Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  130 6027
vetlus: Kosovo regnes ikke for å være trygt selv om krigen er over pga motsetningsforholdene mellom de ulike etniske gruppene der
Vis hele sitatet...
Nabolaget mitt er ikke trygt etter vi fikk kosovo albanere hit.

Og Moyner:
Et vanskelig spørsmål det ja. Man bør iallefall ikke slippe inn folk som har det utmerket der de kommer fra, plassen bør prioriteres til de som trenger det
Vis hele sitatet...
Hvis vi bare skal slippe inn krigsherjede pasienter med en fot eller mindre går landet til helvete.
Jajøss, Kosovo er jo en BLODHET krigssone!

Der er det KLIN umulig å bo!

Faktum er at Kosovo er på de fleste måter stille og rolig, og på flere måter trygt.
Jeg har snakket med norske KFOR-soldater som har gitt intrykk av at ting er rolige der nede.
Faktisk så rolige at de mener de har fått feil trening.

Norske soldater får opplæring til krig før de skal reise ned til kosovo, men blir møtt med oppdrag som å passe barn.

"Kosovo i dag

Situasjonen i Kosovo er veldig rolig, samfunnet er preget av gjenoppbygging og normalisering. I dag prøver de fleste å gjenoppta et normalt liv. "

Kilde: http://www.mil.no/haren/fist_h/kfor/start/situasjon/

Ellers:

http://www.mil.no/haren/fist_h/kfor/...rticleID=31975

http://www.mil.no/haren/fist_h/kfor/...rticleID=47159


På bakgrunn av dette mener jeg Kosovoalbanere kan, pent sagt, komme seg til helsikke hjem rett og slett.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Jo, kjenner nå noen tidligere KFOR-soldater selv. Disse sier at det i stor grad er rolig der nettopp fordi KFOR er utstasjonert.
Og når det er rolig der nede er det ingen fare for Kosovoalbanere å reise hjem.

Either way,
You loose.


Sverrre: trist faktum at nettop slikt skjer mange plasser i Norge.

Påtide å få flyktningene hjem sier jeg!


wong og sverrre har poeng.
Opprinnelig postet av Dekilaz
Jo, kjenner nå noen tidligere KFOR-soldater selv. Disse sier at det i stor grad er rolig der nettopp fordi KFOR er utstasjonert.
Vis hele sitatet...

hm...hva skjer etter at KFOR drar?

Er ganske sikker på at krigen kommer til å bli "gjennopptatt" Ettersom Serberne forstatt omtaler Kosovo som en del av Serbia...ergo de vil ikke gi slipp på Kosovo uten videre. Men så lenge KFOR er der, tør de ikke gjøre noe.
NTT:Ettersom du er derfra,og krigen er over,burde du kanskje hjelpe dine landsmenn med å bygge opp landet sitt isteden for å sitte her og syte og klage.
Better than thou.
wong: Hold kjeft, kan du ikke prøve å være litt seriøs ihvertfall? Det er direkte trakassering du driver mot ham nå (i forhold til hva du har kalt trakkasering ved tidligere anledninger). Det beste NTT kan gjøre både for seg selv og landet sitt er å bli her og utdanne seg, for faen gutten er vel 16-17 år, hva kan han bidra med der nede nå?
Opprinnelig postet av Carlo
wong: Hold kjeft, kan du ikke prøve å være litt seriøs ihvertfall? Det er direkte trakassering du driver mot ham nå (i forhold til hva du har kalt trakkasering ved tidligere anledninger).
Vis hele sitatet...
Så du mener UDI driver med trakassering fordi de ønsker å sende tilbake kosovoalbanere til hjemlandet sitt nå som krigen er slutt?Jeg bare sier det samme som UDI sier.
Og om du leser andre poster i denne tråden så ser du at om noen er blitt trakassert så er det meg
Better than thou.
UDI snakker ikke om enkeltpersonene, det gjør du her. Er du ikke enig at det beste han kan gjøre for landet sitt er å ta en utdannelse her, istedenfor å dra tilbake og utvikle landet i en alder av 17 år?

Og ja, du blir trakasert, men hvorfor synke til andres nivå? Spesielt når du har vært så forbanna hårsår på det tidligere, vitner om dobbeltmoral.
hmmm.. jaja men jeg så et program på tv2 der sa de at å komme seg til norge ved kjøp av falsk pass og for å smugle seg til norge det koster flesk det. Så hva slags folk er det da som kommer hit jo gangstere, de som har mest penger ikke de som trenger å komme hit mest.
Å jeg veit at ca 50% av alle invandrere oppfører seg som noen kjeltringer, de underkuer kvinnfolka osv...skal de være her så bør de lære seg å holde våre lover å regler!!!

f.eks visst jeg måtte flykte til et annet land pga krig ,sult +++.
Da hadde jeg vært så glad for å komme for å komme til det landet at det første jeg skulle gjort var å respektere landet å lover. Og ikke begynne å stjele, kaste, tv, sofa ut av vinduet på asylmotak for at det er ca 6mnd gammelt slik at staten kan kjøpe dem nytt...


Alle eller de fleste elevene jeg har gått på skole sammen med liker ikke invandrere ikke fordi at dem er svart eller "dumme" for det er jo lamet, men for at det er så forskjells behandling på utenlandske ungdommer å norske når det gjelder penger å regler på skolen....f.eks veit jeg om en innvandrer i 10.klasse som tok kvæle tak på en grunnskole elev men fikk ikke en gang
kjeft når lærera stod å så på, hva visst en norsk elev hadde tatt kvæle tak på en invandrer?? la meg gjette kalt for rasist, nazist å alt det + utvist fra skolen nedsatt ordenskarrakter å ekstremt med kjeft...........were is the justice..........
Opprinnelig postet av Sverrre

Og Moyner:
Hvis vi bare skal slippe inn krigsherjede pasienter med en fot eller mindre går landet til helvete.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg sier ikke at vi skal ta inn alle, det finnes faktisk veldig mange andre rike land. En balansegang er viktig, og vi har verken plass eller penger til å ta imot alle. Men mener du at vi like gjerne kunne droppe u-hjelp og å ta inn folk i landet? Fordi, vi kan jo få mindre penger av det? Herregud, medmenneskelighet er viktig. So fuckings what om vi får dyrere øl. Og jeg tviler på at "kirgsherjede pasienter" er de verste kriminelle. Og nei, jeg sier ikke at vi skal ta inn alle, bare så mange som det er plass til innben rimlighetens grenser.
Å jeg veit at ca 50% av alle invandrere oppfører seg som noen kjeltringer, de underkuer kvinnfolka osv...
Vis hele sitatet...
Da kan ikke du definere en innvandrer sikkelig. Hvor har du disse tallene fra?
NTT: jeg tror nesten ikke det er noen vits å snakke med Wong, les de tidligere postene i andre tråder så slutter du deg nok å bry deg om hans banaliteter
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Dene diskusjonen begynner saktens å flyte ut, jeg skal ei heller legge skjul på at Wong har en stor del av skylden. Enten er du noe tilnærmet retardert eller så finner du stor glede i å hisse opp folk gjennom å slenge ut argumenter som er så politisk useriøse at jeg vil påstå man kan lære mer om politikk av i dag ved å lese SE & HØR en å lese det tullet du skriver.
En ting er dine meninger om innvandrere o.l , men den måten du opptrer på ovenfor herr NTT er gjennomført bedriten. Vi har her faktisk en fyr som kommer fra det debaterte stridsområdet, og hver gang han åpner kjeften så presterer du kunn å vrenge ut av deg at han bør komme seg til helvete tilbake for å bygge opp landet sitt, istedenfor å benytte sjansen til å få høre om saker og ting der nede av en som garantert har større innsikt i stridstemaet en du.

Prøv i alle fall å komme med litt mer gjennomtenkte ting å si, istedenfor å slenge ut en settning med diverse absurditeter om arbeidsledighet og hjertekirurger fra russland. Dette blir litt for drøy kost for mitt sarte politiske sinn for å si det sånn.
Moyner:

Vi tar hvert år inn ca 2000 flyktninger som kalles for kvoteflyktninger, dette har vi forpliktet oss til gjennom FN.

Resten er asylsøkere som søker asyl/beskyttelse i Norge, i det siste har det nesten blitt umulig å få asyl i Norge uten å kunne å bevis på at livet er i fare i hjemlandet, så på den fronten er jeg fornøyd.

Problemet er den der jævla familiegjenforenings delen. Har lest artikler om hvordan de planlegger alt i pakistan, gifter seg litt med hverandre osv, så plutselig har de 100 fettere å kusiner i Norge.

Men mener du at vi like gjerne kunne droppe u-hjelp og å ta inn folk i landet?
Vis hele sitatet...
Bare fordi jeg er realist og ser at albanere ikke passer inn i det norske samfunn betyr ikke det at jeg er et ondt menneske å ikke vil hjelpe andre med en annen type fargepixler i huden. Men jeg ser hvordan du er tjent med å fremstille meg på denne måten, for å vri deg unna noe du skrev, uten verken dekning eller kunnskap nok til å forsvare det.

Jeg mener derimot at man bør hjelpe potensielle flyktninger og sultede i landene de allerede er, og nettop sende u-hjelp. Ingen tvil om mange innvandrere ikke klarer å tilpasse det norske samfunn og koster mye penger. Tenkt på hvor mange vi kunne hjulpet for de milliardene vi bruker på de få personene i Norge. Vi kunne laget landsbyer med skoler og gitt beskyttelse (noe Danmark gjør) vi kunne gitt mye mer medisiner og mat. For samme pengesekk kunne vi hjulpet så mange fler.
Opprinnelig postet av Sverrre

Bare fordi jeg er realist og ser at albanere ikke passer inn i det norske samfunn betyr ikke det at jeg er et ondt menneske å ikke vil hjelpe andre med en annen type fargepixler i huden. Men jeg ser hvordan du er tjent med å fremstille meg på denne måten, for å vri deg unna noe du skrev, uten verken dekning eller kunnskap nok til å forsvare det.
Vis hele sitatet...
Å patronisere i en debatt er ikke et smart trekk, uansett hvor overlegen du føler deg. Jeg skjønner at du faktisk ble såret av det jeg skrev (du virker iallefall ganske provosert), og at du vil slå tilbake. Jeg har sagt mitt, det handler om en balansegang. Du kan ikke spesifisere litt mer akkurat hva jeg prøver å vri meg unna?
Du kan ta synonymordboka og sette den på hylla

Edit; noe modifisert - Crew
Opprinnelig postet av Sverrre
Du kan ta synonymordboka og stappe den opp i ræva.
Vis hele sitatet...
Jeg finner det en smule morsomt at du først skriver et så saklig og fint innlegg, for så å gjøre det stikk motsatte.
Klarte ikke å la være.
det sverre sier om at de sitter i pakistan å planlegger hvordan få flest mulig hit er FAKTA.

det er et kjent fenomen at familier sender såkalte "ankerbarn" til Norge. SÅ drar disse barna tilbake igjen til pakistan, gifter seg å får noen barn. SÅ kommer hele slekta tilbake fr "ferien" å sier at familien må få bo sammen. Og vips...så for hele familien komme til Norge. HUMANITÆRT grunnlag MY ASS. det handler rett & slett om å komme til Norge å utnytte vårt sammfunn som PARASITTER.

en annen ting som irriterermeg:
går en langs Karl Johan en lørdag, hva ser en da?

Jo de lekreste biler, ferraier, mercedeser, BMW osv.
Hvem er det som kjører disse bilene?
jo for det meste er det våre nye landsmenn.
Tør vedde penher på at 90% av dem ikke har tjent en KRONE av det bilen kostet på ærlig vis!

en annen ting som nettopp ble avdekket:
70% av innvandrer kjappene i Oslo kjøper MER en gjerne inn tyvegods for så å selge det!

Og jah kanskje blir det problemer etter at KFOR drar, men NÅ mens de fortsatt er der er det trygt nok for kosovo albanere å flytte hjem. så sett i gang å pakk!
Opprinnelig postet av adrixx
det sverre sier om at de sitter i pakistan å planlegger hvordan få flest mulig hit er FAKTA.

det er et kjent fenomen at familier sender såkalte "ankerbarn" til Norge. SÅ drar disse barna tilbake igjen til pakistan, gifter seg å får noen barn. SÅ kommer hele slekta tilbake fr "ferien" å sier at familien må få bo sammen. Og vips...så for hele familien komme til Norge. HUMANITÆRT grunnlag MY ASS. det handler rett & slett om å komme til Norge å utnytte vårt sammfunn som PARASITTER.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, mange kommer inn i landet på den måten, og det er ikke bra. Som sagt, så kommer også mange inn i landet ved å vente på at saken deres foreldes i asylmottaket (mulig at dette er forandret nå). Det er en del smutthull som dessverre hindrer at de som virkelig trenger det kommer inn.
Better than thou.
Hadde jeg vært verdens hersker vet jeg hvem jeg ville drept først. Med AG3, siden det ikke er annet enn et jaktvåpen.
carlo:

du sier en plass at det er så "morsomt" å lese forum på blant annet vg.no pga. mange ubrukelige folk....

trur du at freakforum er noe bedre?? LOLOL
Du gir deg faen ikke moyner;

ALLE som trenger det, kommer inn til Norge, alle! Kommer det noen til Norge med livet i fare, har vi ikke lov å sende dem tilbake. I tillegg har vi alle gangsterene som ikke trenger det. Ofte ser vi en kombinasjon, de som trenger det, kommer til Norge og ønsker å arbeide. De ønsker, men ser hvor latterlig lett systemet er å utnytte.
Better than thou.
Opprinnelig postet av adrixx
carlo:

du sier en plass at det er så "morsomt" å lese forum på blant annet vg.no pga. mange ubrukelige folk....

trur du at freakforum er noe bedre?? LOLOL
Vis hele sitatet...
Hadde du stukket hadde kanskje inteligens-nivået økt et hakk eller to igjen. Ingen som tvinger deg til å poste her Adrixx, faktisk tror jeg det er fler folk som helst ser at du ikke gjør det enn motsatt :]
Jeg ser helst at du ikke poster her Carlo, har lest dette forumet daglig siden oct 2001, og du poster stort sett bare useriøs kritikk, har irritert meg, ja helt siden oct 2001. For min del kan du bare dra til helvete, men siden du er en oldie med 10000poster forventer jeg ikke all verdens støtte.
Opprinnelig postet av Sverrre
Du gir deg faen ikke moyner;

ALLE som trenger det, kommer inn til Norge, alle! Kommer det noen til Norge med livet i fare, har vi ikke lov å sende dem tilbake. I tillegg har vi alle gangsterene som ikke trenger det. Ofte ser vi en kombinasjon, de som trenger det, kommer til Norge og ønsker å arbeide. De ønsker, men ser hvor latterlig lett systemet er å utnytte.
Vis hele sitatet...
Var vel omtrent det jeg skrev...? Systemet er latterlig lett å utnytte, ja. Hvor vil du hen?
Og btw, hvis du ikke har fått det med deg enda, så er alle "gangsterene" andergenerasjonsinnvandrere(gjelder dog ikke den verste organiserte kriminaliteten, men jeg tenker mest på gjenger).
Hvis posten din hadde et annet poeng, så hadde det vært fint om du kunne re-formulere det.
Hadde jeg vært verdens hersker vet jeg hvem jeg ville drept først. Med AG3, siden det ikke er annet enn et jaktvåpen
Vis hele sitatet...
Jeg bløir bare så provosert når jeg ser slike dumme svar som du skriver. I det ene øyeblikket kritiserer du Wong som nedlater seg til trakkaserernes nivå med å trakkasere igjen. Kaller det dobbeltmoral og greier. btw: er helt enig, mn hvor teit blir det ikke å si noe slikt når en selv gjør det samme?

I neste øyeblikk er du i gang med å "trakkasere" Vetlus. Ikke særlig vanskelig å se at det var han du siktet til!

faktisk vil jeg våge å påstå at intelligens nivået heller ville sunket i mitt fravær...
Better than thou.
Opprinnelig postet av Sverrre
Jeg ser helst at du ikke poster her Carlo, har lest dette forumet daglig siden oct 2001, og du poster stort sett bare useriøs kritikk, har irritert meg, ja helt siden oct 2001. For min del kan du bare dra til helvete, men siden du er en oldie med 10000poster forventer jeg ikke all verdens støtte.
Vis hele sitatet...
Nååå, så koselig da! Jeg syntes nemlig at du poster kun piss og håper du brenner i helvete. :] Koselig at vi kan være så gode kammerater ihvertfall da, *kozeklemme*

Opprinnelig postet av adrixx
Jeg bløir bare så provosert når jeg ser slike dumme svar som du skriver. I det ene øyeblikket kritiserer du Wong som nedlater seg til trakkaserernes nivå med å trakkasere igjen. Kaller det dobbeltmoral og greier. btw: er helt enig, mn hvor teit blir det ikke å si noe slikt når en selv gjør det samme?

I neste øyeblikk er du i gang med å "trakkasere" Vetlus. Ikke særlig vanskelig å se at det var han du siktet til!

faktisk vil jeg våge å påstå at intelligens nivået heller ville sunket i mitt fravær...
Vis hele sitatet...
Nååååå, enda en koselig post :-* Jeg skrev bare at wong alltid griner når noen kommenterer ham jeg, ikke at jeg gjør det! Syntes faktisk det er riktig så hyggelig med slik kritikk, det gjør meg til et bedre menneske og alt det der. *koze* Men kommentaren min var ikke spesifikt ment mot vetlus, men mot alle, IMHO, idiotene som har postet i denne tråden her. Dere vet hvem dere er!
Bamsekoz Carlo
Jeg har postet 10 poster på 2år, så før denne threaden visste du ikke at jeg eksisterte en gang. Derimot har jeg måtte lese all driten din her hver dag. Står mye bra på dette forumet så har vurdert situasjonen dit hen at det står mer bra her enn det du ødelegger.

Moyner: Du sa at at de som TRENGTE å komme til Norge måtte få slippe inn til Norge, men at plassene deres blir besatt av svindlere.

Jeg tror på den andre siden at alle som trenger å komme til norge, slipper inn, i tillegg til de som bare vil ha et miljøskifte eller hvilken agenda de enn måtte ha.

Bortsett fra dette mente jeg ikke at vi var videre uenige, men jeg påpekte indirekte at systeme burde endres.
Better than thou.
Opprinnelig postet av Sverrre
Jeg har postet 10 poster på 2år, så før denne threaden visste du ikke at jeg eksisterte en gang. Derimot har jeg måtte lese all driten din her hver dag. Står mye bra på dette forumet så har vurdert situasjonen dit hen at det står mer bra her enn det du ødelegger.
Vis hele sitatet...
Dine poster i denne tråden har vært mer enn nok for meg for å få et nokså godt bilde av deg. Du er ikke nødt til å lese hva jeg poster, det er en liten knapp som heter ignorer. Jeg kan provosere og sikkert virke som en jævla drittsek her, men å si at jeg ødelegger forumet er bare morsomt. Jeg spiser sånne som deg til frokost kid, og tro meg, dette er ikke noe jeg tar innpå meg.
adrixx har funnet noen tall (90%, for det meste, ++) som jeg tror er ganske urealistiske (så jeg vedder gjerne i mot).
Det er problemer med mange utlendinger, men at noen som ikke har fått oppholdstillatelse, gjør forbrytelser, bør ikke gå ut over de lovlige innvandrerene. De som kommer til Norge lovlig, bør få bedre oppfølging, jeg tror ikke det er så veldig lett å komme til Norge, og slett ikke noe luksus. Det er noen utlendinger som er problematiske, og de bør straffes, mens de andre som ikke gjør noe galt, skal ikke lide for det.
At noen er blitt rike, kan skyldes at de jobber mye, 40-50-60 timer i uka, så det er ikke alltid noe kriminelt som ligger bak. Mange av dem sender også penger hjem.

Det er heller ikke bare bare for flyktninger å vende tilbake til et land når krigen er over. At krigen er vunnet, betyr sjelden at freden er vunnet, ofte stikk motsatt. Det er kaos i Irak, Hamid Kazai har ikke kontroll over Afghanistan osv.
Better than thou.
(15:29:09) (VeT|Us) Hvorfor stengte du "Hva forventer hun!?!" tråden?
(15:34:58) (Carlo) Jeg gjorde ikke det.
(15:35:31) (Carlo) nso gjorde.