Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 994
NRK Klassekampen
VG TV2 Dagbladet aftenposten Dagsavisen Nettavisen

[bakgrunn]
Silvio Berlusconi er statsminister i Italia, og samtidig kontrollerer han mye av de italienske mediene (ikke så mange aviser, men 90% av TV-bransjen) Fra 1. juli til 1.januar skal Italia ha formannskapet i EU, og Berlusconi vil da lede EU. Han er anklaget for korrupsjon, men har klart å få immunitet gjennom et raskt lovforslag i Italia.[/bakgrunn]

Som dere kan se fra diverse norske medier (lenker), har han fått kraftig kritikk, etter at han i går sa i EU-parlamentet: (Schultz=tysk parlamentsmedlem og Berlusconi-kritiker) "Og til deg, herr Schultz: Jeg vet at det er en mann i Italia som lager film om nazistenes konsentrasjonsleirer. Jeg vil gjerne foreslå deg til rollen som leirvakt. Du ville passe perfekt. "
Det har også kommet sterke kritikker, både p.g.a. uttalelsene, at han ikke har bedt om unnskyldning, og fordi Italienske medier som er kontrollert av Berlusconi, har sensurert bort Berlusconis "spøk".

Bør en slik mann få lede EU? Bør han unnskylde seg, og er det riktig at politikere skal kunne kontrollere store deler av media?
Sist endret av Mates; 3. juli 2003 kl. 19:59.
Berlusconi suger big time og burde aldri blitt statsminister.
Han har kommet med unnskyldning nå.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Haha... den var jævlig god... La nå gubben få spøke litt da.
Visse ting spøker man ikke med (og spesiellt ikke i EU parlamentet og enda mer spesiellt når man er EU forsamlingens president) :]
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Schizoma
Haha... den var jævlig god... La nå gubben få spøke litt da.
Vis hele sitatet...
helt enig.. la ham få spøke så mye han vil, når han ikke lenger er en offentlig person av det magnitud
Mates's Avatar
Trådstarter
Han har kommet med mange uttalelser, f.eks. når han ble anklaget for korrupsjon, sa han noe sånt som dette:
"Alle er like for loven, men jeg er kanskje litt likere for loven enn resten, ettersom over halvparten av italienerne har gitt meg ansvaret for å styre landet"

Eller når han holdt to fingre over spanias utenriksminister i en fotoseanse, som antenner. I Spania blir denne gesten forstått som at kona til utenriksministeren var utro mot ham, noe som ikke var spesielt heldig for situasjonen.

"Han uttalte senere at han ønsket å oppløse EU-kommisjonen, men sa etterpå at «det var bare en spøk». "

klassekampen og vg (se over) har noen flere episoder.
Når han er i den posisjonen som han er i, burde han unngått dette.
Berlusconi er et levende bevis på at verdenen vi lever i er gjennomsyra korrupt.
http://www.vg.no/grafikk/frontbilder/64357.jpg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var i Italia samtidig som hendelsen, og de var jo mektig oppgitte.
Jaja, big deal. Han kontrollerer ikke Norge uansett.... Hadde kanskje brydd meg om det ikke hadde vært for at jeg ikke lenger tror på politikere og politikk; jeg har mistet all tro.
eu/eøs har jo veldig mye å si for norge da pinnsvinet.
og vi burde holde oss langt borte fra eu/eøs/berlusconi
haha, har han glemt at italia var "alliert" med Tyskland under krigen ?
hirr hirr