Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 12380
Yo!

Leser mye om speed og amfetamin her inne, og det er svært mange som sier det er et møkkastoff. Snakker om dårlige opplevelser og oppfordrer folk å holde seg unna.

Personlig synes jeg speed er konge. Så lenge jeg spiser jevnt, drikker masse vann, sover og ikke døgner mer enn ett døgn, samt begrenser mengden slik at godfølelsen er der uten å bli helt apekatt.

Personlig liker jeg rus som setter opp gassen, så fremt man har kontroll og respekt for hva man putter i seg. Har sett kompiser prøve lsd og forsøke å hoppe nakne ut fra en takterrasse, for så å løpe rundt i gatene til purken hanker dem inn. Er det så mye bedre liksom? Eller å få noia på weed og ikke føle at man henger med i det hele tatt...

Må jo være noen her so er enige om at sentralstimulerende er the shit så lenge man har kontroll?
Alle rusmidler er vell the shit helt til folk mister kontrollen.
Sitat av JAX34 Vis innlegg
Må jo være noen her so er enige om at sentralstimulerende er the shit så lenge man har kontroll?
Vis hele sitatet...
Er det ikke akkurat dette som er problemet?
Liker det her også, så lenge jeg spiser hver 3 time, ikke døgner mer en 24 timer så kan jeg kose meg. Har prøvd mye , liker at det ikke trenger å snortes og at det varer lenger en feks cola. Men all respekt for det , vet det fucker opp mange. Mat, vann, og litt vett så holder man koken lenge!
Ta anekdoter for hva de er; en annen person sin erfaring. Selv om Roar synes amfetamin er noe dritt betyr ikke det at det gjelder for alle andre.

Som det meste i livet er måtehold nøkkelordet. Problemet med amfetamin er vel at det kan være lett å kjøre på i flere dager i strekk. Medfølgende søvnmangel er ikke akkurat alfa omega for helsa heller.

Hvis du derimot klarer å begrense deg til en fest for deretter å la det ligge til neste gang ser jeg ikke noe særlig problem med det.
JAX34's Avatar
Trådstarter
3 0
Når vil dere si at man har mistet kontrollen? Hvor går grensa?
Jeg er helt enig i at den stimulerende effekten er super. Noen eier bare ikke impulskontroll selvfølgelig.
Det er da amfetamin virkelig kan bli bedritent.

Foretrekker likevel kokain fordi det er mindre negative effekter i ettertid selv om jeg brukt amfetamin smart. Selv om man passer på mat og søvn gjør amfetamin det likevel vanskelig å få det gjennomført godt nok når det fortsatt er i kroppen.
Sitat av JAX34 Vis innlegg
Når vil dere si at man har mistet kontrollen? Hvor går grensa?
Vis hele sitatet...
Når man ikke har tid til å ta nedturen, fordi man har en stressende dag på jobb eller lignende, begynner det å bli et problem.
Da blir man gjerne gående på speed frem til neste helg, for det er den eneste tiden man har til å være sliten å føle seg shit.
Faen, bestemor fyller 80 den helga. Kjører på til søndag.

Grise sliten mandags morgen, føler du må ha ny justering bare for å klare dagen.

Tirsdag er stress på jobb. Bruker bare litt til.
Får ta nedturen til helga...
Jeg har eksperimentert litt med speed. Hittil er det helt ok. Jeg liker heller å bli "speeda" enn "sløv". Husk å få i deg næring, og for all del ikke være han tullingen som kjører på flere dager i strekk. Det er sjeldent rusmidlene alene som er farlig, men hva som skjer når man er rusa på det (dagevis uten søvn, mangel på næring, dårlig tannhelse etc).
Tror egentlig de fleste er enig i at selve rusopplevelsen av speed er ganske behagelig. Selv har jeg benyttet det omtrent fem ganger over en periode på omtrent halvannet år, ikke spesielt mye, men nok til at jeg har dannet meg en mening om stoffet. Det er omtrent to år siden nå, og selv om jeg ikke kan si at jeg aldri kommer til å ta det igjen så er det defintivt noe jeg tenker det er best å unngå.

Jeg tror en av grunnene til at speed har et dårlig rykte på freak er at mange her forsøker å ha et nogen lunde ansvarlig forhold til rusmiddel. Dette kommer til utrykk ved at for eksempel daglig/hyppig bruk av cannabis ofte blir omtalt som misbruk, og at folk ikke er fremmede for å peke på de negative sidene ved bruk.
Et annet kjennetegn for ansvarlig rusbruk (i den grad det ikke er et oksymoron) er en viss sammenlikning av positive og negative konsekvenser, og her tror jeg de fleste som snakker stygt om amfetamin, i likhet med meg selv, har kommet fram til at amfetamin har så mange negative konsekvenser at de ikke veier opp for de gode opplevelsene som hører å få et par lisser opp i nesa. For meg virker dette ganske åpenbart, men jeg kan godt utdype.

Først vil jeg kikke på amfetamin spesielt, så sammenlikne det med litt andre stoffer for å vurdere skadepotensialet.

1. Binge:
I motsetning til for eksempel LSD som du nevner er det veldig lett å ta den helt ut på amfetamin. Selv om opplevelsen av bakrusen varierer fra individ til individ, gang til gang, batch til batch etc. etc. så er en hver som har nytt makka mer enn bare litt fullstendig klar over hvor ubehagelig bakrusen kan være, og ikke minst at den blir fjernere med mer inntak. Det er flere rusmidler som fungerer på denne måten, blant annet alkohol og MDMA, men ikke i like stor grad som amfetamin. Dessuten er amfetamin det stoffet det er lettest å utsette bakrusen med.

2. Psykose:
På samme måte som mange andre rusmidler, blant annet LSD og MDMA så har amfetamin en stimulerende effekt, det fremmer våkenhet, og det i mye større grad enn de to andre stoffene jeg har nevnt. Selvfølgelig er ingen av de helt gode for psyken, men der hvor for eksempel LSD har en (så vidt jeg vet) ganske begrenset risiko for psykose (for ikke å nevne at den psykedeliske opplevelsen godt kan sies å ikke være så langt unna en psykose selv når alt går som det skal) så er det et tilnærmet lineært forhold mellom en langvarig amfetaminøkt og psykotiske symptomer. Mye gir seg etter litt hvile, men bare å kikke rundt i arkivet på freak så finner du flere eksempler på at det ikke går så bra.

Denne faren kombinert med det iboende tendensen til å pushe rusen lenger gjør at jeg ser på amfetamin som et stoff med stort misbrukspotensiale og høy fare.
Selvfølgelig kan man minske denne faren
Sitat av JAX34 Vis innlegg
så fremt man har kontroll og respekt for hva man putter i seg.
Vis hele sitatet...
Det evige refrenget om å ha kontroll er bare vås. Hvis man må spørre seg hvor grensen går er det allerede på tide å sakke ned.

3. Dopamin:
Grovt forklart fungerer amfetamin ved å tømme alle dopaminlagrene. Det er defintivt en «rus som setter opp gassen” fordi hjernen din er I ferd med å gi full gass I dopaminsystemet. Mangelen på dopamin når rusen gir seg er forklaringen på hvorfor bakrusen kan være så jævlig. Andre stoffer, som for eksempel MDMA påvirker dopaminsystemet i mye mindre grad, eller som kokain som kun hemmer opptaket av dopamin. Heller enn å brenne av alt kruttet så får kokain det til å brenne lenger.
Det er som kjent mulig å bli avhengig av alt mulig rart, men særlig avhengighet knyttet til dopaminsystemet i hjernen er verre å hanskes med enn andre. For mer om dette punktet anbefaler jeg deg å kikke på disse veldig gode trådene: Litt om avhengighet og Innføring i nevrologi og farmakologi .
Igjen er konklusjonen at amfetamin har større skadepotensiale enn mange andre stoffer.

4. Sosiale konsekvenser:
Speed er noe folk sier for å slippe å si amfetamin. Amfetamin er etter min erfaring et av de mest utglesette stoffene. Dette argumentet taler kanskje ikke til de fleste freaks, men de blir mer utstøtt jo mer du bruker amfetamin. Folk ser i større grad på deg som en narkoman, sammenliknet med å for eksempel ta seg en blås, folk som bare kjenner deg litt henger seg opp i den slags. Sniffet amf hos en student for mange mange år siden, og blir fortsatt hilst på som «den narkomane». Veldig mange som taler for legalisering av for eksempel cannabis synes nok det er helt ok at amf er ulovlig. Jo mer streitinger vender seg bort fra deg, jo mer vender du deg mot rusorienterte miljøer, og jo mer rus ender du opp med å bruke, og jo vanskeligere blir det å ikke bruke rus. Noen hevder kanskje at løsningen er å bare holde kjeft om egen bruk, men du trenger ikke åpne munnen for at noen med øynene med seg ser hva du har fått i deg. Dette punktet kan utdypes.

5. Andre ulovlige stoffer:
Jeg har vært inne på andre stoffer lenger opp men her går jeg litt mer systemtisk til verks. Bygger dette på egne erfaringer så kom gjerne med innspill!

a. LSD (mitt favorittstoff):
Som du selv har erfart har LSD (og andre psykedeliske stoffer, men de har jeg ingen erfaring med så det får eventuelt noen andre uttale seg om) potensielt negative effekter, som kan være til skade både for bruker og publikum, men sammenliknet med amfetamin er disse av en helt annen art, og har ikke minst en helt annen årsak enn negative konsekvenser ved amfetaminbruk (binge vs. Set&Setting), jeg kunne pratet i dagesvis om riktig og sunn bruk av LSD, men det er ikke formålet her, tror poenget mitt går gjennom likevel. LSD utløst psykose er anderledes i opphav, frekvens og konsekvens, og følelig mindre farlig. Dessuten er motivasjonen for å ta LSD som regel av en helt annen art enn det som får folk til å ta amf.

b. Cannabis:
Se punkt 1, 2, og 3. Cannabis største ulempe er kanskje den svake bakrusen (sammenliknet med amfetamin) som gjør det lett å (mis)bruke mye uten betydelige konsekvenser før unntaket har blitt en vane. Psykosefaren er betydelig mindre om enn tilstedeværende. Dessuten lettere å slutte med.

c. MDMA:
Er ikke så erfaren her så ser gjerne at noen andre fyller ut, men kort forklart: MDMA går på serotonin. Definitivt farlig å bruke mye, men ikke samme potensiale som amf. Aspekter ved rusen gjør det mindre farlig. Ingen på plata som driver med MDMA.

d. Kokain:
Har vært nevnt før. Mindre bakrus. Basicly amfetmin light spør du meg.

Skulle gjerne sagt litt mer, men nå må jeg altså gå. Ble jo alt for langt dette her.

Sitat av JAX34 Vis innlegg
Må jo være noen her so er enige om at sentralstimulerende er the shit så lenge man har kontroll?
Vis hele sitatet...
TL;DR : Alt er the shit så lenge man har kontroll, men med amf er det som regel ikke særlig lenge, og når du først har mistet den så går det fort til helvete.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av JAX34 Vis innlegg
Når vil dere si at man har mistet kontrollen? Hvor går grensa?
Vis hele sitatet...
Når du begynner å få konsekvenser av bruken din; psykiske, fysiske og sosiale, men allikvevel ikke klarer å slutte/redusere. Problemet da er at som regel så slår forsvarsmekanismen benektelse inn og du vil overbevise deg selv og alle andre om at du har full kontroll: probemlet er altså at når du begynner å miste kontrollen så vil du ikke klare å se det selv.
jeg elsker og hater amfetamin, men vil ikke anbefale noen å begynne med det. Er enig med det Marlboro666 skriver, og i tillegg så hater jeg når man tar amf en fredag og så vil gjengen ta LSD/sopp etc på lørdagen, da jeg gjerne ikke har sovet noe særlig eller føler meg i form til å trippe, og de fleste andre stoffer generelt funker dårligere enn normalt, inkludert hasj som ikke funker helt igjen før etter et par dager for min del. Det skal sies at jeg har brukt amf månedtlig i snart et år, og har hatt noen ekstremt kjipe nedturer av og til, også har jeg kommet til et visst punkt av elendighet hvor jeg har følt at mange ville knekt og blitt daglige misbrukere. Da har jeg tatt meg sammen og roa bruken i noen uker frem til jeg føler selv at dopaminnivåene er noenlunde normale. Man merker hvordan alt virker meningsløst når nivået er lavt, og at man gradvis blir mer "levende" eller engasjert, motivert og glad i livet igjen. Uten slike avbrekk glemmer man fort hvordan virkeligheten egentlig er og fornuften forsvinner i en illusorisk tåke samtidig som at hukommelsen og kognitive ferdigheter gradvis blir dårligere.

Man må aldri glemme at mange ting føles "riktig" på amf selvom det ikke er "riktig", da det er selve rollen til dopamin, motivere og belønne. Har aldri brukt sprøyter men jeg er ganske sikker på at det er noe av det mest dopamin-utløsende aktivitet man kan bedrive, og det vil nok føles fantastisk bra selvom man sitter der og skyter urent dop som i selv ren form tærer på kroppen. Desverre er det mange mennesker som er mindre opplyste og velger å fortsette med det som utløser mest dopamin uten å bruke logisk fornuft. Omtrent som labrotte-forsøket hvor rottene fikk en knapp som ga dem mat og den andre utløste dopamin. Rottene døde av sult. Amfetamin kan sammenlignes med den knappen bare at det har flere skadelige egenskaper i tillegg, så ikke la rusen ta over vettet.
Sist endret av Bluesky_; 14. februar 2019 kl. 20:09.
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Amfetamin, ja hva skal man si? Djevelens gave til menneskeheten. Beste rusen som er å oppdrive på planet earth til en rimelig sum, der du heller betaler med fysiske og psykiske skader.

Det er jo med amfetamin som med alt annet, alt med måte. Drikke for mye vann er farlig, sprit er farlig og sigaretter er farlig. Viss man klarer å kontrollere bruken så man kan ta en kveld på byen å dra nachspielet til klokka 7 lørdag morgen en gang i ny og ne så er det jo helt kanon.

Problemet er bare at når du først har prøvd det en gang, så får du gjerne lyst på det en gang til (spesielt på fylla for mange) og ender som regel da opp med å skaffe noe. Deretter blir det obligatorisk å skaffe speed før du skal på fest, og til slutt så ser du på det å dra en liner en helt vanlig helg hjemme i sofaen på samme måte som å ta en pils.

Normaliseringen av stoffet i hjernen gjør at du tar det desto oftere, og i prosessen så mister du mer og mer fornuft og dropper heller en kveld på byen med the boys og sitter heller hjemme å er grisespeeda.

Dette gjelder jo selvfølgelig ikke alle. Men det er jo faktisk en grunn til at det er ulovlig

Men for all del, du får ingen rus som er så intens å good feel som en heftig tur på peppern, spesielt viss du kan lande på en neve xanax eller valium så man skipper nedturen.


Oppsiktsvekkende hvor mange på dette forumet som er nysgjerrige på amfetamin og/eller langtidsvirkninger. Har vært åpen om mitt bruk til de nærmeste av kompiser som er clean siden dag 1 (5-6 år siden). Dette føler jeg er en lur ting å gjøre, mtp at de som er clean tenker "klarere" når det kommer til rusmidler.

Personlige tips til folk som ikke har prøvd det før;

Burde jeg prøve det, er det farlig? Nei, ikke gjør det. Det kan gå bra, det kan gå skikkelig rævva.

Jeg SKAL ta amfetamin, tips? Vær forsiktig med doseringer, pass på å få i deg næring (yoghurt er konge) eller annen næringsrik mat som foreksempel fisk. Og når du først skal dra det så langt at du skal speede deg emn deg på med en neve benzos så du slipper den rævva nedturen. Men som tidligere nevnt; DO NOT TRY IT
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg poster her ang ett spm om amfetamin. Hvordan skal ren amfetamin virke? Injiserte nettopp 0,2 å kjenner den siger på med litt killing i hodet. Føler meg våken å litt kåt men ikke mongo speeda som jeg har blitt på andre sorter. Dealeren er veldig serriøs på å selge gode varer å etter filtrering var det ingen rester.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg poster her ang ett spm om amfetamin. Hvordan skal ren amfetamin virke? Injiserte nettopp 0,2 å kjenner den siger på med litt killing i hodet. Føler meg våken å litt kåt men ikke mongo speeda som jeg har blitt på andre sorter. Dealeren er veldig serriøs på å selge gode varer å etter filtrering var det ingen rester.
Vis hele sitatet...
Ren amfetamin er veldig potent hva dosering ofte gjelder. 200mg med ren amfetatminsulfat vil være en eksepsjonell dose uten god toleranse. Det er jo vanskelig å vite renheten på stoffet selv om man kan gå ut ifra at det ikke er metamfetamin.

Man blir mindre ''surrete'' i hodet når det gjelder amfetaminsulfat kontra metamfetamin. Man blir gjerne kåt og våken, som med metamfetamin men det er mindre sannsynlighet for å begynne med ''stuking'' hvor man får enorme oppheng i ting og liknende, etter personlig erfaring.

En annen ganske betydelig forskjell er virkningstiden, med amfetaminsulfat kan du sove etter 4-8 timer, da vil du begynne å kræsje. Ved større doseringer, så kan du riktignok også kunne forvente å måtte være uten søvn i 12-16 timer etter dosering.
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvirfor gis amfetamin til folk med adhd om det er det farligste du tar?? Eller snakker dere her om metamfetamin?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg poster her ang ett spm om amfetamin. Hvordan skal ren amfetamin virke? Injiserte nettopp 0,2 å kjenner den siger på med litt killing i hodet. Føler meg våken å litt kåt men ikke mongo speeda som jeg har blitt på andre sorter. Dealeren er veldig serriøs på å selge gode varer å etter filtrering var det ingen rester.
Vis hele sitatet...
Synes du beskrev fint nøyaktig hvordan det føles å injisere amfetamin.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ren amfetamin er veldig potent hva dosering ofte gjelder. 200mg med ren amfetatminsulfat vil være en eksepsjonell dose uten god toleranse. Det er jo vanskelig å vite renheten på stoffet selv om man kan gå ut ifra at det ikke er metamfetamin.

Man blir mindre ''surrete'' i hodet når det gjelder amfetaminsulfat kontra metamfetamin. Man blir gjerne kåt og våken, som med metamfetamin men det er mindre sannsynlighet for å begynne med ''stuking'' hvor man får enorme oppheng i ting og liknende, etter personlig erfaring.

En annen ganske betydelig forskjell er virkningstiden, med amfetaminsulfat kan du sove etter 4-8 timer, da vil du begynne å kræsje. Ved større doseringer, så kan du riktignok også kunne forvente å måtte være uten søvn i 12-16 timer etter dosering.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. <3
Godt at det bare er møkkafolk som syns amfetamin er et drittstoff. Jeg liker at stoffet er konge bra, men synd for de som ikke har selvkontroll nok til å takle det.
Jeg vet ikke, jo renere speeden er jo mindre rusa blir jeg.
Kvikk og oppegående derimot? det blir jeg.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Jeg vet ikke, jo renere speeden er jo mindre rusa blir jeg.
Kvikk og oppegående derimot? det blir jeg.
Vis hele sitatet...

This!! Også mye lettere å både sove, spise å leve mer eller mindre normalt jo renere speeden er, pluss mye mindre av alle uheldige bivirkninger man får av ellers skitten speed.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
This!! Også mye lettere å både sove, spise å leve mer eller mindre normalt jo renere speeden er, pluss mye mindre av alle uheldige bivirkninger man får av ellers skitten speed.
Vis hele sitatet...
Konsumert 0,7 nå siden kl 20:00 i går, vært oppe hele natta, dette var gode saker, oppegående å rolig headspace, spiser mat uten problemer, skikkelig "ren' high. Beste shitn jeg har prøvd i forskjell til den pang makkaen.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Btw ja. Føler meg ikke rusa, men oppegående som kjelldriver beskriver ����
brukt speed i 15 femten år siste hmm 2 åra har jeg gått over til og røyke ice..
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
This!! Også mye lettere å både sove, spise å leve mer eller mindre normalt jo renere speeden er, pluss mye mindre av alle uheldige bivirkninger man får av ellers skitten speed.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg merket.
Nå har jeg ikke spesielt mye erfaring med speed, men de første gangene føltes helt jævlig.
Kroppen var ødelagt i flere dager, kjeven tygd i filler og klarte ikke slappe av, mat var umulig å spise og søvn var det bare å drømme om.

Den jeg har nå derimot, så er det null kjevekjør, kroppen er helt fin dagene etter, klarer å spise og klarer å sove om jeg vil.
Ikke at jeg har tatt de største dosene heller, så kan vel tenkes de negative effektene øker med større doser men...
Må ikke glemme at toleranse utgjør veldig mye også da. Hvis jeg har brukt speed i et par uker så sover og spiser jeg nesten som normalt
Er ganske enig i at ren amfetamin er lettere å spise og sove på, men metamfetamin derimot er en god del vanskeligere. Jeg har mange ganger vært borti det folk mener er god og ren amfetamin men som jeg kjenner er svak/utbøffa amf. Ja mange ganger er det buff som gjerne gjør at det kicker mer men også buff som ikke virker på den måten.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folkens. Kort fortalt. Kjøpte meg hvit våt amf som stinka kjemisk, den tørket fort å jeg kunne se den var kuttet med noe annet hvit.
Så endte opp med å Injisere den i 3 dager uten søvn, tok siste justering i ettermiddag. Jeg hadde dårlig mave følelse da jeg fikset skuddet da kroppen min var veldig veldig sliten. Men så idiot som jeg var injiserte jeg å hele mitt venstre bryst hovner opp, det spredte seg opp mot halsen og nakken, alt trakk seg sammen med en brennende "lammende" følelse, føltes ut som jeg ble bedøvd.
Halsen min hovner opp å det blir plutselig alt for mye på en gang. så jeg fikk noia å ringte legevakta, fikk en full helse sjekk på sykehuset å hjertet mitt var ikke skadet.

Var det pga av att jeg var utrolig sliten att dette skjedde? Amfen er kutta med noe dritt men hadde ikke problemer med den før nå. Idk. Noen?
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Edit: det var filtrert bra å det var ikke bomskudd. Noen tror det er kreatin eller gelatin, eller start gass.
Men 24timer på speed er mer en nokk, det er 8 timer siden jeg kom ut av sykehuset å jeg sliter fortsatt med følelser i ansiktet, skikkelig fucka opplegg.
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir skremt når jeg leser om bivirkningene etter amf her. Jeg bruker det omtrent daglig. Når jeg ikke skal på jobb eller prestere så lar jeg helst være for å gi hjernen og kroppen pause. Ingen ubehag i kropp. Men de dagene jeg ikke tar det er jeg mer slapp i hodet. Ikke like engasjert og lettere giddeløs. Og fordi jeg ikke vil opparbeide toleranse for fort. Det er Aduvanz altså. Legen sier det ikke er fare for negative langtidsvirkninger så lenge jeg ikke får negative bivirkninger på det, eller kraftig depresjon/aggressivitet osv.
Det dere skriver om er kanskje en annen type amfetamin? Jeg er på minstedose.
Endelig kan jeg prate med folk, jeg får endelig kontakt!
Startet som 27 år gammel (i år)
Vil ikke være narkoman, kanskje jeg er det?
Driver ikke å leker med det eller tar større dose selv. Jeg tørr rett og slett ikke ta 60 mg en gang. 30 gjør meg oppegående nok.
Skjønner ikke det med at dere blir speeda? Hva er speeda? At du får så mye energi at du kan bli plagsom for andre? Det er ikke jeg. Men tiden går fortere.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
72*t
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg blir skremt når jeg leser om bivirkningene etter amf her. Jeg bruker det omtrent daglig. Når jeg ikke skal på jobb eller prestere så lar jeg helst være for å gi hjernen og kroppen pause. Ingen ubehag i kropp. Men de dagene jeg ikke tar det er jeg mer slapp i hodet. Ikke like engasjert og lettere giddeløs. Og fordi jeg ikke vil opparbeide toleranse for fort. Det er Aduvanz altså. Legen sier det ikke er fare for negative langtidsvirkninger så lenge jeg ikke får negative bivirkninger på det, eller kraftig depresjon/aggressivitet osv.
Det dere skriver om er kanskje en annen type amfetamin? Jeg er på minstedose.
Vis hele sitatet...
Heisann.

Toleranse får du med en gang. Den kommer veldig fort. Men som du er inne på så finnes det andre gode grunner til å ta pauser. Hvile og søvn er et nøkkelelement hvis du ønsker å bruke stimulerende midler på en tryggest mulig måte med minst skadeomfang.

Det er forøvrig bare å stole på det legen sier. Det han sier om skadevirkninger er riktig. Det du tar er lisdeksamfetamin. Så det er veldig likt ja. Men du har jo et renere produkt, nøyaktig dosert, og du blir fulgt med av legen din mens du går på det. Det er ikke det samme som å kjøpe en tier med skittent pulver å dra striper seks dager sammenhengende uten søvn, for å sette det litt på spissen - selv om kanskje stoffet i seg selv er ganske likt.
Vanskeligere å ta vare på seg selv når pulveret bare ligger på speilet i ubegrenset mengde, kontra å ha en 70mg tablett du skal ta klokken 09.00.
Jeg tør å påstå at søvnmangel er det som står for størsteparten av skaden man får av amfetaminmisbruk.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Endelig kan jeg prate med folk, jeg får endelig kontakt!
Startet som 27 år gammel (i år)
Vil ikke være narkoman, kanskje jeg er det?
Driver ikke å leker med det eller tar større dose selv. Jeg tørr rett og slett ikke ta 60 mg en gang. 30 gjør meg oppegående nok.
Skjønner ikke det med at dere blir speeda? Hva er speeda? At du får så mye energi at du kan bli plagsom for andre? Det er ikke jeg. Men tiden går fortere.
Vis hele sitatet...

Du sier du ikke leker med tanken. For meg virker det som om du leker med tanken når du skriver det du skriver her da. Da er jo tanken allerede lekt med, på en måte.

Det som skjer da hvis du tar større dose er jo at i et par dager så kjenenr du deg mer stimulert. Men så går det tilbake til sånn som det var før du økte dosen, bortsett fra at bivirkningene er større. Så det er dumt å øke dosen.

Det å være speeda for meg vil si at jeg er mer snakkesalig, følsom, til en viss grad mer motivert for enkelte type ting. Digger å "tweake". Dvs. feks. sitte på PCen og lære meg et nytt program og få skikkelig oppheng i. Eller finjustere innstillinger på telefonen min, eller en forsterker eller noe sånt.
Blir også kåt når jeg er speeda, og bruker mye mer tid og energi på seksuelle ting.

Det er bare å kose seg, men med en gang søvnen forsvinner blir alt bare helt jævlig. Så Tok meg mange år å lære meg å bruke amfetamin på en måte som ikke rævkjører meg totalt i hodet. Blir fortsatt rævkjørt, men ikke totalt.

Til Klok Hvalross:

Har du ikke et bilde eller noe som helst da? Høres ut som psykose. Gå og legg deg.
Sist endret av TrippyKing; 28. mai 2020 kl. 00:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Heisann.

Toleranse får du med en gang. Den kommer veldig fort. Men som du er inne på så finnes det andre gode grunner til å ta pauser. Hvile og søvn er et nøkkelelement hvis du ønsker å bruke stimulerende midler på en tryggest mulig måte med minst skadeomfang.

Det er forøvrig bare å stole på det legen sier. Det han sier om skadevirkninger er riktig. Det du tar er lisdeksamfetamin. Så det er veldig likt ja. Men du har jo et renere produkt, nøyaktig dosert, og du blir fulgt med av legen din mens du går på det. Det er ikke det samme som å kjøpe en tier med skittent pulver å dra striper seks dager sammenhengende uten søvn, for å sette det litt på spissen - selv om kanskje stoffet i seg selv er ganske likt.
Vanskeligere å ta vare på seg selv når pulveret bare ligger på speilet i ubegrenset mengde, kontra å ha en 70mg tablett du skal ta klokken 09.00.
Jeg tør å påstå at søvnmangel er det som står for størsteparten av skaden man får av amfetaminmisbruk.





Du sier du ikke leker med tanken. For meg virker det som om du leker med tanken når du skriver det du skriver her da. Da er jo tanken allerede lekt med, på en måte.

Det som skjer da hvis du tar større dose er jo at i et par dager så kjenenr du deg mer stimulert. Men så går det tilbake til sånn som det var før du økte dosen, bortsett fra at bivirkningene er større. Så det er dumt å øke dosen.

Det å være speeda for meg vil si at jeg er mer snakkesalig, følsom, til en viss grad mer motivert for enkelte type ting. Digger å "tweake". Dvs. feks. sitte på PCen og lære meg et nytt program og få skikkelig oppheng i. Eller finjustere innstillinger på telefonen min, eller en forsterker eller noe sånt.
Blir også kåt når jeg er speeda, og bruker mye mer tid og energi på seksuelle ting.

Det er bare å kose seg, men med en gang søvnen forsvinner blir alt bare helt jævlig. Så Tok meg mange år å lære meg å bruke amfetamin på en måte som ikke rævkjører meg totalt i hodet. Blir fortsatt rævkjørt, men ikke totalt.

Til Klok Hvalross:

Har du ikke et bilde eller noe som helst da? Høres ut som psykose. Gå og legg deg.
Vis hele sitatet...
Takk.
Søvnen min er bedre enn før medisinering. Har ikke hatt en eneste nattesøvn på flere år! Aner ikke hvor lite søvn det her er snakk om jeg. Der jeg la meg, fikk ikke sove. Når jeg fikk sove etter kanskje 3 timer i senga så våknet jeg. Ble svett og en varme gikk ned i beina. Skikkelig tankekjør på nytt. Følelse av å være alene, forlatt. Skikkelig angst ! Begynte å koke av sinne. Sovner selvfølgelig når fuglene begynte å kvitre og bilene begynte å kjøre. For så å være stuptrett når jeg måtte opp. Fikk noen ganger et slags støt i hodet når jeg stod opp slik.
Halvfungerende hele dagen. Folk kunne si jeg ikke var tilstede. Jeg fikk ikke kontakt med folk heller.

Slik har det vært mange år og jeg har nektet å starte på noen form for piller. Men hvor seriøst skal man ta livet når du begynner å nærme deg middelaldrende og ingenting har fungert?

Får man tidligere rynker av å bruke det tro? Apotekvaren jeg bruker altså...

Legen sa btw at jeg ikke får toleranse så fort. Da skulle jeg måttet øke nå.
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sover nå sammenhengende. Og er trett nok om kvelden til å legge meg. Er isåfal ikke oppe til lenger enn 1 på natta
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Til Klok Hvalross:

Har du ikke et bilde eller noe som helst da? Høres ut som psykose. Gå og legg deg.
Vis hele sitatet...
psykose? Hva snakker du om, dette var fysiske symptomer, jeg var langt fra psykotisk.Overdose teamet kom å hentet litt av batchen for å ta en analyse av det, da flere har opplevd å bli "lammet" i kroppen
Sist endret av KjemikalieX; 28. mai 2020 kl. 01:31. Grunn: ødelagt sitat
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
psykose? Hva snakker du om, dette var fysiske symptomer, jeg var langt fra psykotisk.Overdose teamet kom å hentet litt av batchen for å ta en analyse av det, da flere har opplevd å bli "lammet" i kroppen
Vis hele sitatet...
Ah, ok. Du spurte jo selv om det kunne komme av at du var sliten Det er fullt mulig å innbille seg veldig mye rart når man har gått flere dager uten å sove. Bare spurte liksom. God bedring, håper det går bedre med deg nå.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Slik har det vært mange år og jeg har nektet å starte på noen form for piller. Men hvor seriøst skal man ta livet når du begynner å nærme deg middelaldrende og ingenting har fungert?

Får man tidligere rynker av å bruke det tro? Apotekvaren jeg bruker altså...

Legen sa btw at jeg ikke får toleranse så fort. Da skulle jeg måttet øke nå.
Vis hele sitatet...
Nehh.. Høres ikke gøy ut det du beskriver. Så, nei, ikke så veldig seriøst sikkert?

Rynker? Aner ikke. Tviler sterkt på at du får rynker av det. Men jeg vet ikke.

Ang. toleranse så er jo det veldig doseavhengig også da. Når man trykker nedpå 500mg + om dagen, så kommer den i alle fall fort
Sist endret av TrippyKing; 28. mai 2020 kl. 02:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ah, ok. Du spurte jo selv om det kunne komme av at du var sliten Det er fullt mulig å innbille seg veldig mye rart når man har gått flere dager uten å sove. Bare spurte liksom. God bedring, håper det går bedre med deg nå.
Vis hele sitatet...
Ja du er inne på noe, det var nokk kroppen som sa i fra, har vært nokk på sykehuset nå. Jeg har alt for lite respekt til stoffet, å når man blir stein å trøtt av det er det et tegn på å ta pause. Takk ja, ha en fin dag Trippy
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men noen skrev at grunnen til at mange blir triste etter alkohol er fordi dopaminet blir brukt opp. Jeg drikker ikke av denne grunnen men mtp Aduvanzen jeg bruker... det er heller langtidsvirkningene jeg får her. Er ikke slik at jeg går med angst de dagene keg ikke tar dem. Men jeg har ikke drivet i meg. Er det slik jeg kan bli over lengre tid dersom jeg av en grunn må slutte?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av JAX34 Vis innlegg
Yo!

Leser mye om speed og amfetamin her inne, og det er svært mange som sier det er et møkkastoff. Snakker om dårlige opplevelser og oppfordrer folk å holde seg unna.

Personlig synes jeg speed er konge. Så lenge jeg spiser jevnt, drikker masse vann, sover og ikke døgner mer enn ett døgn, samt begrenser mengden slik at godfølelsen er der uten å bli helt apekatt.

Personlig liker jeg rus som setter opp gassen, så fremt man har kontroll og respekt for hva man putter i seg. Har sett kompiser prøve lsd og forsøke å hoppe nakne ut fra en takterrasse, for så å løpe rundt i gatene til purken hanker dem inn. Er det så mye bedre liksom? Eller å få noia på weed og ikke føle at man henger med i det hele tatt...

Må jo være noen her so er enige om at sentralstimulerende er the shit så lenge man har kontroll?
Vis hele sitatet...
Gjorde narr av folk som ble avhengl. Så 3-4 år senere nå er det sprøyter og dritt, og husker ikke sist jeg var edru.

Ingen og alle er utsatt. Jeg hadde alt, og ødela alt. Pass på dere selv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg tar amfetamin med 1-2 måneder mellomrom vær gang. Tar mellom 0,5g og 1g vær gang. Hvor mye skade vil dette gjøre på kroppen min? Kanskje litt dumt spørsmål men jeg bare lurer.. Takk for svar. Hvis dette var riktig sted og skrive på da, er ikke så flink med hvordan freak forum fungerer.
Sitat av JAX34 Vis innlegg
Må jo være noen her so er enige om at sentralstimulerende er the shit så lenge man har kontroll?
Vis hele sitatet...
Hei TS!
Føler du det fortsatt på samme måte? Det er jo som mange her sier at det handler om kontroll. Men her skal man altså selv ha kontroll på når det er riktig og galt å stimulere sitt eget brelønningssystem med endorfin og dopamin mens behovet for justering gjerne øker i takt med at hjernen tømmes og ikke får nok hvile. Midt oppi dette blir fort det å passe på å få rikelig med mat og søvn en triviell ting man tror man gjorde i går, og plutselig har det gått en uke. Så er det risikoen for psykose og vrangforestillinger som står for tur.

Med alt dette å passe på skal man altså ha full tillit til seg selv som sin egen psykiater og apoteker. Noen kan kanskje greie det i perioder, noen har kanskje så mye selvdisiplin at de klarer det over lenger tid. Men jeg tviler sterkt på at flertallet bruker amfetamin en gang i mnd eller sjeldnere. For mange er veien til for mye rusbruk kortere enn de selv tror da store forandringer i livet, kan være nok til at man klamrer seg til det man kjenner godt, og har skremmende mye positive assosiasjoner til. Eller så kan det være så enkelt at man blir vandt med rusmiddelet og undervurderer det/blir for glad i det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjorde narr av folk som ble avhengl. Så 3-4 år senere nå er det sprøyter og dritt, og husker ikke sist jeg var edru.

Ingen og alle er utsatt. Jeg hadde alt, og ødela alt. Pass på dere selv.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Folkens. Kort fortalt. Kjøpte meg hvit våt amf som stinka kjemisk, den tørket fort å jeg kunne se den var kuttet med noe annet hvit.
Så endte opp med å Injisere den i 3 dager uten søvn, tok siste justering i ettermiddag. Jeg hadde dårlig mave følelse da jeg fikset skuddet da kroppen min var veldig veldig sliten. Men så idiot som jeg var injiserte jeg å hele mitt venstre bryst hovner opp, det spredte seg opp mot halsen og nakken, alt trakk seg sammen med en brennende "lammende" følelse, føltes ut som jeg ble bedøvd.
Halsen min hovner opp å det blir plutselig alt for mye på en gang. så jeg fikk noia å ringte legevakta, fikk en full helse sjekk på sykehuset å hjertet mitt var ikke skadet.

Var det pga av att jeg var utrolig sliten att dette skjedde? Amfen er kutta med noe dritt men hadde ikke problemer med den før nå. Idk. Noen?
Vis hele sitatet...
Det skjer gradvis, og det er ikke ment som skremselspropaganda. Hvis man kjører hjernen i høygir som hobby så kan man fort ende opp med et eller flere problemer.
Sist endret av knert1; 16. november 2020 kl. 15:27.
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Tror egentlig de fleste er enig i at selve rusopplevelsen av speed er ganske behagelig.
Vis hele sitatet...
Rusfølelse på speed som jeg har kjent er bittelitt kribling i bena, ellers er speed ganske likt kaffe rusmessig synes jeg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er det man liker som man er mest sårbar for å forsvare og rasjonalisere.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Rusfølelse på speed som jeg har kjent er bittelitt kribling i bena, ellers er speed ganske likt kaffe rusmessig synes jeg.
Vis hele sitatet...
Hvor lite tar du da? Og hva gjør du?

Små doser passer på jobben, større doser passer til stuk og sengekos!