Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4375
Hei, kjøpte nettopp et spill på steam, og nå er det tilbud på det samme spillet til en god del mindre en det jeg kjøpte det for. Så det jeg lurer på er om jeg kan få tilbake penga for det spillet jeg nettopp kjøpte, og så kjøpe det igjenn til tilbudspris?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bare å sende Mail til steam om dette, ikke noe vi kan gjøre

Gjorde dette selv for noen uker siden, fikk ikke penger tilbake, men et ekstra spill, som var verdt like mye som jeg "tapte"
lolidude's Avatar
Trådstarter
Edit: Nvm
Sist endret av lolidude; 25. juni 2010 kl. 19:27.
Du får ikke norsk angrerett på et kjøp i et annet land..
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ønsker å ta opp igjen denne diskusjonen - da den fortsatt er meget relevant. Ser det siste som er skrevet
Du får ikke norsk angrerett på et kjøp i et annet land..
Vis hele sitatet...
Da jeg mener å ha lest at selskaper som fokuserer på å selge produkter til folk bosatt i Norge må forholde seg til norsk lov, selv om de holder til i et annet land? (Kan noen bekrefte eller avkrefte dette. Fant ingen kilder den ene eller andre veien).

Videre ser jeg på regjeringens side at angrereten også gjelder digitale varer, om man kan klassifisere kjøpet som et produkt/vare. Og jeg mener helt klart at å kjøpe et spill på steam må falle inn under det samme som kjøp av en fysisk plate fra f.eks. cdon.com. Eneste problemet er jo at spill på steam ikke er "forseglet", slik som fysiske kopier er. (Og angreretten faller bort om forseglingen er brutt)
forseglingen der måtte vel vært om spillet har blitt installert eller ikke. Det skal vel være mulig for dem og se.
Sist endret av krth8; 4. desember 2012 kl. 15:33.
Sitat av krth8 Vis innlegg
forseglingen der måtte vel vært om spillet har blitt installert eller ikke. Det skal vel være mulig for dem og se.
Vis hele sitatet...
Men angrettlovel spesifiserer også at du har lov til å teste produktet. Forseglingen er vel i hovedsak fordi det er den eneste måten å sikre seg at du ikke bare kjøper spillet, kopierer platen og leverer tilbake igjen? Og med alt av drm man har på alle steamspill så burde det vel ikke være et problem å sikre seg mot dette?

Dog ser jeg problemet i at man fint spiller gjennom mange singleplayer spill på 2 uker.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Bare ta kontakt med steam dette. Dem pleier somregel å være svært behjelpelig på slike ting.
▼ ... over et år senere ... ▼
æsj, følte meg skikkelig lurt av Komplett.no. Men mulig jeg bare er fryktelig teit.

Bestilte Sims 3 via komplett på søndag. Regnet med at det var akkurat som på Steam o.l at man laster ned spillet. Det er en knapp på komplett hvor det står "Last ned". Jeg trykker på den og kommer til "Min side".

Der finner jeg ikke noe knapp videre. Jeg trykker og leter. Kun en overskrift under spillkoden "Flere nedlastinger:"
og så er det 8-9 manualer i pdf på ulike språk. Helt nederst under pdf-manualene er det en også en pdf hvor det er instruksjon hvordan koble origin konto til sim spillet når man eier det. Jeg leser den, og kan ikke se at det er noen direkte download der.

Jeg gir opp etter et par timer (og en irritert datter som har lyst til å spille spillet), og bestiller det fra origin i tillegg. Det var enkelt, slik det bør være. Bestiller, laster ned, starter spillet.

Klager til komplett idag. Det viser seg at den pdf'en er instruksjonen på nedlasting. At jeg altså må inn på sim-siden og registrere meg og masse baluba. 2 siders pdf på engelsk, og når jeg leser den nå så ser jeg fortsatt ikke at denne forklarer meg dette. Det står "Registrering The Sims 3 Game and Expansion/Stuff packs to your origin account". jeg er da ikke på jakt etter det, jeg skal laste ned spillet jeg.

Angrefrist: nope.

Aldri mer(!) bestille digitale spill fra komplett. På mitt spørsmål til kundebehandler hvorfor i all verden jeg skal bestille fra komplett når jeg må laste det ned fra origin likevel så var svaret hans noe slik: han ville aldri bestilt spill fra komplett...

Takk for oppmerksomheten. Måtte bare få ut litt frustrasjon.
"Registrering The Sims 3 Game and Expansion/Stuff packs to your origin account"
Det er jo akkurat dette du faktisk vil. The Sims er fra EA, og de har sin egen "Steam" løsning. Jeg har aldri kjøpt digitale spill fra Komplett, men slik jeg tyder det så har de fortalt deg at du må inn på Origin. Da vil jeg også tro at du har fått en serial/cdkey på mail eller i en av alle disse PDF'ene du har funnet. Denne hadde du bare trengt å lime inn i Origin eller nettsidene deres og vips så var du igang.
Ja, som sagt. Mulig det er meg som er dum, men hadde jeg visst at Sims 3 var EA og at jeg uansett måtte ha origin så ville jeg ikke protestert. Men ingenting før kjøpet tilsa det. Jeg synes det burde stått "Ved kjøp av dette spillet må du laste ned Origin til din pc", og ikke en knapp "last ned spill" som var linket til 10-pdf'er hvorav 1 av disse hadde en 2 siders forklaring på engelsk om tilknytting av simkonto til origin konto.

Men lærer så lenge man lever. Aldri mer Komplett.no
Jeg er enig de kanskje kunne ha gjort det enda mer tydelig før du kjøpte, men det har de dog ikke gjort.
Når det kommer til "Hvorfor skal jeg kjøpe fra Komplett når jeg må laste ned Origin alikevel?", så er svaret, for min del i det minste, Komplett (og andre butikker) har gjerne andre og flere tilbud på spillene en det EA selv har.

Selv slo jeg til når Steam hadde 70% avslag på samtlige The Sims3 spill ett års tid tilbake. Jeg tok dog å hentet ut lisenskodene fra Steam og la inn i Origin slik at jeg kunne laste ned ett og ett spill fremfor alle på en gang.
Sist endret av møkk; 23. juni 2014 kl. 11:59.