Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 726
God aften freaks!

Nylig begynt og prøve meg litt på glitch hop sjangeren og tenkte å se om jeg kunne få litt feedbacks på en track jeg akkurat har starta på

https://soundcloud.com/funnyfacee/glitch-hop-wip

All feedback blir tatt godt i mot!
Ikke så verst, men om jeg er ærlig må jeg si det bli litt for repetativt når alle "punchene" er stort sett se samme lydene.
Det som blir fett er å klippe inn samples av f.eks kor, instrumenter o.l som små "mellomsnutter", om du forstår hva jeg mener.
Altså at det blir en slags egen groove hvor du inkorporer litt andre samples enn bare de grimy bassene.

Det kunne kanskje også vært en idé å lure inn noen strings/pads i bakgrunnen eller noe etterhvert også?
Noe som holder seg konstant mens de andre elementene blir stille. Eller evt litt sidechainet compressor på stringen/paden, prøv deg fram
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Ikke så verst, men om jeg er ærlig må jeg si det bli litt for repetativt når alle "punchene" er stort sett se samme lydene.
Det som blir fett er å klippe inn samples av f.eks kor, instrumenter o.l som små "mellomsnutter", om du forstår hva jeg mener.
Altså at det blir en slags egen groove hvor du inkorporer litt andre samples enn bare de grimy bassene.

Det kunne kanskje også vært en idé å lure inn noen strings/pads i bakgrunnen eller noe etterhvert også?
Noe som holder seg konstant mens de andre elementene blir stille. Eller evt litt sidechainet compressor på stringen/paden, prøv deg fram
Vis hele sitatet...
Skjønner absolutt hva du mener med disse "mellomsnuttene" og skal definetivt jobbe en del med detaljene rundt her for å få et bedre groove!
Skal også se om jeg ikke for lirka inn noen synter/strings i bakgrunn hvis det passer seg, slik at det ikke blir så tomt!
Takk for feedback!
Godt utgangspunkt for noe ganske fett. Synes at "lydbildet" blir litt for snevert akkurat no. Det er for få noter i høyere og lavere register, og ikke helt den hektiske kaosfølelsen som er så fett med glitch hop. Et godt eksempel på Glitch Hop-låter jeg liker er denne rundt 1:10. En annen låt som har det systematiske galskapet som er glitch hop er også av Pegboard Nerds: FrainBreeze.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Godt utgangspunkt for noe ganske fett. Synes at "lydbildet" blir litt for snevert akkurat no. Det er for få noter i høyere og lavere register, og ikke helt den hektiske kaosfølelsen som er så fett med glitch hop. Et godt eksempel på Glitch Hop-låter jeg liker er denne rundt 1:10. En annen låt som har det systematiske galskapet som er glitch hop er også av Pegboard Nerds: FrainBreeze.
Vis hele sitatet...
Yeh, PN er veldig flinke, men var ikke helt den stilen glitch hop jeg gikk etter, har bevist valgt og holde det enkelt i form av toner, og prøver og gjøre noe lignende denne stilen:
https://soundcloud.com/koan-sound/eastern-thug

Men er enig at den foreløpig er ganske kjederlig og at noe mer må skje!
Genialt. Du er flink til dette ja
Sitat av Eddorgus Vis innlegg
Genialt. Du er flink til dette ja
Vis hele sitatet...
Thanks man! Kult å høre at du liker!