Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1836
hei,

jeg har vert på opptak til fjernoppklaring i 6 divisjon, setermoen i nord norge, røk ut på grunn av ryggen som streiket. Måtte vente 1 uke på lege, måtte vaske og gjøre mye dritt selv om ryggen ikke var bra. Legen mente at det kanskje var kink i en muskel i ryggen, ga meg lettelse i tjeneste 1 uke og sa at jeg måtte komme tilbake om det ikke vart bedre, sa i fra i dag at det ikke hadde blitt bedre og at jeg måtte til lege igjen fikk beskjed om at jeg måtte vente 1 uke !

er litt lei av å gå med ødelagt rygg, jeg vet at ryggen er ødelagt, hvilke muligheter har jeg til å klage på dette, eventuelt om det blir snakk om erstatning.

jeg har havnet i EK av alle steder og er ikke fornøyd med det, de sier at jeg må bli der, jeg er litt nervøs for sikkerhetsklarering, har ikke noe rulleblad, men har vert innom legevakten og tatt en blodprøve for at jeg tok litt for my xtc, var litt nervøs. Var helt frivillig og ville bare være sikker. Har dette noe å si for sikkerhetsklarerignen?

tips ang. førstegangstjenesten etc. trenger litt info her..
Spørs hvilken klarering du må ha, Hemmelig burde ikke være store problemet om du ikke har noe på rullebladet, Strengt Hemmelig kan være litt verre siden du der skal oppgi 2 referanser som de intervjuer. Husker dessverre ikke alle detaljer rundt dette.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
creo: Siden du visste fra før av at ryggen din var dårlig, hvorfor gikk du ikke til en lege før rekrutten og skaffet deg dokumentasjon?
forsvaret er forsvaret!!!! Dersom man vet ryggen er dårlig fra før MÅ man si ifra. Fjernoppklarering er tungt og man burde derfor ha blitt informert av forsvaret at folk med fysiske problemer ikke burde ta tjenesten. Det spurte de meg om, jeg hadde ingen problemer, men det viktigste er at de SPURTE.

Spurte de deg?
Hmm, jeg er klarert for "hemmelig", etter at jeg søkte om innsyn i noen dokumenter etter en artikkel jeg skriver for root.no.

De hadde tom ringt skolen!
Camv: Hvordan var det spennende eller en skuffelse??
Trådstarter
41 0
skal bare ha hemmelig / konfidsielt, men får ikke tilbakemelding på sikkerhetsklarering før om en måned, er litt kjipt å ryke ut da når man har kommet inn i miljøet, blitt kjent med folk etc. jeg skrem nei på at jeg hadde blitt behandlet for narkotika, jeg har bare tatt en liten blodprøve, men den står der på medisin journalen har som sagt helt reint rulleblad....

noen som har peiling?