Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3027
God dag!

Har i det siste vært mye og sett på bunkerse, og syns generelt det er ganske spennendes. Har nettopp blitt permitert og har dermed mye tid til ny hobby..

Så noen som vett om noen bra plasser?
Eventuelt som kunne tenke seg å dra sammen på UE / bunkers jakt?

Har vært innom en god del bunkerse på sola stranden, bore stranden, kommando bunkeren på randaberg.

Men vil jo helst oppleve noe som ikke "alle andre" har sett før da..
Jeg vet om en bunkerssom iallefall var vanskelig å oppdage på nordsiden av snødefjellet. Det er vel 25år sidn jeg var der og aner ikke om det er noe forandringer der.. kan lage ett kart som sier sånn ca hvor det er om ønskelig
?
Ja, sier ikke nei til det !
Her er oversikts kartet:

https://www.google.no/maps/@58.93130.../data=!3m1!1e3

Markert bilde hvor jeg tror bunkeren muligens er:
bildr.no/view/c2RJSGRM

Som sagt er det minst 25år siden jeg fant denne bunkeren, men let i området så finner du den nok.. Husker den var godt gjemt og ettersom jeg husker så lå den på grensen til andre åkre slik jeg har markert på bildet.

Rett sør er Snødefjellet, på toppen og inn i fjellet er det en stor bunkers, men husker den ble murt igjen med leca..er nok mulig å slå seg inn. Det går vei til denne da det er noen tanker av noe slag rett øst for bunkeren.

Si ifra hvordan det går Håper du får en fin tur!!!
Om du ikke alt har funnet den, så anbefaler jeg å ta en titt på forumet på kystfort.com. Det du ikke finner av bunkere der, er vel ikke verdt å besøke ;-)
"Øko-Terrorist"
Kan anbefale kystfortet på Sirevåg om du ikke har vært der tidligere, ellers har du tidligere militært område på Ølberg(Høyre side av veien til Ølberg fra Solastranden, Venstre side er fortsatt avstengt, men enkelt å komme seg inn på) som nå er turområde som har et par bygg, de fleste er avlåste og brukes som lager, men har funnet et par åpne og ihvertfall en delvis nedgravd bunker i skauen der som går an å smyge seg inn i.
Sist endret av tr80r; 4. november 2015 kl. 00:01.