Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 21939
Nå har det seg slik at jeg er kommet i litt av et dilemma.. Har valget mellom å dra med en kameratgjeng til Aya Napa. Og en annen gjeng til Magaluf.

Har fått høre av en som har vært begge plassene at Magaluf er mye bedre enn Aya Napa.
En ting som teller mye for pluss med Magaluf, er at jeg kjenner ene bartenderen på Gjøkeredet der, som vil si en god del gratis shots.

Vil gjerne høre fra folk som har vært begge plassene, om hvilken jeg bør velge. Eventuelt noen som har vært kun en av plassene, da kan dere godt nevne hva som var bra også.

Og ja, jeg er fullt klar over at Aya Napa har "pule-cruiset". Se bort fra det nå.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Har vært i Magaluft og det var KONGE. Aldri Aya Napa, men Magaluf kan helt klart anbefales. Hvem kjenner du på Gjøkeredet? Vi var der nede når jeg var i forcen (Lå på Mallorca en uke) og snakka en del med de to kara som dreiv stedet, han samen og han andre grå håra duden med krøllene... Trivelige karer. Du finner oss i gjesteboka på dataen der
-totto
Jeg var på Aya Napa i sommer - en uke med kos, festing, varme, opplevelser, stemning, klubber, hyggelige folk, billig sprit og god mat.

Kan på det aller sterkeste anbefale denne byen som reisemål enten det er som familietur eller heisatur med pokerlaget.
Klubbene har god stemning, og bare å gå i gatene og kjenne trykket og stikke innom en random bar er en full kveld ute.
Enkelte av klubbene på AyaNapa samarbeider slik at når den ene stenger får du gratis/rabatt-kort til den neste - vendig god løsning.

Jeg skreiv reisedagbok etter AyaNapa - du kan lese den på blinkprofilen min (skrevet rett etter jeg kom hjem i lykkerus)

Jeg har ikke vært på den andre plassen du nevnte, men kan absolut anbefale Kypros/Aya Napa...

Aya Napa...plassen jeg må tilbake til !
Har ikke vært på Aya Napa, men:

Anbefaler Magaluf! Er riktignok tre år siden jeg var der, men det var sinnsykt moro. Gjøkeredet er fint vorspiel sted, var mye der før det bar ut på et av de mange utestedene.

Stranda er fin, damene bra og stedet ganske fint..

Men... Alle partysteder er ganske like, er de ikke? Ville valgt å dra med den kompisgjengen du har det morsomst med, det betyr alt.
Jeg har en bror og en søster som begge har vært på Aya Napa og Magaluf og begge sier at Magaluf er mye artigere enn Aya Napa.

Selv har jeg reist til Magaluf 7 år på rad, men kun nå i sommer reiste jeg alene med venner. Det må ha vært noen av de gøyeste 14 dagene i mitt liv!

Vorspiel i leiligheten for derretter gå på Den Glade Viking og tilslutt ende opp på Casablanca.. <3

Kan garantere deg at du vil få en skikkelig godferie om du reiser til Magaluf!!
Opprinnelig postet av Geddi

Vorspiel i leiligheten for derretter gå på Den Glade Viking og tilslutt ende opp på Casablanca.. <3
Vis hele sitatet...
legg til et par utesteder til hver kveld, så har du beskrivelsen av mine 14 dager der også. rastløs av meg.. meget mobil i fylla.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Liten beskrivelse, husker ikke navnet på stedet i farta, men hvis du står rett foran gjøkeredet, se nedover mot høyre, og følg svingen rundt hjørnet der, forbi den glade viking eller hva det heter.. så går du 10 meter nedover og inn i ett smug til venstre og ned en trapp. Der ligger tidenes feteste strippebule Sky og aluminum all over... Vi ramla innom der på slump, øl og drinker kosta 2 euro eller noe, og masse fine damer.. definitivt verdt ett besøk.

Btw, se om du finner en halv tann liggende ett eller annet sted på veien der også, fikk slått ut min, og fant den igjen der dagen etter.. Skal ligge mellom gjøkeredet og den glade viking
Etter det jeg har hørt skal Agia Napa ha bedre uteliv enn Magaluf, men til gjengjeld være en ganske så skitten ekkel plass. Nettopp derfor skal jeg dit den 27. juli. Hotell kalypso.
må støtte oppom Magaluf jeg as. Var der i sommer, helt rått. Casanova er helt konge

sjekk innom her: http://magaluf.nu/
..
Trådstarter
Kan forresten hive inn at jeg var i Magaluf i fjor og, men en god gjeng, men var syk de 2 første dagene, og måtte reise ca. ei uke før tida pga. begravelse.

Skal jeg til Maglauf blir det nok hotell Vista Sol, skal jeg til Aya Napa blir det Kalypso (om jeg ikke husker feil av navnet)

Noen flere som har vært begge plassene? Plager når folk bare har vært en plass og anbefaler den best :P

Forsåvidt kan jeg spørre, hvor er det billigst med mat og drikke?
Sist endret av Goda; 14. desember 2004 kl. 23:22.
Jeg var i Magaluf i sommer, og jeg kan fortelle deg at det tok av noe grundig, til tross for alderen min.

Anbefaler alle å bestille seg lapskaus på Gjøkeredet. Den er syndig god.
Et hvert reisemål med barer som heter Den glade viking o.l. holder jeg meg laaangt unna.. Høres helt forferdelig ut.
Opprinnelig postet av DrixXx
Et hvert reisemål med barer som heter Den glade viking o.l. holder jeg meg laaangt unna.. Høres helt forferdelig ut.
Vis hele sitatet...
enig med DrixXx.. ikke mye eksotisk!
hehe, den glade viking er jo konge!
var selv og "cruisa" mallorca for noen år tilbake, og magaluf er det jeg husker best, blant annet pg.a. den glade viking, og vannparkene. (var ca.12 år)
Opprinnelig postet av totto
Liten beskrivelse, husker ikke navnet på stedet i farta, men hvis du står rett foran gjøkeredet, se nedover mot høyre, og følg svingen rundt hjørnet der, forbi den glade viking eller hva det heter.. så går du 10 meter nedover og inn i ett smug til venstre og ned en trapp. Der ligger tidenes feteste strippebule Sky og aluminum all over... Vi ramla innom der på slump, øl og drinker kosta 2 euro eller noe, og masse fine damer.. definitivt verdt ett besøk.
Vis hele sitatet...
Heaven du tenker på?


Selv om det høres ganske harry ut med steder som "Den Glade Viking", så finner du sjelden den stemningen som var der noen andre plasser!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Aaaah, Heaven var det ja Nice vorse-place..
Anbefales! Skal du ha FET stemning så må du ha masse nordmenn på Gjøkeredet og noe norsk musikk, da tar det ganske bra av.. (Kanskje bare jeg som har vært der med 50 fulle army folk??)
..
Trådstarter
Likte ikke Gjøkeredet ifjor jeg. Altfor fullt.

Men ja, Glade Viking var det stemning på. Digga når det først var sånne svenske/danske sanger. Så kunne du høre noen synge med. Men så kom f.eks fotballsangen til Norge, og du hørte hvordan alle nordmennene brølte. Det var stemning det!!

Så får du alltid høre fra alle andre der nede at de ikke kan forstå hvordan nordmenn klarer å drikke så mye

Men, har bestemt meg for Magaluf nå. Det at det var billigere der enn i Napa hjalp også veldig Noen andre som skal ned?
Jeg og 5-6 andre venner skal ihvertfall ned. Dato vet jeg ikke enda
..
Trådstarter
Bestill på Vista Sol fra 19. Juli så reiser dere med oss

Billett + 2 ukers opphold på Vista kom på 6900 for hver av oss (noen er over 18, noen under, noen sover på ekstraseng, noen ikke, 2 rom, prisen blir delt jevnt på alle, slik at ingen betaler mer eller mindre).

Ving som dealer Vista Sol. For all del. IKKE prøv Fiesta Magamar. Billig, ja. Bra festplass, ja. Men rævva hotell, lengre til byen, rævva cleaning, rævva fullt med briter.
Hehe. Vi har kjøpt en leilighet der nede som ligger på et flott hotell med stranden på ene siden, og sentrum på andre siden :P

Vi blir nok 7 stykker i en leilighet i år også. Trangt, men hvem bryr seg om det når man holder promillen oppe?
duxo, du gir selv svaret på "dillemaet" i din første post.

Hvem kan si nei til "pule-cruise"?
..
Trådstarter
Du gadd virkelig å dra opp tråden for å si det?

Opprinnelig postet av duxo
Og ja, jeg er fullt klar over at Aya Napa har "pule-cruiset". Se bort fra det nå.
Vis hele sitatet...
Jeremias: Hvem er det som vil ha seg med bleikfeite engelskmenn og overtøsete svensker?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
trendhore
Geddi's Avatar
Drar opp igjen denne tråden jeg

Noen nFF'ere som har tenkt seg nedover til Magaluf i sommer? Selv reiser jeg sammen med 6 kompiser om ca. 11 dager. 21. Juni til 5. Juli!
reiser med 5 kompiser og 3 veninner 14 dager 1. - 14. juli.

har aldri vært der, men hadde faktisk samme dilemma som trådstarter 2 måneder siden. valgte tilslutt maga.
Har vert på aya napa og det er dritkult. -Du burde dra der.
Sitat av Croyfer
Jeg var på Aya Napa i sommer - en uke med kos, festing, varme, opplevelser, stemning, klubber, hyggelige folk, billig sprit og god mat.
Vis hele sitatet...
Skal dit i sommer, men alle folkene jeg har snakka med sier det er svin dyrt for spriten? hva lå prisene på i fjor?
Har selv aldri vært på Magaluf, men vært på Ayia Napa og har kompiser som har vært på begge. De sier at Ayia Napa var klart bedre.

Er ikke uten grunn at Ayia Napa blir ranka som europas beste festplass, klubbhovedstad og at barnefamilier blir rådet til å holde seg vekke!

Var helt sinnsykt når jeg var der, bare unge mennesker -de fleste fra norden, og alle var der for kun en ting; festing. Fest hele døgnet! Anbefales

Eneste negative jeg kommer på om ayia napa er prisene. P.g.a at det er så populært blant vestlige turister er prisene deretter...
▼ ... over et år senere ... ▼
Prøver og dra opp tråden igjen jeg
Er det noen som har planer om magaluf i sommer ?
Vi reisen en meget stor gjeng ner i slutten på juli ;D
gleder meg som faen
ett par venner av meg skal til Magaluf i sommer, men jeg har allerede planlagt og dra til Barcelona med en annen kamerat av meg for å skate.. Og feste litt da seff!! Har lyst til å få meg noen folk til Magaluf i 09, begynne å planlegge nå, få med folk og bli en skikkelig solid gjeng som drar nedover =)
Liker å få fikset seriøse ideer som det her en god tid i forveien, på den måten kan man forsikre seg om at det blir mange hyggelige folk, god stemning, god tid til å finne ut av ting etc. Dessuten så har jeg ikke mulighet til å dra i år, så like greit å få med plenty av folk til neste år
Sist endret av Tensor; 7. januar 2008 kl. 18:17.
er vel kansje litt tidli og begynne og planlegge en sydentur som skal skje lenger en 1,5 år fram i tid ? :P
hvertfall etter min mening, vi bestilte vel 9 måneder før vi reiser nå og vi har nåkk tid til og planlegge osv
..
Trådstarter
Var faktisk i Magaluf igjen sommeren 2007. Jeg visste Magaluf sugde, men bestilte turen da jeg var i militæret (og da var jeg lett å lokke med på det meste av turer). Jeg skulle aldri gjort dette.

Magaluf er rett og slett for blodharry, for dyrt og for turist. Du har tre hovedsteder du henger på, 2 vorsplasser og 1 festeplass. Majoriteten av utestedene er engelske, og disse hordene er også sterkt representert i manntall. Noe som gjør plassen enda mer avskyelig. Det er blitt dyrere å leve og hotellene er ikke lenger det de var. Vi bodde på Vista Sol, som vi i følge reiseselskapet ble lovet var partyhotellet. Dette viste seg kjapt å ikke stemme da vi allerede halv 11 første kvelden fikk beskjed om å dempe musikken. Klokken 12 skal det være helt tyst og klokken 00:30 får ingen være på rommet, med mindre de bor der.

Dette er kun en manns synspunkt though. Vi var 4 på mitt rom, 1 likte seg, resten av oss hata plassen gruelig mye. Det kan være vi har blitt for gamle den typen tur/plass også. (19-20 årene).
duxo. har du en annen syden nær festplass å anbefale?
Jeg skal til Magaluf nå til sommeren reiser enten 25. eller 28. Juli, gleder meg som faen
..
Trådstarter
Sitat av Psych|Com
duxo. har du en annen syden nær festplass å anbefale?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig for meg å si, da jeg ikke har vært alle plassene. I 2005 var jeg og en gjeng kompiser i Golden Sands, Bulgaria, og det er plassen jeg anbefaler nå i ettertid. Men vi var 17 stk og vi havnet på 4 stjerners hotell (2 stjernershotellet vi hadde bestilt stengte ned etter skyteduell mellom eierne(!)). Men jeg likte meg bedre der enn i Magaluf. Mindre briter, flere uteplasser, mer internasjonalt klientell, deilig badevann uten lumske brennmaneter, billigere. Jeg vet ikke hvordan det er der per dags dato.

Hvis ikke så har du jo alltids Ibiza, dog det er få skandinaviske besøkende.


Dersom jeg skulle på en slik heisatur i dag ville jeg snakket med turoperatører og hørt hvilke steder som er "i vinden", altså up and coming. Magaluf, Napa og lignende plasser har vært populære alt for lenge. De er for turistifiserte. Plasser som er økende i popularitet pleier ikke å være veldig dyre (enda), samt de lokale heltene er mer vennligstillte mot turister.
Ellers kan en roadtrip være like fet, dersom den er spontan og med de rette folka.

Men i en alder av 20 ville jeg tatt meg en tur hvor man har muligheten til å oppleve noe også. Det å betale rundt 17000,- bare for å bo dårlig, spise dårlig mat, gjøre det samme hver dag og ikke snakke noe annet enn norsk hele ferien virker i min verden ganske idiotisk (selv om jeg nå har gjort det selv et par ganger).
Sist endret av Goda; 11. januar 2008 kl. 13:48.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg vet ikke om det allerede er svart, men Magaluf er vel rimeligere enn Aya Napa.
I tilegg har du gode muligheter til å reise til andre byer i fra Magaluf (og f.eks ferge til Ibiza). Englesk menn kommer du ikke foruten så det er det bare til å forberede seg på.
Jeg synest ikke noen av disse byene er spesiellt pene å se på, men reiser du til Magaluf har du i hvertfall muligheten til å se litt andre ting enn store byggninger, turistsjapper og engelsk menn.
Jeg har vært begge stedene og foretrekker Magaluf.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal til Magaluf i sommer. Har ikke helt bestemt tidspunktet enda siden vi hører det kan være helt dødt der hvis vi kommer på feil tidspunkt. Noen som vet når det er best å dra?
..
Trådstarter
Midten av juni -> Juli -> Midten av august.
vil bare si at det såkalte pule cruiset var revva! 90 gutter og 3 jenter(vi var 3 stk som ikke var briter), 4 timer med drum n' bass og ikke billig alkohol. kjempekjekt.
Noen som har anbefalinger når det gjelder hotel i Magaluf?
..
Trådstarter
Jeg vet at Vista Sol blir markedsført som "teh ungdomshotell shiznit badass bare drikking". De lyver. Bodder der sommeren '07. Det første som skjer etter at vi er kommet inn på rommet vårt er at det kommer en vakt og sier grunnreglene. Etter 23.00 - Ingen musikk på rommet. Etter 00.00 - Ingen gjester på rommet. Dette ble håndhevet med kanskje en eller to advarsler, deretter var det på rævva ut. Som noen venninner av meg fikk oppleve.
Nei huff det hørtes ille ut. Har tenkt å finne et skikkelig party hotel. Sover jo godt uansett hvor mye andre bråker med nok alkohol i blodet
Nå er hotellet og ferien klar for i år. Vi skal bo på Torrenova fra den 17juni til 1juli. Send gjerne pm om det er noen flere som skal rundt den tiden. Det skal bli Konge!
duxo: Reglene tror jeg er de samme på nesten alle hotellene. Hotellet vi bodde på var det heller ingen musikk etter 23.00, men de var ikke like drøye på å følge reglene. Holdt ofte nach med musikk og gjester til 8-9 tiden
Mulig dere hadde uflaks med nattevaktene, men Vista Sol skal uansett være hotellet der flest skandinavisk ungdom bor.
Sist endret av Zepplin; 21. februar 2008 kl. 01:29.
Skal tilbake til Ayia Napa nå til sommeren. Var der sommeren 2006. Har vært på Ibiza og en del andre festplasser rundt om i verden
Ayia Napa er dyrt hvis du ikke er en person med fast inntekt. Vi regner med å svi av 15000 der nede på 2 uker, og da regner vi med å ikke leve altfor hardt. Til Ayia Napa reiser det nok mest "voksne ungdommer" som har fått bort den verste fjortissfylla, d.v.s 20+ i alder. Dersom du er 17-20 ville jeg faktisk ikke anbefale deg å reise hit, rett og slett fordi du/dere vil bli sett på som små.
Skal du være med på "pulebåten" så koster det en del det og, og du kan risikere bli lurt. Traff flere der nede som opplevde det :P Men dette er noe du selv må finne der nede, ettersom at turoperatøren ikke vil gå ut med slik info lengre. Selv har jeg hørt mer eller mindre mindre flatterende ting om den båten(dårlig opplegg og ingen garanti og er sånn fjortiss-stil) og kommer nok aldri til å dra på den. Rett og slett fordi det er nok damer OVERALT i Ayia Napa
Utestedene var helt fantastiske, bare de store hovedstedene og storbyene i Europa, Oceania og Amerika(nord og sør) kan komme med noe større, men det er en helt annen setting og sammenheng da :P Det finnes utesteder for enhver smak. Eneste er at det kan være dyrt der(norske priser), men med litt snakkeferdighet og arroganse så kommer du deg fort ned i 1pund pr. halvliter 1,5pund for shot og 1pund for drink Men dette er ikke normalen, og det er lurt å gi tips underveis for å opprettholde prisen og serveringa :P Som sagt kan det fort være dyrt selv for rike nordmenn.

Magaluff har jeg ikke vært i, og kommer nok aldri til å dra dit. Min nabo på 18 skal dit for andre gang og hun gleder seg. Etter hva jeg har sett på bilder så kan det ikke sammenliknes og min nabo på andre siden av huset har vært begge steder og skal nå tilbake til Ayia Napa for 4 gang. Hun har lovet seg selv å ALDRI dra til Magaluff igjen :P Dette mest p.g.a alderforskjeller og at utestedene ikke var nevneverdig bra.
Ayia Napa er jo bare en by på en stor øy, noe som gjør det å leie bil/moped/motorsykkel mye kjekkere. Hovedstaden er bra, mye å shoppe. Du har andre strender som oftest er finere enn Nissi Beach. Å si at Kypros ikke har mye å vise så tar man utrolig feil, det kommer bare ann på hvordan man vil komme seg dit.
Har mye mer, men gidder ikke å skrive mer.

REIS TIL MEXICO CITY HVIS DU VIL FESTE Der får du skikkelige plasser
Sitat av fettnok
vil bare si at det såkalte pule cruiset var revva! 90 gutter og 3 jenter(vi var 3 stk som ikke var briter), 4 timer med drum n' bass og ikke billig alkohol. kjempekjekt.
Vis hele sitatet...
Hehe, 90 gutter og 3 jenter høres generelt kjipt ut, men hva er galt med drum n bass?
4 timer med det? BARE drum n' (b)ass! rett før jeg hoppet over bord og svømte inn igjen...
synes ikke ayia napa var så sykt fett, men det kommer seff an på hvem du reiser med. jeg likte ikke helt at det var 9 millioner briter der da 90% av de virket som om de hadde reist dit bare for å finne noen nye å slåss med. brite: what time is it? meg: sorry, i forgot my watch at the hotell so i dont know. brite: fuck off, i'll beat the shit out of you! meg: øhh, gotta go.
Dere var heldige som fikk fire timer D&B. Trodde de bare spilte Boten Anna på sånne "pule-cruise" i "Syden".