Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Burde fristaden Christiania bestå?
Ja 51 79,69%
Nei 11 17,19%
Christiania? 2 3,13%
Stemmegivere: 64. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  14 1381
Fristaden Christiania er truet! Den danske regjeringen har nå tenkt til å sette inn politistyrker for å få fjernet hasjbodene, anarkien og menneskene i Christiania.

Det er arrangert en underskriftskampanje på nettet, og den oppfordrer jeg alle til å underskrive.

For oss som har vært i Christiania tror jeg fristaden har en helt spesiell plass i hjertene våre, og for de som ennå ikke har vært der kan jeg ikke annet enn å anbefalere dere å besøke fristaden til sommeren.

Men for nå: Underskriv kampanjen HER:
http://www.christiania.org/~befri/gl.php3

Mer info HER:
http://www.christiania.org/~cakultur...ristiania.html
Toskete å fjerne et så koselig sted. Dog, typisk konservative politikere å fatte slike vedtak, se bare på hva som kan skje med Blitz her hjemme.
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Toskete å fjerne et så koselig sted. Dog, typisk konservative politikere å fatte slike vedtak, se bare på hva som kan skje med Blitz her hjemme.
Vis hele sitatet...
Med fare for å uttale meg om noe jeg ikke vet stort om ville jeg si at blitz er ganske så mye mer aggressive enn folket fra Christiania, og dermed "må" man handle kraftigere mot blitz, selv om det sikkert kommer av at blitz er forhatt av politikerne, og vår stat ikke er klar for å godta annerledes tankegang enn regjeringen sin.

Denne posten ble forresten elendig.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Så lenge dere husker å underskrive kampanjen gir jeg rats ass i om postene deres er dårlige
Jeg bryr meg flisa om Christiania. Når folk flest klarer å leve uten hasj så bør alle andre også klare det. Med fare for å krangle på meg alle hasjerene her inne
TipeX: Om de tar bort hasjen bryr meg egentlig ikke så altor mye, men det virket som de har helt andre planer for Christiania. Slik som det er i dag er det et meget koselig sted..
Det er vel selve hasjsalget som er problemet nå da.
De har ihvertfall min underskrift..
Opprinnelig postet av XeQtR
Med fare for å uttale meg om noe jeg ikke vet stort om ville jeg si at blitz er ganske så mye mer aggressive enn folket fra Christiania, og dermed "må" man handle kraftigere mot blitz, selv om det sikkert kommer av at blitz er forhatt av politikerne, og vår stat ikke er klar for å godta annerledes tankegang enn regjeringen sin.

Denne posten ble forresten elendig.
Vis hele sitatet...
Om bystyret (regjert av Høyre) ikke hadde kuttet såpass i de økonomiske tilskuddene til kultur i hovedstaden hadde ikke Blitz engang vært et problem, ettersom det i utgangspunktet var manglende økonomiske midler til oppussing som fikk bystyret til å ville privatisere Blitz. Blitz har eksistert som et verksted for kultur og politikk i 21 år (for 5 dager siden), og bortsett fra et par voldelige episoder (noen mindre berettiget enn andre), har Blitz vært blant de mest fargerike og positive grasrot-institusjonene i Norge på disse områdene.

Men, for all del, skal ikke vri dette over i en diskusjon om Blitz ...

Dette er politisk til beinet forresten, posten flyttes.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hvis de stenger Christiania, så vil jeg tro det blir kortvarig. Danskene har en ganske liberal holdning til cannabis, og når hasjen går innunder de sterkere dopmiljøene nå, vil de se problemet før det er ett stort problem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
synes det er litt rart at ca 50 % på det forumet her stemmer frp, og 80 % vil beholde christiania, når det er parti som frp som vil bli kvitt koselige plasser som Blitz og christiania.
Og hvordan kan du utale deg om at 50% her stemmer frp?

Etter hva jeg vet har det ikke vært noe uoffesielt valg her.
voktern: tror han tenker på denne Poll'en ...

http://www.freakforum.nu/forum/showt...&threadid=9996
Jeg synes det er helt greit om man stenger hele stedet...
Som nesten er 1 år gammel og representerer ca 5-10% av forumets medlemmer