Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1014
Noen som spiller det her? Jeg har spilt siden det kom ut, og er virkelig blitt hekta Første mmorpg siden EverQuest jeg virkelig har likt, og har prøvd mange...WoW, EQ2, Rift, Warhammer ++

Spiller foresten på Moogle serveren.


Hver 3. måned kommer det nye oppdateringer med nye dungeons, quest, raid, etc...Og den første xp pack'en er vel like rundt hjørnet fra å bli annonsert!

Er det noen her som er lei av WoW, eller vil prøve ett nytt MMORPG kan det anbefales på det sterkeste!
Må nesten skuffe litt og si jeg opplevde spillet helt motsatt, jeg har alltid vært glad i mmorpg's og final fantasy so trodde og håpet at jeg ville like FF14.

Tidligere mmorpg's som jeg har spilt til maks level og utforsket "endgame":
Anarchy Online
World of warcraft + The burning crusade og Wrath of the lich king
Age of Conan
Star wars: The old Republic

Når det kommer til Final Fantasy serien så har jeg spilt alle spillene opp til og med #10.

Når jeg hørte FF14 var på vei så pre-ordret jeg spillet og satte igang etter release, det startet veldig bra med utrolige main quest cut-scenes og ellers en bra histore. En histore som fikk meg ivrig til å ville komme meg til neste main quest og se hva som ventet. Etter noen dager så dukket det opp noen små ting som for meg er veldig negativt, det føltes som man var satt på et tog der det kun gikk ett spor rett frem. Du er så UTROLIG låst når det kommer til teknisk karakter forming.
Du sitter med noen statpoints som du kan sette ut, men her er det kun et riktig valg med tanke på hvor disse skal plasseres. Og gjør ikke den alt for store forskjellen.
Du kan ikke velge sammensettninger av aktive eller passive ability's uten om det at noen abilitys kan brukes om du levler opp en annen klasse til X level. Men her også blir valget så smalt at det kun er en riktig vei og gå.
Ulik magi og angreps abilitys er satt opp så du lett skal lære deg kombinasjoner og denne kombinasjonen blir lenger jo høyere level du blir med de nye tingene du lærer deg, men angreps kombinasjonen er og forblir nesten den samme, repetisjon og mer repetisjon..
Stats på utstyret du finner er tilnermet det samme per nye del du finner med en prosent økning på de ulike områdene. Her kan du gjøre små forandringer om du vil øke crit, mana, cast rate osv, men oppgraderingene er så minimale at det som oftest bare er å smekke på seg det som er høyest level og beregnet til klassen din.
Sist men ikke minst så er det et type socket system der du kan sette inn "materia" i rustningen din. Men her blir det litt som med statpoints, klask inn det klassen din trenger, done deal.

Det ble så ensporet at jeg endte på level 46 på main og lvl 10-30 på 4-5 sub classes, fra lvl 40 og opp så gikk det så lenge mellom main quests at side questene begynte å ta slutt. Det og springe i sirkler med 4-5 repeterende quester eller løpe rundt med en gruppe og hjerneløst ta faith missions ble bare for kjipt.

Må nevne at server latancy ikke var helt på topp når jeg spilte også, bosser som Titan kunne bli irriterende da en måtte dodge angrepene litt før han angrep. Var en del bl.a. franskmenn som aldri lærte dette og det ble til slutt at man bare håpet at visse ikke skulle bli angrepet for da var det bare å starte på nytt..
Dette er så klart ikke noe spillet kan noe for, men det var noe av grunnen til jeg ga opp FF14.

Fikk en mail fra dem om en ny stor patch for 1-2 mnd tilbake, det er nok mye som kan ha blitt forrandret siden da jeg spilte..
Det var iallefall min erfaring med spillet!
Trådstarter
Rart hvordan man kan ha så forskjellig oppfatning av et spill! ^^

Grunnen til at jeg liker det at jeg synes raidene er innovative og kule...Siden det bare er 8pers i raid gruppa, må *alle* spille opp mot sitt beste hvis det skal være noe håp å klare det. Også liker jeg at man kan ha alle klassene på en character...

Global cool down'en virka litt treig i starten, men på max lvl er det masse "off GCD" abilites som man fletter inn, så det er nok å holde på med mens man dodger osv....Har 3 klasser på max level; Bard (Archer), Dragoon (Lancer) og Monk (Pugilist)....Neste som skal levels opp er Warrior tror jeg.

Synd du ikke likte spillet...Noen andre her da, med positive erfaringer fra FF XIV? ^^