd tror jeg det kan være dårlig kontakt et sted, antaglig vis i bryteren, noe som ikke på noen måte er bra D:
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Kan du forklare meg hvorfor dette ville hjulpet?
utifra det jeg har lært på skole vil en kondensator hjelpe når forsterkeren ikke får nokk strøm, ofte i sammenheng med bass.

Har en strek mistanke om hva som er galt med varmekablene også.
siden det er snakk om periodisk knitrelyd tror jeg det kan være dårlig kontakt et sted, antaglig vis i bryteren, noe som ikke på noen måte er bra D:
Vis hele sitatet...
Det er nok termostaten som lager støyen.
Prøv å justere set tempen opp og ned for å se om du kan reprodusere feilen.

http://www.linkguiden.no/tablet/9401...stallasjon.htm