Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3450
Anonym bruker
"Overrasket Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg lurer på hva dere tenker om risikoen med sobril og alkohol. Jeg planlegger å ta 50mg sobril en morgen/formiddag til medisinsk bruk. Har en del toleranse, 50mg gjør meg kun avslappet. Ikke noe swing-sway-svohoy som tidligere. Saken er at senere mot ettermiddag og kveld samme dag planlegger å drikke noen glass vin til maten. Har søkt litt her inne og noen hevder sobril og alkohol er det sikreste steget til Black out og død. Vil det gjelde min mengde sobril på toleranse og noen glass vin også?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Ville ikke gjort meg til ape. Burde gå bra så lenge du holder deg til et par glass, og ikke er typen som vanligvis går bananas på fest
Kanskje du blir slapp, kanskje du prater litt piss.
Sist endret av Bothrops; 9. juni 2019 kl. 22:07.
Russisk rulett hver gang.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det blir annerledes når du har toleranse. Og ikke går berserk med alkoholen. Kanskje noen minner som ikke lagres, men det betyr ikke at du nødvendigvis oppførte deg som et monster. Kanskje en irritasjon.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer nok til å gå helt fint. Du har toleranse og siden sobril har kort halveringstid vil mesteparten av effekten være vekke til ettermiddagen. Har selv tatt en god dose sobril ifb med flyreise og senere på kvelden drukket en good del alkohol på konsert, ingen blakout eller noe, merket ingenting til det. Husker alt som skjedde og gjorde ingenting dumt
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dårlig erfaring for miksen sobril og alkohol. Gjør det aldri igjen. Blei mongo rett og slett.
Haha...

Tok et par 10mg/sobril pga angst så hadde jeg vors senere på kvelden. Aldri blitt så mongo faktisk haha latterlig. Men jeg har null toleranse eller bruker det som et rusmiddel
Anonym bruker
"Fregnete Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først og fremst: det du opplever som toleranse og at du ikke blir like svingstang som før betyr ikke at det er mindre i kroppen din. Og du er nok mer rusa enn du tror men siden du er vant til rusen tror du at du ikke er like påvirka.

Å drikke alkohol med piller i blodet er oppskriften på katastrofe. Høres ut som at du ønsker å oppføre deg ordentlig, og da må du enten droppe sobrilen, eller droppe alkoholen den dagen. Jeg blir kjapt og synlig pussa etter en øl og kjenner det i hodet etter bare en halv halvliter når jeg har tatt sobril tidligere samme dag. Så vil man fremstå normal og ikke drite seg ut så er ikke engang et glass verdt forsøket.
Anonym bruker
"Fregnete Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal man bare surre hjemme for seg selv kan kombinasjonen sobril og et par øl være gull om man liker å være på trynet men ikke ute blandt folk
har du god toleranse og r klar for evt blackout (uten død) der d r mulig du oppfører deg som en idiot så r du "safe", men vil ikke anbefale dette, mye tull man kan finne på i blackout..
Jeg synes at det avhenger av person veldig. Jeg har aldri oppført meg som et monster hverken når jeg er full eller de gangene jeg har blandet Xanax og vodka f.eks.
Hukommelsestap, ja, men aldri noe tull, blir bare i veldig god form og chiller.
Anonym bruker
"Overrasket Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for alle tilbakemeldinger på spørsmålet mitt, tar alle synspunkter med meg. Jeg skal på personaltur med jobben og vil ikke bli apekatt, mulig jeg må revurdere en av tingene, da må det isåfall bli vinen.

Jeg har kombinert sobril med drinker tidligere, før jeg ante at det ikke var lurt. Ble ekstremt trøtt og la meg, sov som ei katt frem til neste dag. Selv om det gikk greit den gangen vil jeg ikke ta for gitt at det skjer igjen.

Nå har jeg ikke ruset meg på annet en sobril, imovane og alkohol. Ikke på noen av delene har jeg mistet all forstand, grensene flyttes, men jeg skiller mellom rett og galt. Så jeg er mer redd det fysiologiske, hjerte og pustefrekvens.

Har en jobb der jeg noen ganger må i fylkesnemnda eller vitne i rettsaker, da har jeg ved noen spesielt tunge saker tatt sobril som har julpet mye på prestasjonen. Ved ett tilfelle tok jeg feil pille, tok to 7,5 imovane Istede for to 25mg sobril.. Merket ikke dette før metallsmaken og euforien kikka inn.. Alt for sent å gjøre noe med, jeg måtte vitne. Leverte mitt vitne i retten uten å huske en dritt av hva jeg sa eller ble spurt om. Men fikk gode tilbakemeldinger i etterkant.. Haha litt komisk

Når noen skriver at imovane får de til å smøre syltetøy på gulvet, lurer jeg på om hjernen min er litt kjedelig når det kommer til rus egentlig...
Men de kroppslige reaksjonene har jeg jo nada kontroll over
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Jeg har aldri oppført meg som et monster hverken når jeg er full eller de gangene jeg har blandet Xanax og vodka f.eks.

Hukommelsestap, ja, men aldri noe tull, blir bare i veldig god form og chiller.
Vis hele sitatet...
Hm. Åssen vet du det? Du husker jo ikke og kan ha vært skikkelig drittsekk under blackouten. Det er vel ikke ute grunn folk sier benzo og alkohol er som å helle tynner over både folkeskikken og etikken?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hm. Åssen vet du det? Du husker jo ikke og kan ha vært skikkelig drittsekk under blackouten. Det er vel ikke ute grunn folk sier benzo og alkohol er som å helle tynner over både folkeskikken og etikken?
Vis hele sitatet...
Har aldri havnet i trøbbel eller plaget noen, aldri hørt fra venner eller bekjente som ikke var ruset at jeg har vært ufin på noen slags måter. Jeg sier ikke at det ikke er vanlig å miste folkeskikk på benzo og alkohol, men det finnes tydeligvis unntak. Det er heller ikke slik at jeg hiver i meg bikkjebein etter bikkjebein og styrter 1 flaske vodka 1 mg sammen med noen shots og 1 lyrica gjør susen for meg. Ingen toleranse forresten, pleier ikke å gjøre dette ofte.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge du begrenser mengden alkohol endel bør det gå helt fint. Disse skrekkhistoriene om benzo og alkohol inntreffer som regel kun ved større doser, gjerne inntatt av unge idioter for første gang. Finnes mengder med mennesker som går på beroligende daglig og fortsatt bruker alkohol, om enn med litt mer omhu. Det er også smart å kanskje prøve seg frem i forkant i en mindre formell setting. Etter jeg begynte på 15 mg Valium daglig har jeg halvert alkoinntaket på kvelden og kommet i samme fylle-form, helt uten å bli forvandlet til en kleptoman drittsekk.
Tja så er det også noen vi leser om i avisen, som da halt vanlige folk går amok på et rutefly og personalet blir nødt til å foreta landing snarest mulig for å få satt av tullingen. Tipper de som har vært i den situasjonen lærte leksa si. Da våkner du på cella med båndeanger og en heftig regning.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av random67489 Vis innlegg
Tja så er det også noen vi leser om i avisen, som da halt vanlige folk går amok på et rutefly og personalet blir nødt til å foreta landing snarest mulig for å få satt av tullingen. Tipper de som har vært i den situasjonen lærte leksa si. Da våkner du på cella med båndeanger og en heftig regning.
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette innlegget relevant for hva TS spør om? Har du noen egne erfaringer? Og hvor har du kilder på at det er benzo involvert i disse situasjonene og ikke bare fyll og flyskrekk? Utrolig mye synsete og anekdotisk posting fra deg i omtrent alle tråder på forumet her
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er dette innlegget relevant for hva TS spør om? Har du noen egne erfaringer? Og hvor har du kilder på at det er benzo involvert i disse situasjonene og ikke bare fyll og flyskrekk? Utrolig mye synsete og anekdotisk posting fra deg i omtrent alle tråder på forumet her
Vis hele sitatet...
enig i at det inlegget ikke sier mye om TS spørsmål, men alkohol og benzo funker på samme reseptorer, så effekt (ikke rus) vil være tilnærmet lik om d r for mye benzo, alko, el en stor potensiering av begge om tatt sammen..

hørt om folk som gjør dumme ting i fylle de ikke husker el står for?
hørt om d samme med bezno? ..om ikke, det r ca likt, og kombinerer du de uten å ha GOD erfaring så r d mest sannsynlig du sovner, våkner og har gjordt noe random du mest sannsynlig vil angre, el i ekstremt værstefall ikke våkner i det heletatt.

uansett, med min erfaring ser jeg det random mener, men som de fleste på russiden av detta forumet så poster mange med en egenforståelse av at andre har hvertfall noenlunde erfaring innafor det de poster om her, rusa el ikke.

"uoffisielt kudos" til random her, da hva jeg tror han/hun mente er spot on, selv om det ikke er noe jeg tror folk uten misbrukserfaringa med dette her, og da ser hvorfor du kommer med kritikken.

bare bra å be om kilder el hvertfall begrunninger, det bør det bli mer av, men går også an å spørre hvorfor folk poster det de poster før man går videre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er dette innlegget relevant for hva TS spør om? Har du noen egne erfaringer? Og hvor har du kilder på at det er benzo involvert i disse situasjonene og ikke bare fyll og flyskrekk? Utrolig mye synsete og anekdotisk posting fra deg i omtrent alle tråder på forumet her
Vis hele sitatet...
Føler at innlegget er svært relevant både for ts og for andre som leser tråden, da det viser hvor idiot folk kan bli på den kombinasjonen. Og det er helt sikkert forummedlemmer som har gjort kjipe ting på alko+benzo som kan bidra med ytterligere eksemplifisering.

Når det kommer til dine meninger/problemer om/rundt det jeg skriver og hvilke tråder jeg velger å kommentere så finnes det heldigvis en svært god måte å løse akkurat det på. Bruk ignore knappen så slipper du i fremtiden å forholde deg til alt det meningsløse og idiotiske jeg støtt skriver her på freak.

For å svare på spørsmålet ditt. Nei ingen personlige kjipe opplevelser. Men når det kommer til å være drittsekk så ble en venn av mor & stefar fullstendig rabiat på en kombinasjon av benzo og alkohol. Han fyren var visstnok en helt vanlig kar, uten særlig temperament eller på andre måter kjent for å være kjip på fest. Men fyren hadde flyskrekk og tok benzo for å fikse flytur sydover i Europa. Noen drinker ombord også ble han idiot. Flyet måtte lande i Danmark tror jeg og han ble hentet av politi og satt i arresten. Var på tv og aviser den saken der

Hans rusvaner kjenner jeg ingenting til. Ei heller hvor ofte han brukte benzo eller hvor kjent han var med benzo i kombinasjon med alkohol. Det er heller ikke veldig viktig føler jeg, da poenget er at fyren tålte alkohol. Bare ikke i kombinasjon med benzo.
Sist endret av random67489; 12. juni 2019 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så igjen; mer anekdoter og direkte vas. Situasjonen du nevner er ikke nødvendigvis sammenlignbar med det TS spør om, noe du sannsynligvis hadde skjønt om du baserte innleggene dine på erfaring isteden for rykter og overfladiske nettsøk.

Har ignorert deg for lenge siden, men med all den dårlige informasjonen du sprer ser jeg meg dessverre nødt til å innimellom sjekke hva du skriver for å komme med en korreks basert på egenopplevde (og derfor mer verdifulle) erfaringer. Det virker som du googler og gjengir det enhver kan finne ut ila. tre minutter og sprer det videre som sannhet. Det bidrar ofte til å skape frykt.

Gjennomsnittsfreakeren har nok et annet syn på benzo enn hvermannsen, hvor de førstnevnte ofte har brukt det til rus i for ung alder, mens sistnevnte bruker de medisinsk. Innholdet i TS' poster og varsomheten ved å i det hele tatt å opprette denne tråden leder meg til å tro han tilhører siste gruppe, og da blir disse skrekkhistoriene ganske så irrelevante.

Den mengden sobril hos en med toleranse kombinert med noen glass vin etter noen timer vil etter all sannsynlighet (og erfaring) gå helt fint med litt aktsomhet. Sobril har veldig kort halvveringstid. Det kan ikke sammenlignes med ditt eksempel, som kan ha innebært en førstegangsbruker, kanskje sterkere benzo og mer frykt og alkohol inne i bildet.
Latterlig att folk snakker om toleranse.

Benso og alkohol er som noen sa, russisk roulette.
Ja, ett glas vin kan gå fint. To med. Sikkert tre.
Men når smellen kommer da kommer den HARDT.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så igjen; mer anekdoter og direkte vas. Situasjonen du nevner er ikke nødvendigvis sammenlignbar med det TS spør om, noe du sannsynligvis hadde skjønt om du baserte innleggene dine på erfaring isteden for rykter og overfladiske nettsøk.

Har ignorert deg for lenge siden, men med all den dårlige informasjonen du sprer ser jeg meg dessverre nødt til å innimellom sjekke hva du skriver for å komme med en korreks basert på egenopplevde (og derfor mer verdifulle) erfaringer. Det virker som du googler og gjengir det enhver kan finne ut ila. tre minutter og sprer det videre som sannhet. Det bidrar ofte til å skape frykt.

Gjennomsnittsfreakeren har nok et annet syn på benzo enn hvermannsen, hvor de førstnevnte ofte har brukt det til rus i for ung alder, mens sistnevnte bruker de medisinsk. Innholdet i TS' poster og varsomheten ved å i det hele tatt å opprette denne tråden leder meg til å tro han tilhører siste gruppe, og da blir disse skrekkhistoriene ganske så irrelevante.

Den mengden sobril hos en med toleranse kombinert med noen glass vin etter noen timer vil etter all sannsynlighet (og erfaring) gå helt fint med litt aktsomhet. Sobril har veldig kort halvveringstid. Det kan ikke sammenlignes med ditt eksempel, som kan ha innebært en førstegangsbruker, kanskje sterkere benzo og mer frykt og alkohol inne i bildet.
Vis hele sitatet...
Hehe hva skal man si til slikt? Du beskylder meg for å komme med anekdoter, helt greit jeg har aldri sagt at det eksempelet var noe annet enn nettopp det, det var kun et eksempel på hvor galt det kan gå.

Men at du føler dine anekdoter er mer korrekt eller mer verdifull det står på din kappe.

At du har valgt ignore og likevel velger å lese det jeg skriver får jeg ikke gjort særlig med. Du bestemmer hvordan du bruker tiden din.

Ha en strålende dag.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Travaxa: du må gjerne komme med noen kilder på at toleranse er irrelevant. Både psykisk og fysisk har det mye å si, noe så og si all forskning bekrefter. Hvor på bærtur er det mulig å være? De eneste jeg kjenner som ignorerer effektene av toleranseoppbygning er folk som ruser seg 24/7. For vanlige mennesker som bruker ting som foreskrevet er det høyst relevant.

Random1234: Forskjellen er at du får informasjonen fra tredjepersoner, mens min er basert på egne erfaringer. Det burde tale for seg selv. Du videreformidler andres anektoter, litt alá hviskeleken. Totalt uinteressant og i verste fall direkte skadelig. Du sprer unødvendig frykt hos disponerte individer og det er på din kappe. Håper du har en råtten dag.
Jeg har hørt at kombinasjon benzo og alkohol kan føre til hjertestans. Men hva er egentlig vitsen med å gå på slike ting når man får en bedre ro ved å være fysisk aktiv mesteparten av dagen og spise sunn og proteinrik mat?

Mongo kan man jo kalle det uansett om man tilfører alkohol eller ikke, for man får jo abstinenser i form av ukontrollert skjelving, kropslige rykninger, depresjoner osv. osv. Ufattelig at noen ønsker å ødelegge livet sitt på noe som er så dumt..
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
lorentz: Du får ikke abstinenser med mindre du har misbrukt benzo over flere dager. Det vanligste med sobril er akuttabstinenser når de går ut av systemet pga. den korte halveringstiden og mangelen på metabolitter. Det du har hørt er feil, alko og benzo virker på samme reseptorer og forsterker hverandre, noe som faktisk betyr at man kan benytte mindre mengder av begge deler og oppnå like sterk (rus/medisinsk)virkning. Om jeg må velge mellom 5 mg vival og tre øl eller en sekser for sammme angstdempende form så er det gitt at førstnevnte gir mindre belastning på kroppen (mg vs. liter). Det er ikke spesielt stor forskjell på denne kombinasjonsrusen kontra å holde seg til ett middel, utenom at alkohol belaster levra hardere og gir mer bivirkninger i form av fyllesjuke. Etter min erfaring blir man omtrent like mongo av tre øl og en 5 mg diazepam som en sekser med kun alkohol pluss litt sprit. Ganske opplagt hva som er fysisk sunnest i lengden. Venter på at noen med peiling på kjemi, biologi eller fysiologi kan korrigere dette, sålangt virker det som folk kun baserer utsagn på katastrofetilfeller.

Folk forteller som regel kun om de gangene det går til helvete, for hvor interessant er utsagn som "jeg har halvert alkoholkonsumet og fyllesjuka i kombinasjon med benzo" kontra "vi stjal en bil, rana tilfeldige, dreit på terrassen til svigermor osv." Det er den siste folk husker og formidler. For meg er det, utenom halveringstid, veldig liten forskjell mellom alko og benzo. Gi meg gjerne gode begrunnelser på at jeg tar feil.
Jeg har også lest en gang at både benzo og alkohol er Gaba A1 agonister, men etter hva folk til stadighet uttaler på TV og radio så stemmer ikke dette helt. Der sier noen at alkohol øker dopamin-nivået i hjernen, så hva som er riktig kan ikke jeg svare på, men kanskje det er noen andre her som vet noe mer om dette?
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke tv- eller radioprogrammer? Ellers stemmer det argumentet godt med min erfaring, lorentz. Alkohol gir mer eufori ved regelmessig bruk enn benzo, som i mitt tilfelle leder til dysfori, altså det motsatte - depresjon. Den eneste grunnen til at jeg følger opp denne tråden er for å nyansere, la oss vente på resultater fra TS eller innlegg fra mer kompetente folk. Er bare så lei av at folk ukrititisk formidler myter og jeg føler selv at det er helsemessig gunstig å utfordre dette stigmaet. Større doser benzo uten erfaring kombinert med alkohol fører som regel til hemningsløshet, som er et eget kapittel i seg selv, men det er langt ifra normalen. Det er ingenting i kjemikalier som gjør deg "ond" eller "slem", det er ting man har undertrykket som kommer til overflaten pga. nevnte reduksjon av hemninger. Fylla har aldri skylda.
Jeg husker ikke hva programmene het, men de var produsert for å beskrive virkningen av alkohol og andre rusmidler. Uansett er det mye mer fornuftige å ruse seg naturlig på sunn mat og mye mosjon enn å gå på fester der man som oftest ender opp med å dumme seg ut på en eller annen måte.

Proteinene i maten blir spaltet til aminosyrer som gjennom stoffskiftet blir omdannet til de samme signalstoffene som er i rusmidler. Det er derfor mange tildigere rusmissbrukere beskriver at et gjennomført maratonløp kan sammenlignes med den best heroinrus..

https://tidsskriftet.no/2003/01/tema...ter-av-alkohol

Her kan man bl. a lese:

Summen av disse primære reseptormodulerende virkningene av alkohol og de umiddelbare nevrofarmakologiske konsekvenser av disse, f.eks. økning av dopaminfrigjøring i visse hjerneområder (mesolimbiske strukturer), antas å utgjøre det sentrale nevrobiologiske grunnlag for alkoholrusen.
------------------
Benzoene virker i hovedsak på Gaba A reseptorene, så jeg tror nok at det er en god del forskjell på virkningsmekanismene.

https://sml.snl.no/benzodiazepine

Benzodiazepiner & alkohol

Det anbefales å ikke drikke alkohol mens du er på benzodiazepiner. Alkohol og benzodiazepiner forsterker hverandres dempende virkning. Både alkohol og benzodiazepiner brytes ned i leveren. Derfor vil disse stoffene nedbrytes saktere, noe som kan føre til en for høy konsentrasjon av medisinen i blodet. Som følge kan det oppstå bivirkninger som orienteringsproblemer, trøtthet og alvorlige pusteproblemer. Det kan også føre til koma og død. På lang sikt øker det sjansen på hukommelsestap, toleranse og avhengighet. Bilkjøring og andre oppgaver som krever årvåkenhet kan bli farlige.
Sist endret av lorentz; 13. juni 2019 kl. 00:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og, som tidligere nevnt er forsterkning det samme som potensiering. Altså at man kan, med måtehold, komme unna med en mindre fysisk belastning for å oppnå samme rusnivå. Koma og død er resultatet av ekstrem overdosering, det er mest opiater og benzo som fører til dette. Forhold deg til pakningsvedlegget, reduser alkoholinntaket og så oppnår du mer eller mindre samme form som på større doser alkohol. Tydelig at du klipper og limer uten særlig erfaringsgrunnlag. Må legge til at rådene jeg fremsetter gjelder folk på fast medisinering, ikke fjortenåringer som får tak i tjue 2 mg xanor og brennevin for første gang. Og å sammenligne matvarer med B-preparater er totalt absurd for alle uten særlig erfaring.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og, som tidligere nevnt er forsterkning det samme som potensiering. Altså at man kan, med måtehold, komme unna med en mindre fysisk belastning for å oppnå samme rusnivå. Koma og død er resultatet av ekstrem overdosering, det er mest opiater og benzo som fører til dette. Forhold deg til pakningsvedlegget, reduser alkoholinntaket og så oppnår du mer eller mindre samme form som på større doser alkohol. Tydelig at du klipper og limer uten særlig erfaringsgrunnlag. Må legge til at rådene jeg fremsetter gjelder folk på fast medisinering, ikke fjortenåringer som får tak i tjue 2 mg xanor og brennevin for første gang. Og å sammenligne matvarer med B-preparater er totalt absurd for alle uten særlig erfaring.
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk meget god erfaring og meget god kjennskap til kroppens nevrobiologiske mekanismer, så vær så vennlig å slutte med denne endeløse og dødfødte kveruleringen. Jeg har lest en god del av dine innlegg og har allerede dokumentert at din påstand om at alkohol og benzo virker på de samme reseptorene er feil, men du fortsetter bare å lire av deg svada uten å komme med noen holdbar dokumentasjon tilbake.

Jeg har ikke sammenlignet matvarer med b-preperater, men sagt at hard fysisk aktivitet mesteparten av dagen i kombinasjon med sunn og proteinrik mat gir en bedre virkning enn medisinsk dop..

Prøv heller å lese deg litt opp og vent med å uttale deg til du vet hva du snakker om..
Sist endret av lorentz; 13. juni 2019 kl. 01:31.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av lorentz Vis innlegg
hard fysisk aktivitet mesteparten av dagen i kombinasjon med sunn og proteinrik mat gir en bedre virkning enn medisinsk dop..

Prøv heller å lese deg litt opp og vent med å uttale deg til du vet hva du snakker om..
Vis hele sitatet...
"Endeløs og dødfødt"

At du i det hele tatt tror at noen med en alvorlig angstlidelse skal holde ut / helbredes av en dag med hjernedødt fysisk arbeid sier mer om innsikten din enn alt det andre du har skrevet.

Utdyp gjerne "kroppens nevrobiologiske mekanismer" istedenfor å benytte hersketeknikker.

"Medisinsk dop". Tulling. Forsøk å gi det rådet til noen med sterke angstlidelser. Det fremstår ekstremt tydelig at du ikke har et snev av peiling på hva du snakker om. Typisk nok kjenner du antakeligvis til ETT tilfelle innen vennekrets/familie og baserer utlegningen din på det.

Det er en betydelig forskjelll på lettere og tyngre psykiske lidelser, og din bastante uvitenhet bidrar kun til stigmatisering av alle som faktisk trenger sterke angstdempende for å fungere i hverdagen.

Du er en pårørende eller behandler. Empati er en flott egenskap for alle i din situasjon.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Endeløs og dødfødt"

At du i det hele tatt tror at noen med en alvorlig angstlidelse skal holde ut / helbredes av en dag med hjernedødt fysisk arbeid sier mer om innsikten din enn alt det andre du har skrevet.

Utdyp gjerne "kroppens nevrobiologiske mekanismer" istedenfor å benytte hersketeknikker.

"Medisinsk dop". Tulling. Forsøk å gi det rådet til noen med sterke angstlidelser. Det fremstår ekstremt tydelig at du ikke har et snev av peiling på hva du snakker om. Typisk nok kjenner du antakeligvis til ETT tilfelle innen vennekrets/familie og baserer utlegningen din på det.

Det er en betydelig forskjelll på lettere og tyngre psykiske lidelser, og din bastante uvitenhet bidrar kun til stigmatisering av alle som faktisk trenger sterke angstdempende for å fungere i hverdagen.

Du er en pårørende eller behandler. Empati er en flott egenskap for alle i din situasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du bør lese deg litt opp istedenfor å fortsette med denne jalla-argumentasjonen. Jeg forstår at du ikke vil høre på meg og det er forsåvidt helt ok, men dersom du leser deg litt opp, så har du ihvertfall en mulighet til sette deg litt mer inn i hva rusmidler er for noe og at de ikke er noe annet enn en kjemisk erstatning for de samme signalstoffene som kroppen kan produsere selv.

Man behandler ikke sterke psykiske lidelser med benzoer, ihvertfall ikke innen psykiatrien. Det finnes enkelte leger som har forskrevet store mengder til en del pasienter som etter en tids bruk har tatt sitt eget liv. Det har du antageligvis ikke fått med deg og det kan man heller ikke forvente fra en som selv bruker slike sløvende medikamenter.
Ikke verd risken spør du meg, kan bli skikkelig på trynet av en slik kombo
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av lorentz Vis innlegg
Jeg synes du bør lese deg litt opp istedenfor å fortsette med denne jalla-argumentasjonen. Jeg forstår at du ikke vil høre på meg og det er forsåvidt helt ok, men dersom du leser deg litt opp, så har du ihvertfall en mulighet til sette deg litt mer inn i hva rusmidler er for noe og at de ikke er noe annet enn en kjemisk erstatning for de samme signalstoffene som kroppen kan produsere selv.

Man behandler ikke sterke psykiske lidelser med benzoer, ihvertfall ikke innen psykiatrien. Det finnes enkelte leger som har forskrevet store mengder til en del pasienter som etter en tids bruk har tatt sitt eget liv. Det har du antageligvis ikke fått med deg og det kan man heller ikke forvente fra en som selv bruker slike sløvende medikamenter.
Vis hele sitatet...
Hva med de som får benzo etter traumer, folk som ikke takler et brått dødsfall - listen er lang. Er ikke det psykiske lidelser? Hva skal benzo egentlig brukes til? Hva med de med kontorjobb som har psykiske lidelser, bør de da slutte i den dumme papirpusher jobben sin og ta opp et fysisk arbeid? Hva med bruken av smertestillende, ibux, Paracet, eller allergi tabletter for den saks skyld. Tar man ikke alle disse preparatene også for å hjelpe kroppen med noe den kan eller burde gjøre selv.
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva med de som får benzo etter traumer, folk som ikke takler et brått dødsfall - listen er lang. Er ikke det psykiske lidelser? Hva skal benzo egentlig brukes til? Hva med de med kontorjobb som har psykiske lidelser, bør de da slutte i den dumme papirpusher jobben sin og ta opp et fysisk arbeid? Hva med bruken av smertestillende, ibux, Paracet, eller allergi tabletter for den saks skyld. Tar man ikke alle disse preparatene også for å hjelpe kroppen med noe den kan eller burde gjøre selv.
Vis hele sitatet...
Benzoer skal ifølge legene bare brukes kortvarig mot bl.a. sjokk og forbigående traumer. Dette er psykiske påkjenninger og ikke klassifisert som psykiske lidelser. Etter min mening kunne man like gjerne brukt blokkere (antagonister) som ikke gir den samme avhengigheten og de samme abstinenssymptomene.

Vedr. kontorarbeid, så er ikke meningen fra naturens side at noen skal drive med slikt i 8 timer hver dag og når kroppen reagerer med uro, så gir den et signal om at det er på tide å bevege på seg og et fornuftig alternativ her er at arbeiderne tar en pause med litt bøy og tøy f.eks en gang i timen istedenfor å bli satt på en livsødeleggende pillekontrakt..
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av lorentz Vis innlegg
Benzoer skal ifølge legene bare brukes kortvarig mot bl.a. sjokk og forbigående traumer. Dette er psykiske påkjenninger og ikke klassifisert som psykiske lidelser.
Vis hele sitatet...
La meg sitere pakningsvedlegget til diazepam: "Nevroser og psykosomatiske tilstander preget av angst, fobier, uro, spenning, aggresjon. Søvnvansker. I kombinasjon med trisykliske antidepressiver de første 2-3 uker ved depresjoner med angst og agitasjon. Forsøksvis ved cerebralt og perifert betingede muskelspasmer." Så du tar helt feil.

Sitat av lorentz Vis innlegg
Etter min mening kunne man like gjerne brukt blokkere (antagonister) som ikke gir den samme avhengigheten og de samme abstinenssymptomene.
Vis hele sitatet...
Hvilke medikamenter er det du mener her? Som kan erstatte trådstarters sporadiske bruk?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
La meg sitere pakningsvedlegget til diazepam: "Nevroser og psykosomatiske tilstander preget av angst, fobier, uro, spenning, aggresjon. Søvnvansker. I kombinasjon med trisykliske antidepressiver de første 2-3 uker ved depresjoner med angst og agitasjon. Forsøksvis ved cerebralt og perifert betingede muskelspasmer." Så du tar helt feil.



Hvilke medikamenter er det du mener her? Som kan erstatte trådstarters sporadiske bruk?

Vis hele sitatet...
I psykiatrien bruker man blokkere (antipsykotika) både mot psykoser og nevroser. Trisykliske antidepressiva er det nesten ingen som bruker lengre. det har kommet bedre medikamenter på markedet som har erstattet disse for mer enn 20 år siden.

De fleste som har brukt benzoer i ukevis har fått store problemer med disse. Jeg har lest utallige historier fra folk som har fått ødelagt livene sine etter å ha blitt matet med slikt under sykehusopphold fordi de ikke fikk sove.

De som har skrevet dette pakningsvedlegget er produsenten selv som har store økonomiske interesser av å få solgt mest mulig av dette svineriet. Mao. så må moralen vike til fordel for profitt. Big Pharma har av flere blitt beskrevet som verdens mest kyniske industri..

Det ble heller ikke brukt benzoer i psykiatrien dengang de brukt trisykliske antidepressiva. Ihvertfall ikke her til lands, så det er faktisk noen leger som vet hva de driver med..
Sist endret av lorentz; 14. juni 2019 kl. 16:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Benzo og alkohol er en utrolig dårlig idé. Kan fungere veldig fint en kveld da alt er chill uten noe stress.og neste gang får må blackout og våkner opp på glattcelle eller legevakta.. ta en av delene,ikke lurt å eksperimentere med den kombinasjonen ,med mindre du er hjemme i egen stue og skal chille.
Sist endret av Tarm; 14. juni 2019 kl. 17:36.