Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: velg en..
NRK 18 33,33%
TV 2 28 51,85%
TVNorge 1 1,85%
CNN 1 1,85%
BBC 6 11,11%
Stemmegivere: 54. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  23 1794
hvilken kanal ser du nyheter på?
Jeg går for BBC. Eneste som er litt dumt med dem er at dem må bekrefte alt med alle og det gjør at nyhetene kan komme litt tregt frem.
Jeg har fått et inntrykk av TV2 og særlig TVNorge at de har enkle nyheter for enkle mennesker. CNN og BBC har jeg ikke, så da blir det NRK
Blir for det meste BBC, Skynews og CNN her

Alt for mye tull på de norske kanalene, får jo mer og mer Norge Rundt preg
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Enig med deg Mates... TV2 og TvNorge forteller deg bare hva som skjer, ikke hvorfor det skjer. Derfor foretrekker jeg NRK som setter seg mer inn i sakene
nyheter pleier jeg å få med meg i aviser på vei til skolen/jobben eller no. men hvis jeg ser nyheter på tv blir det som regel 9:00 @ tv2 hvis det ikkje har skjedd noe spesielt som går verden rundt.. da blir det cnn og bbc
TV2 for det meste ...
men når det skjer noe.. ja da ser man på CNN
Jeg liker best TV2 nyhetene, liker ikke Dagsrevyen på NRK.
Ser ikke en dritt av nyheter. Det jeg får med meg får jeg via nettet og en avis i ny og ne...
Opprinnelig postet av Mates
Jeg har fått et inntrykk av TV2 og særlig TVNorge at de har enkle nyheter for enkle mennesker. CNN og BBC har jeg ikke, så da blir det NRK
Vis hele sitatet...
Helt enig!
TV2 for alle penga, de er ikke så treige og sporten kommer etterpå
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Kunne godt sett på TV2, hadde det ikke vært for at 50% av innholdet er sånn du finner i Se og Hør. Derfor blir det NRK. Dessuten har jeg mye større tiltro til de fleste NRK-journalister enn til TV2 sine (aner ikke hvorfor, er nok litt fordomsfull). I tillegg til det, slipper jeg ca 10 minutter reklame for å få med meg sport og vær på NRK.
I Norge:

1. NRK - fordi de er seriøse og klarer å holde seg litt unna Norge Rundt-følelsen.
....
10. TV2 - la meg ta et eks. Allt er liksom så mye billigere i sverige. TV2 hadde funnet en familie som reiste fra stord til svinesund for å handle klær og kjøtt. Da gikk mora inn i Jørgen EEG her i bergen og fant en jakke til 1998,- og sa dyrt! Og så gikk dem inn på sparkjøp i svinesund og fant en jakke til 150,-. HALLO!
11. TVNorge - Det kan nesten ikke kalles nyheter. Den eneste grunnen til at TVNorge har nyheter, er at de MÅ ha det for å få lov til å sende.

Utlandet

1. BBC World News - nøytral, har god dekning og gjennomtenkte kommentarer.
2. EuroNews - Helt OK
3. CNN - hvis man skal se amerikanske bør man se CNN eller til nød CBSNews.
Jeg ser sjelden på nyheter, men når jeg gjør er det kun om morgenen før skolen på TV2
Sist endret av intenzo; 1. juli 2003 kl. 23:14.
gammel traver
lett_ice's Avatar
Jeg foretrekker NRK1, fremfor Tv2, grunnet se og hør leser jeg hos mormor og jeg slipper et lass med reklame for å få med meg nyheter, vær og sport! Som sagt jeg foretrekker, men har jeg tid, så ser jeg nyhetene på begge kanalene. BBC ser jeg på når jeg ønsker meg mye\detaljert informasjon om noe som har skjedd.
▼ ... over en uke senere ... ▼
TV2 her.
aner ikke hvorfor, kanskje fordi jeg ser veldig lite på NRK.
Men er igrunnen likegyldig.
Ser rett og slett ikke på nyhetssendingene. Sitter vanligvis med Nettavisen oppe så jeg får med meg ting som de skjer utover dagen. Utlandet bryr jeg meg lite om å følge med, skjer det noe i verden som er verdt å merke seg(ny krig, større ulykke) så merker jeg det enten gjennom Nettavisen eller irc(eller reallife). Å sitte å se CNN mase om "peacetalks in middle-east" eller om USA/UK gikk til krig av gale grunner gidder jeg ikke.

Men om jeg først ser nyhetssendinger ser jeg både NRK og TV2 sine.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Eneste gangen jeg ser på tv er fra klokken 0645 til 0700. Da ser jeg på tv2 for de er de enste av tv2 og nrk (som er kanalene jeg får inn) som sender noe på den tiden av døgnet. Lenge leve god morgen norge og deres 5min nyhetsinnslag!
TV2

nrk er bare kjedelig ....

CNN = propaganda
BBC duger vell hvis jeg hadde hat den kanalen :P
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
TV2

nrk er bare kjedelig ....
Vis hele sitatet...
Men så er det jo heller ikke meningen at nyhetssendinger skal underholde deg...
Amerikanere tror det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hmm, kanskje en avsporing men i arbeidet med en artikkel jeg skulle skrive, ringte jeg til Office of Naval Intelligence i USA, og der satt pressevakten og så på baseball!

Men uansett, nei nyheter skal ikke være underholdende. Nyheter skal være engasjerende, litt provoserende og intressant.
rapport på svt1 og svt2.. ellers morgen nyhetene på tv4, og vær meldingen på tv3..