Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1418
Brukte PCen min igår kveld og alt fungerte helt fint,slo den av som normalt før æ la mæ.
Når æ sto opp idag så ville den ikke skru seg på lenger, og viftene starter og går i ett halvt sekund før dem slår seg av igjen.

Har også ett lys på hovedkortet som blinker som heter "EZ Debug led CPU".

Trur det er hovedkortet som har blitt ødelagt, eventuelt strømforsyningen, men er veldig usikker.
Noen som har noen tips?

Har forøvrig prøvd å fjerne og bytte på RAM brikkene, ta løs alle kabler og sette dem inn igjen.
Sist endret av Legendbaris; 27. mars 2020 kl. 17:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv å bytt Bios batteriet.
Trådstarter
11 1
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Prøv å bytt Bios batteriet.
Vis hele sitatet...
Æ prøvde det, uten resultat
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det lyset blinker sikkert et spesifikt mønster for å fortelle hva som er galt, man skal finne en oversikt over det i manualen til hovedkortet.

Edit: Tråd på toms hardware snakker om at han måtte sette inn CPU på nytt, den satt visst ikke skikkelig i.
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2020 kl. 18:11.
Som Dodecha sier, finn frem manualen til hovedkortet så finner du feilmeldingsoversikt der for ditt spesifike hovedkort.
Trådstarter
11 1
Sjekka strømforsyning nu og den fungerer.

Hovedkortet heter: MSI Z170A Pro

Er det noen som kan hjelpe meg å finne ett hovedkort som er likt det der, så cpu, ram og gpu passer?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Legendbaris Vis innlegg
Sjekka strømforsyning nu og den fungerer.

Hovedkortet heter: MSI Z170A Pro

Er det noen som kan hjelpe meg å finne ett hovedkort som er likt det der, så cpu, ram og gpu passer?
Vis hele sitatet...
Har du faktisk sjekka manualen?

Trådstarter
11 1
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har du faktisk sjekka manualen?

Vis hele sitatet...
Prøvde å lese igjennom manualen men må ha oversett det der 🤷

Er det noen metoder jeg kan bruke for å sjekke om CPU er ødelagt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Legendbaris Vis innlegg
Prøvde å lese igjennom manualen men må ha oversett det der 🤷

Er det noen metoder jeg kan bruke for å sjekke om CPU er ødelagt?
Vis hele sitatet...
Prøv den i anna hovudkort, eventuelt reseat den og sjå om det funker.