Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1213
Har som mange andre mistet lappen (for andre gang) pga THC i blod. Jeg kjørte bil ca 19 timer etter røyking og fikk promille tilsvarende 0.6. skal i retten om kort tid. Mister nok lappen "for livet".

Men det er latterlig lite som skal til om man røyker dagen før og så liksom har man samme promille som du har etter 15 min om du styrter tre øl. Det er jo ikke rettferdig.

Men jeg hører om folk som har ressurser til det som nå går videre til Høyesterett med slike saker og at mange er enig at grensa er for lav,det som tilsvarer 1.2 i Norge blir 0.2 i danmark så det er jo ganske drøyt.

Men dersom noen faktisk skulle komme noen vei med dette og det fører til endring av grenseverdiene for thc, vil da vi som mista den kunne søke om å få den eller må man fortsatt vente 5 år og så søke?
Andre land har løst dette med å fjerne straffen og gi tilbake lappen. Om Norge gjør det samme stiller jeg meg mer tvilende til, det er jo... Norge...
Så lenge hasj/marihuana er ulovlig, vil i gen få igjen lappen uten å levere urinprøver(reine) i 6 mnd! Så begynn å lever prøver 6 mnd før du skal ha igjen lappen. Hvis ikke må du vente 6 mnd ekstra på å få igjen lappen! Holder på selv å leverer prøver, reine prøver for at jeg skal ha igjen lappen i desember!
Sjeldent at lover gies tilbakevirkende kraft, så blir du dømt før forandringen, så ja kjipt for deg.

5 år er jo de som blir dømt til frafall av lappen på livstid.

I vanlig saker følg rådet over
Håper høyesterett ordner opp i dette. Inntrykket mitt er at Norge bare er interessert i å straffe folk som ikke passer inn i glansbildet og utopien om et rusfritt samfunn. De er nok klar over at verdiene regnes feil men de bryr seg ikke, siden ulovlig rus er det verste du kan gjøre. Nullvisjon ftw