Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 661
Hei!
Jeg har koblet pc'n til tv'n med hdmi-kabel. Og jeg har koblet stereoanlegget til tv'n med sånn "hvit og rød" ledning. Lyden som kommer når jeg f. eks spiller av en youtube-video kommer på tv'n når jeg bruker pc'n, men jeg får det ikke til å komme ut av stereoanlegget!? Hva er det jeg gjør galt?
Sette AUX kabelen på lyd ut på tvn, og trykke på AUX knappen på sterioanlegget.
Sist endret av R0flcopter; 26. juni 2013 kl. 23:07.
Bygdetulling
varg300's Avatar
Viss du høyreklikker på volumikonet på oppgavelinja og velger avspillingsenheter, kan du se hvilken enhet som er i bruk.
Ofte så vil denne settes til Digital (Enten i form av HDMI, eller SP/DIF eller lignende) Dersom det er en som heter høytalere eller analog, høyreklikk på denne og "Sett som standard" -Eventulet høyreklikk på den digitale og velg "Deaktiver"

Viss det ikke hjelper, høyreklikk hvor som helst i lista og merk av for "Vis deaktiverte enheter", Viss det da kommer fram en som heter "Stereo down-mix" så aktiverer du denne.

EDIT: Og du er sikker på at du har plugga lydkabelen i rett utgang? Line out funker ikke altid uten ekstra mikk-makk, bruk hodetelefon/høytalerutgangen
Sist endret av varg300; 27. juni 2013 kl. 20:27.