Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 13494
Der etter 103 restart virker det, men får,nå ikke logget meg på zyxel lengre. Og zyxel nettet kommer fortsatt opp når jeg søker wifi
WiFi skal da være av (automatisk) når du bridger Zyxelen.. Men, er ikke noe rart du ikke kommer inn nå.. Du er vel tilkoblet N66? Da får du IP adresse fra den og ikke Zyxelen, og så lene de gir ut i forskjellige subnet, så kommer du selvfølgelig ikke inn... Da må du sette statisk IP manuelt på PCen din, til samme som Zyxelen deler ut...

IP: 10.0.0.x
Maske: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138

Så kobler du deg direkte til Zyxelen med kabel...
Takk for infoen

Stabilt på 50. Er vel kanskje det beste jeg kan håpe på?

Takk igjen for all hjelp, og for at dere holdt ut. Er ikke så lett for en amatør, men har lært en hel masse på kort tid
Sist endret av The_WEB_KILLER; 13. februar 2014 kl. 19:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
vet ikke om du har fått fixa dette, men utifra det jeg leser så glemmer du å sette inn PPPoE innstillingene på din N66, derfor får du ikke inett etter at du setter zyxel på bridge mode.

asså wan port skal stå på PPPoE ikke dhcp.

håper dette hjelper.
Det er allerede nevnt.. Telenor bruker omtrent ikke PPPoE lengre....
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei
Har nettopp fått meg statisk ip og sliter med å få det til å fungere. Lyse får kontakt med sentral og asus router (RT-AC66U). Men jeg klarer ikke å pinge ip. Mistenker at jeg roter med default gateway. Tror den skal være 192.168.1.1, men lurer på om den skal være det samme som fast ip?
og Submask har jeg 255.255.255.252. Noen som har peiling?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sett subnet mask til 255.255.255.0 og default gw til 192.168.1.1 så vil det funke.
Mange takk

dette fungerte ikke. har kobla rett i lyse sentraleb å da kommer jeg på nett. men ikke via asus routeren. Andre forslag?
Sist endret av tonglo; 1. april 2016 kl. 18:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.