Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 630
pcen min klikker av og til. Som regel når jeg er borte fra den.. og når jeg er vekka fra den sette jeg altid på azureus :S pcen klikke pcen står på går ikke ann å røre musa.. ? men vis jeg sitter på pcen kan jeg sitte 24/7 uten at den klikker... når jeg går fra pcen kan det ta 30-60 min før den klikker :S jeg er lei av detta for får ikke laste ned !! har prøvd og formater og ! hva kan probleme ligge ? har windows xp pro.
Sist endret av wiggotex; 3. april 2006 kl. 15:13.
Høres nesten ut som power instillinger i control panel, evt. skjermsparer.
Prøv å hindre maskinen i å gå i standby, slå av disker el.
Ja, gjør som poker_ulv sa, eller prøv å reset Bios. (Ikke at jeg har stor tro på at det fungerer)
▼ ... noen uker senere ... ▼
wiggotex's Avatar
Trådstarter
49 0
hvordan kan jeg reset biosen ? ta ut det little bateriet i pcen ?
En måte er å ta ut batteriet, men er nok ikke den enkleste. Skal være en jumper på hovedkortet som kan benyttes (manualen vil fortelle deg det du trenger å vite).
Men tror nok at det strømsparingen som skaper problemer (som tidligere nevnt). Skru av slike ting i Windows, dette er strengt tatt bare nyttig på laptoper (correct me if I'm wrong). Kan også være tilsvarende innstillinger i BIOS.
Oppdatere drivere kan kanskje også løse problemet. Sier Event vieweren noe fornuftig?
Høres ut som problemet er Azureus! Du sier at problemet er når du forlater pc'en og lar azureus stå på. Da er jo svaret ganske klart..

Ett sprøsmål: Hvorfor spørsmålstegn i topic?
wiggotex's Avatar
Trådstarter
49 0
hmm... når du snakker om driverer har du kanskje rett....kjøpte meg ein dell pce rett etter jul og så formaterte jeg pcen uten å sjekke kas drivere jeg trengte så lasta eg ned någe tilfeldige driverar til skjermkorte,lyden og network. så det er nok det uten at jeg vet da men... alt funker heilt fint uten om at pcen klikker.
Dette er et typisk Azureusproblem. Hvis du søker rundt litt så finner du fort svar på det.

Et tips er å stille ned antall totale connections i innstillingene...