Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1723
Måtte poste dette foruminnlegget i dette underforumet, da jeg ble logget ut og ikke fikk logget inn igjen så raskt jeg gikk inn i Windows-forumet.

Uansett. Jeg sitter nå med lokal tilkobling på min stasjonære datamaskin. Jeg har et par problemer med å koble meg til med WiFi.

Jeg har en mobil, et nettbrett og en bærbar PC som er tilkoblet med WiFi, og det fungerer helt fint. Jeg har forsøkt så og si alt. Jeg har formatert datamaskinen. Jeg har installert fabrikkinnstillinger på routeren. Jeg har forsøkt å endre passord, fjerne passord, etc. Jeg har nå flyttet routeren så den står rett ved siden av den stasjonære. Det er fullt signal. Den får koblet seg til, men med begrenset nettverk.

For omtrent en måneds tid siden skiftet jeg til ice.net. Før dette var jeg lykkelig og hadde WiFi tilkobling på min stasjonære datamaskin. ice.net forstår ikke selv hva feilen kan være.

Noen som har vært i gjennom noe liknende elller har diverse anekdoter som kan fungere i en situasjon som denne?
Gå til enhetsbehandling, Finn nettverkskortet i listen, høyreklikk og velg avinstaller. Restart pcn og se om det funker.

Dette fikser mye rare feil så verdt å prøve

Edit, ser du har prøve formatering..
Sist endret av K93; 28. mars 2016 kl. 12:32.
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Finner du nettverket i WiFi listen? Sjekk at antennene på nettverkskortet ditt sitter godt fast (skru mot høyre).
Sitat av Fire Vis innlegg
Finner du nettverket i WiFi listen? Sjekk at antennene på nettverkskortet ditt sitter godt fast (skru mot høyre).
Vis hele sitatet...
Hei. Antennene på nettverkskortet sitter godt fast. Og ja, jeg finner nettverket i WiFi-listen. Jeg får koblet meg på, men det er begrenset.
Er maskinen satt opp med automatisk tildeling av IP-instillinger og DNS (DHCP) eller er maskinen satt opp med statiske oppføringer (fast IP)?
Vil anta du har dynamisk tildeling, i så fall; Hvilken ip-adresse får maskinen din tildelt?
Er IP-adressen du får tildelt i samme nett som ip-adressene tildelt til f.eks telefonen din?
Får du pinget routeren din?
Får du pinget f.eks en annen PC/mobil koblet på samme nettverket?
Får du pinget noe på internett?

Får du koblet til et annet Wi-Fi med maskinen din uten problemer?
Får du koblet til samme Wi-Fi med maskinen din dersom du bruker et annet nettverkskort?
Fungerer kablet tilkobling til routeren?