Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1164
Ta en titt, og si idin mening!
Men ikke bry dere så mye med innholdet, det skal vekk og skrives på ny.
Tenker helst på layout, grafikk, osv...

http://www.angelfire.com/nt/codemast/

PS: linkene er ikke noe spes. å skryte av, disse skal også skrives på ny. Som dere kansje ser var denne i utgangspunktet et skole-prosjekt..
Sist endret av CoDEmASTeR; 24. februar 2002 kl. 18:56.
Skal lete lenge etter styggere design
Hehe nei er ikke akkurat det beste jeg har sett... Ser ut som sida er laga for 2 år siden... ikke det at jeg kunne lagd så mye bedre da
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Konstruktiv kritikk må jeg si. Hehe
Hva med forslag, i stedet for og bare si at dere er misfornøyde?
cavey er flink til sånt
Ok, såkalt konstruktiv kritikk:

"Splashen" er egentlig unødvendig, ettersom den ikke er spesielt fet, eller åpner noe chroma vindu e.l. Drop Angelfire, gå over til en annen host hvor du slipper reklame-tull, Start.no, SOL eller Jaha.dk eller noe sånt. Frames kan være ok om de brukes riktig, syns ikke det så altfor bra ut på sida di. Sånn stjernebakgrunn ser ganske amatør ut, drop den, og sett en farge istede. Verdana er din venn, men fonten er for stor.

De 3-d greiene du hadde mekka i 3D-Studio Max var dritfete, hva med å bygge sida di rundt noen av de?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av Qee
faen posten min forsvant men jeg skrev:

*hufffffffffffffffffffffffff* dette er sider som er kun helt for jævlige. min bestemor kunne lært seg bedre html på 1 måned

(ironi, for noen her inne forstår faen ikke ironi )
Vis hele sitatet...
Uansett er det vel designen det går på, ikke HTML kodinga, siden den er generert av Front Page...
Takk for kritikken. Vel, iallefall den som var "konstruktiv"
Som sagt, eller nei, d sa jeg ikke , så var dette mitt første forsøk på å lage hjemmeside.
AnaMorph0s|s, jeg likte mye av det du kom med, jeg skal teste ut noen av forslagene dine, og jeg gir beskjed når jeg har gjort noe med det.
Siden er riktignok laget i frontpage, rett å slett pga. at jeg måtte det. (skole-prosjekt vettu...)

PS: Hvor kommer reklamene fram? I en popup? Sitter med Opera (i Linux) og har popup-vinduer skrudd av.
Skal jo ikke ha den på angelfire for alltid, den er bare midlertidig.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Først;
Sida ser ut som den er fargelagt av en 6 åring.
Drop de stjerne bakgrunnene, de ser rett og slett ut som farmora mi på en dårlig dag.
Prøv å unngå det plutselige font størrelse skiftet, det ser bare fucka ut når noe er i 9px og litt er i 120px osv.
(takker Ond^Sofa )

konstruktiv kritikk ja...

vel, kan si det slik at mitt første forsøk på hjemmeside ikke var særlig vakkert, hadde lastet ned gratis bakgrunn med "matchende" rulers og buttons, men jeg var ganske stolt da jeg hadde smekket mitt første forsøk opp på serveren *grøsse* Alle synest den var sååååå fin, bare en kompis som turte å si at den var helt psykedelisk (men så kunne de andre ikke html heller da)

ok... her er en masse tips og konstruktiv kritikk fra meg, det er ikke ment som nedpsyking, men som en oppmuntring til å utvikle siden din!

banner: ikke særlig fint, og spesielt ikke på en splash som skal vere første inntrykket til den besøkende. (Heller ikke på hovedsiden, den kom jo med i menyframen også) Det finnes masse gratis hoster uten reklame, ihvertfall noen!

splashen: en splash kan vere ganske irriterende om du besøker siten ofte. En splash kan vere grei å ha første gangen, eller så lenge den besøkende ønsker det, om du har noen valg der på hvordan h*n vil se siden din (browserversjon, oppløsning, javascript/ikke, popup/ikke, etc...) er vel noe cookies greier du kan mekke slik at man kan slippe å se splashen flere ganger (har ikke peiling på hvordan). Ville kanskje gjort noe med fargen(e) på enter-saken

bakgrunnen: den er ganske rotete, ikke veldig - men litt, og det merker man tydelig når du har "låst" den fast, det er veldig vanskelig å lese teksten når du scroller nedover og bakgrunnen ikke "henger fast" i teksten. Så mitt tips er: enten finn en roligere bakgrunn, eller la bakgrunnen scrolle sammen med resten av siden. Det er også dumt å ha to forskjellige mønstrede bakgrunner på meny og hovedside... hva med menyen slik den er nå, og sort ensfarget der du skal lese mye tekst (hoved framen).

farger: jeg ville begrense fargebruken litt, sett sammen et fargekart med 3-4 farger du synes passer godt sammen (inkludert tekst og bakgrunn) og bruk det vel gjennomført på hele siden (knapper, tekst, bakgrunn, overskrifter, linker og logo), og la gjerne splashen og hovedsiden passe litt bedre sammen. Pass på at alle overskrifter er har samme stilen over alt, all brødteksten, linker etc også, når det gjelder font, størrelse og farge... og ensfarget overskrift vil nok vere stiligere enn en farge på hver bokstav.

i den tabellen som du har linkene dine, så hadde det vert finere om du ikke hadde brukt slik 3d effekt, men at det bare er en tynn linje slik som på dette forumet. (eller ingen linje)

fonter: begrens fonter til 2 stk, ønsker du å bruke en litt spesiell en (pass på at du har backup fonter i koden om dette er en font få besøkende har) så kan du det, men minst en av de to bør vere en nøytral en (den du bl.a. bruker til brødteksten). Ver også forsiktig med fontstørrelsen, det er blikkfangende, men jeg tror ikke flere skriver i gjesteboken din fordiom, og det kan gi et amatørisk-look. ver også forsiktig med for mye bold og kursiv, skal du bruke det, må det vere gjennomført og resten av siten må stå i stil... (dvs at du bruker bold på de samme tingene, f.eks. overskrifter el.l)

tekst: du kunne lagt all teksten inn i en tabell (uten border) med en bestemt bredde slik at teksten ville holde en bestemt bredde slik at ikke linjene blir en kilometer lang på store oppløsninger (det kan forresten spesifiseres som style i p-taggen om man ikke gidder å lage tabell, men det vil ikke vises om browseren har style avslått), jeg ville også venstrestillt all teksten istedet for sentrering.

horisontal rulers: de var veldig voldsomme de du brukte, og når du brukte dem så mye, ble de enda mere voldsomme... prøv å mekke noen selv som står i stil med resten av siden, tynnere og mørkere kanskje...

meny: når du har en norsk side med norsk tekst, så bør du ha norsk tekst i menyen også!

good luck!
Sist endret av cavey; 24. februar 2002 kl. 23:17.
cavey: damn.. du er jaggu flink du.. =)
Vis hele sitatet...
codemasta: jau.. litt mere trenging så går det bedre.. sida var ikke så veldig pen, men lykke til videre. bryse'n og 3D studio max'n din r0x0r vilt hos deg, vedig bra!!.
Vis hele sitatet...
Sist endret av DrMatrix; 25. februar 2002 kl. 00:37.
hmmmm... kansje jeg skal droppe web-design og satse fullt på GFX..
Opprinnelig postet av CoDEmASTeR
hmmmm... kansje jeg skal droppe web-design og satse fullt på GFX..
Vis hele sitatet...
Nai.. det syntes jeg ikke du skulle gjøre. Sats fult ut på begge delene.
Hva med å kombinere web og gfx, det blir bra.
mulig det... må bare få ordna me en god 3D-program til Linux så går det greit...
cavey... kan du ikke legge til litt av den innholdsrike kritikken på den nye websiden min også? *smiske*